הסמארטפון הכי יקר בארץ עולה 5,500 ש'; הוא שווה את זה?

הפאבלט החדש - סמסונג גלקסי Note Edge - עם מסך קמור ועט מגע, הוא בהחלט מכשיר חדשני, אבל לפחות כרגע אינו מצדיק את ההפרש במחיר לעומת הנוט 4

הסמארטפון הכי יקר בארץ הוא סמסונג גלקסי Note Edge שמחירו עומד על 5,500 שקל (שנתיים אחריות דרך היבואן סאני). מדובר בגרסה מעט שונה מזו של Note 4, שנמכר היום בכ-3,900 שקל.

מסך: המסך בגודל 5.6 אינץ', מה שהופך אותו לפאבלט (שילוב של סמארטפון וטאבלט). הוא מגיע בטכנולוגיית SuperAMOLED וברזולוציה של 1600 על 2560 פיקסלים (2K). התוצאה היא תמונה באיכות מצוינת. מה שמייחד את המסך הוא הפאנל המסך הצידי הקמור. מדובר בעצם במסך הממשיך לצד המכשיר, המספק למשתמש מספר יכולות, מעבר לכך שהסמארטפון פשוט נראה עתידני.

קודם כל, הוא כולל יכולת להצגת אייקונים של אפליקציות ותוכנות מסוימות בטלפון, כמו גישה לחייגן, מסרונים, וואטסאפ או מצלמה (ניתן לתכנת את האפליקציות המופיעות בו). מעבר לזה, ניתן להתקין אפליקציות עבור המסך מחנות ייעודית של סמסונג, אולם המבחר מצומצם וכולל בעיקר הצגת חיווי מזג האוויר, סרגל, מד צעדים ועדכוני חדשות מיאהו.

המסך הצדי גם מראה באופן קבוע מסרונים ושיחות נכנסות. כך שהוא חוסך שטח מסך חשוב מהמסך הראשי. האם זה נחוץ? אי אפשר להגיד שמדובר בקילר אפליקיישן שמשנה בצורה משמעותית את השימוש בטלפון. זה יותר גימיק, לפחות עד שסמסונג תצליח לחשוב על אפליקציה שאי אפשר לוותר עליה בשימוש במסך צידי. חשוב גם להבדיל בין מסך זה לבין המסכים הקמורים בגלקסי S6 Edge, שלא מאפשרים התקנת אפליקציות, אלא רק מבטלים את השול יים במכשיר.

עט מגע: עט המגע המגיע בתוך הפאבלט הוא ממש לא עוד גימיק. סמסונג הפכה אותו לפריט שימושי במיוחד. ניתן לשרבט על תמונות ולסמן חיצים על טקסטים שרוצים להבליט, אבל מעבר לזה, ניתן לכתוב הערות בכתב יד בזמן שיחה, לדוגמה מספר טלפון. לחיצה נוספת על המסמך תאפשר לטלפון לזהות גם את כתב היד הקשה ביותר ולחייג אל המספר הכתוב בלחיצת כפתור.

ממשק: האדג' מגיע עם אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.4), שעליו סמסונג משלבת את הממשק שלה, הכולל שלל יכולות פרודקטיביות, למשל, הפעלה ותצוגה בשתי חלונות נפרדים של שתי אפליקציות במקביל: וואטס אפ ומיילים.

חומרה: האדג' מהיר מאוד ומגיב בצורה מוצלחת. את הפאבלט מריץ מעבד מרובע ליבות של חברת קוואלקום מסוג סנפדרגון 805 במהירות 2.7 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה, כולל יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. למכשיר יש גם מנגנון זיהוי ביומטרי, המשתמש בטביעת האצבע לשחרור הנעילה של הפאבלט. המנגנון הזה עובד בצורה סבירה, אבל פעמים רבות צריך להעביר את האצבע פעמיים. המכשיר תומך דור 4.

מצלמה: המצלמה מספקת תמונות מוצלחות עם צבעים עשירים והתמודדות טובה במקומות עם תאורה בעייתית. החיישן עומד על 16 מגה פיקסל, כולל פלאש וצילום בטכנולוגיית HDR (שילוב של מספר חשיפות שונות). המצלמה הקדמית היא בעלת חיישן 3.7 מגה פיקסל והתוצאות נמוכות. צילום הווידיאו מוצלח מאוד, כאשר ניתן לצלם קבצים ברזולוציית Full HD ו-4K.

סוללה: הסוללה מאכזבת מעט. היא מחזיקה עד שעות הלילה המאוחרות (קיבולת של 3000 מיליאמפר/שעה). האדג' גם כולל טכנולוגיית טעינה מהירה (Quick Charge 2), המסוגלת לטעון 60% מהסוללה בתוך חצי שעה.

בשורה התחתונה: נוט אדג' הוא בהחלט מכשיר חדשני מבחינת המסך המקומר שלו, אבל לפחות כרגע, אינו מצדיק את ההפרש במחיר לעומת הנוט 4.

מחיר: 5,500 שקל.

ציון: 9.