מקל הסלפי כחלק מהגוף

האמן הגרמני ארם ברתול מציג תערוכה שבה הוא בוחן את השינויים שחלו בפרספקטיבה הצילומית בעקבות התפתחויות טכנולוגיות דוגמת הגוגל גלאס ומקל הסלפי

"האם המבט עוזב עכשיו את הגוף שלנו? האם מסגרת התמונה תיעלם סוף-סוף?", שואל האמן הגרמני ארם ברתול בדברי ההסבר על תערוכתו "Point Of View", שבה הוא בוחן את השינויים בנקודת המבט ובפרספקטיבה הצילומית. נקודת מבט אחת היא זו של משחקי וידיאו מוקדמים בגוף ראשון, כמו דום ודיוק ניוקם, שבהם השחקן מסתכל מתוך עיניה של הדמות שהוא מגלם על העולם המשחקי, על ידיה של הדמות ועל כלי הנשק שהיא נושאת.

נקודת המבט הזאת אומצה בתיעוד רציף של העולם הפיזי במצלמות-משקפיים (גוגל גלאס) ומצלמות דיגיטליות שמורכבות על הראש (גו פרו). משקפי מציאות רבודה (אוקולוס ריפט) מוסיפים לנקודת המבט הזאת רכיבים וירטואליים שמולבשים על העולם האמתי. מקלות הסלפי הם המשכו של גוף האדם המצלם בדרכים אחרות. התערוכה מוצגת עד 10.4 בגלריה-ארקייד-חלל עבודה משותף Babycastles בניו יורק.