מזכ"ל אופ"ק: הצלחנו לפגוע בתעשיית פצלי הנפט בארה"ב

בכנס שערך אתמול קרטל הנפט אמר עבדאללה סאלם אל-באדרי כי צמצום ההשקעות בענף הנפט עלול לגרום למחסור וכתוצאה מכך לעליית המחירים ■ גולדמן זאקס: מלאי הנפט העולמי גדל ולכן המחירים יירדו עד ל-40 דולר בטווח הקצר

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

בכיר בקרטל הנפט אופ"ק הכירז אתמול (א') באופן רשמי כי החלטת הארגון לשמור על היצע גבוה ולא לצמצם את התפוקה פגעה באופן חמור בתעשיית פצלי הנפט בארה"ב. הוא העריך כי הירידה החדה ברמת ההשקעות בענף עלולה להוביל לצמצום ההיצע בעתיד וכתוצאה מכך לעליית מחירי הזהב השחור.

"פרויקטים מבוטלים, השקעות נשקלות מחדש וההוצאות מתכווצות", אמר עבדאללה סאלם אל-באדרי, המזכיר הכללי של אופ"ק במהלך כנס של הארגון בבחריין. "אם ההיצע לא יגדל אז יווצר מחסור ואז מחירי הנפט ישובו לעלות".

בכירים אחרים באופ"ק אמרו כי המדינות שלהם ימשיכו לשמור על רמת התפוקה חרף ירידת המחירים בחודשים האחרונים. חברות אחרות בארגון הודיעו כי הן יכולולת להסתדר עם מחירי נפט סביב 60 דולר לחבית אך שר הנפט הכווייתי עלי אל-אומייר הוסיף כי "אנחנו בני מזל שמחירי הנפט לא ירדו ל-20 דולר".

גולדמן זאקס: המחירים יירדו ל-40 דולר

בתוך כך, בגולדמן זאקס מעריכים כי מחירי הנפט דווקא יחזרו לרדת עד לרמה של כ-40 דולר לחבית בטווח הקצר. האנליסטים בבנק ההשקעות מציינים בסקירה שפרסמו כי מלאי הנפט העולמי התחיל לעלות שוב.

מחירי הנפט עלו ביותר מ-30% מאז חודש ינואר השנה בעיקר בשל ביקושים גדלים לזהב השחור בחודש החורף וצמצום זמני של תפוקת הנפט בארה"ב ובמזרח התיכון. בינתיים, מחירי הנפט עולים היום. החוזים על הנפט מסוג WTI נסחרים בעלייה של כ-2% ל-50.8 דולר בעוד החוזים על הנפט מסוג ברנט עולים בכ-0.3% ונסחרים סביב 59 דולר לחבית.