המעו"ף ננעל בשיא; דיסקונט עלתה 3.9%, לאומי 2.7%

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת ובוול סטריט נרשמות עליות קלות ■ הבינלאומי דיווח על ירידה של כ-14% ברווח ב-2014 ■ מחזור המסחר מסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, כשמדד המעו"ף עולה לשיא חדש של 1,550.3 נקודות. בבורסות אירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת בעוד שהמסחר בניו יורק מתאפיין בעליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

בנק ישראל פרסם היום את פרוטוקול הדיונים שקדמו להחלטת הריבית לחודש מארס, החלטה שהורידה את הריבית במשק הישראלי לשפל היסטורי של 0.1%. על פי הפרוטוקולים, 4 מחברי הוועדה המוניטארית תמכו בהחלטה להפחית את שיעור הריבית, בעוד החבר החמישי התנגד. הפרוטוקול מגלה כי הסיבה העיקרית להפחתת הריבית הייתה חשש של בנק ישראל מההקלה הכמותית באירופה שהייתה עלולה לגרום לייסוף בשקל, מה שיפגע ביצוא ובהתאוששות הכלכלית שהחלה אחרי מבצע צוק איתן. בגזרת האינפלציה, הרי שבנק ישראל עדיין סבור שהאינפלציה הנמוכה היא זמנית, אך החודש הוא מביע חשש שהיא תישאר נמוכה בזמן רב יותר מכפי שהוערך.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי השוק המקומי רשם בעיקר מאז הורדת הריבית האחרונה עליות נאות. מבלי שרבים שמו לב עלו המדדים המובילים בכ-5% מתחילת שנה ומדדי המניות הקטנות יותר (75 ויתר 50) רשמו עליות חדות הרבה יותר. לאור הריבית הנמוכה, המגמה הזו עשויה להימשך ככל שתימשך יציאת הכספים מהאפיקים הסולידיים ביותר. כמו בכל העולם - עליית תשואות באג"ח עשויה להאט את קצב העליות במניות אך הכיוון נותר חיובי.

אגרות החוב נסחרו ביציבות לאחר הירידות החדות אתמול. ברק גרשוני, מנכ"ל אלומות קרנות נאמנות, הדגיש כי השוק המקומי חיכה למימוש באג"ח הממשלתיות לאחר הראלי מתחילת השנה והירידות בארה"ב הן בסך הכל טריגר למימושים. לדבריו, "כפי הנראה, ירידות השערים בארה"ב ובישראל תהיינה קצרות מועד, על רקע העובדה שבאירופה תתחיל בימים הקרובים הזרמת כספים אדירה של הבנק האירופי המרכזי (ה-ECB), וכן נוכח העובדה שכל יציאה מהשקעה סולידית כמו האג"ח הממשלתיות אל מק"מ ומזומן מזכירה למשקיעים שכספם מניב אפס מוחלט אם לא הפסד. התנודתיות באג"ח הממשלתיות תלווה אותנו בשנה הקרובה נוכח התשואות האפסיות בישראל ובעולם", ציין גרשוני.

עונת הדוחות נכנסת השבוע להילוך גבוה, כשהיום פרסמו תוצאות הבנקים דיסקונט והבינלאומי ומחר הפועלים ומזרחי טפחות. לאומי יפרסם התוצאות ל-2014 בסוף החודש.

הבנק הבינלאומי דיווח על ירידה של כ-14% ברווח לרמה של 478 מיליון שקל ב-2014 בהשוואה ל-555 מיליון שקל בשנת 2013. התשואה להון עמדה על שיעור של 7.0%. ברבעון הרביעי של השנה הגיעו רווחי הבנק ל-61 מיליון שקל.

בנק דיסקונט סיכם הבוקר את הרבעון הרביעי של 2014 ואת השנה כולה עם ירידה של 31.8% ברווח השנתי ל-596 מיליון שקל. בהתאם לאזהרת הרווח שפורסמה לאחרונה, סיכם הבנק את הרבעון הרביעי עם רווח זעום של 5 מיליון שקל, קריסה של 93% לעומת הרבעון המקביל ב-2013.

חברת קמטק הודיעה היום על קבלת הזמנה ל-9 מערכות Eagle-i, הדור הבא של מערכות לבדיקה דו-מימדית ומטרולוגיה פרי פיתוחה. ההזמנה התקבלה מחברת שבבים המתמחה בייצור חיישנים למצלמות (CMOS). החברה צופה כי המערכות יותקנו עד לסוף הרבעון השני של 2015.