המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים של עד 1.8%

הדולר והאירו הולכים לכיוון יחס של 1:1 ■ מחיר הנפט צלל ב-3.4% ■ מחלקת המחקר של JP מורגן נותרת חיובית על מניות אמריקאיות ■ דריכות לקראת ישיבת הפד בשבוע הבא; המשקיעים מחכים למידע על העלאת הריבית

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים חדות, ברקע להתחזקות הדולר וצניחה במחיר הנפט. גם באירופה ננעל המסחר בטריטוריה שלילית. המסחר בוול סטריט הסתיים ב-22:00 שעון ישראל, בשל הבדלי שעון הקיץ בין ישראל לארה"ב.

המשקיעים בוול סטריט, כעמיתיהם בעולם, דרוכים לקראת ישיבת הפדרל ריזרב הקרובה בשבוע הבא, ברקע הערכות הולכות וגוברות כי הבנק המרכזי יבחר להעלות את הריבית בארה"ב בחודשים הקרובים. אל מול הערכות אלו, גם הדולר מתחזק לרמות שיא של שנים מול המטבעות העיקריים.

נוסף לכך השוק מצפה לראות את תוצאות המהלך של הבנק המרכזי האירופאי, שהחל השבוע ברכישת אג"ח ממשלתיות, מה שמוסיף על הלחץ על האירו אל מול הדולר. היום נפל האירו ב-1.4% מול הדולר לכ-1.07 דולר לאירו.

גם הנפט צלל היום בשיעור של 3.4% והחוזה על נפט WTI ננעל במחיר של 48.29 דולר לחבית.

"החששות מפני מה תעשה העלאת הריבית לתאוות הסיכון ולתנודתיות בשווקים לא ייעלמו מעצמם", ציינו היום בבנק Societe Generale. לצד החששות, מחלקת המחקר של JP מורגן נותרת חיובית על מניות אמריקאיות, על אף העובדה כי הן נראות יקרות במונחים היסטוריים.

מניות במוקד

מניית אפל עדיין במוקד, יממה לאחר שהחברה חשפה את הדבר הבא מטעמה, השעון הלביש (Apple Watch).

UBS העלה את המלצתו למניית Hewlett-Packard מ"נייטראלי" ל"קנייה".

וריפון צפויה לדווח לאחר נעילת המסחר.

קוואלקום הודיעה על השקת תוכנית רכישת מניות עצמית בהיקף של 15 מיליארד דולר, ועל העלאת הדיבידנד הרבעוני מ-42 סנט למניה ל-48 סנט.

טאואר מדווחת היום על האצת המרת אג"ח (סדרה ו') בסך 40 מיליון דולר לשם הקטנת החוב ההמיר, הפחתה משמעותית בהוצאות המימון ובריבית, הגדלת הרווחיות, חיזוק המאזן וההון העצמי ובכך שיפור של כל היחסים הפיננסיים של החברה. [לסיפור המלא]

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]