סוכני הביטוח: חברות הביטוח נותנות לסוכנים שירות בינוני

לשכת סוכני ביטוח: מנורה מבטחים זכתה לציון הממוצע הגבוה יותר מקרב החברות הגדולות ■ הכשרה ביטוח בלטה לחיוב עם הציון הגבוה בענף במרבית הפרמטרים

מנורה מבטחים
מנורה מבטחים

מסקר שביעות רצון מחברות הביטוח שערכה לשכת סוכני ביטוח בקרב מדגם של הסוכנים החברים בלשכה, וביחס לתחומי ביטוח החיים והפנסיה, עולה כי סוכני הביטוח נותנים לכל החברות ציון בינוני למדי של 6.8 מתוך 10, בנוגע למשך הזמן בטיפול בתביעת ביטוח בתחום ביטוחי החיים וציון של 6.9 ביחס לטיפול בבקשות לשינויים.

בהסתכלות לפי חברות עולה כי מקרב החברות הגדולות זכתה מנורה מבטחים לציון הממוצע הגבוה יותר שנתנה הלשכה לחברות הגדולות - 6.9. ציון דומה ניתן לאיילון כשהקבוצה השלישית בדירוג הסוכנים היא הראל (שהובילה בארבעה מתוך עשרת הפרמטרים לשירות שנבחנו בסקר הלשכה).

נדגיש כי הציון של הלשכה מוטה משום שהוא משקלל בתוכו ציון "מדד פגיעה בסוכנים" שנקבע לפי מידת הפגיעה שמצמידים הסוכנים לחברות השונות ביחס למכירות בשיווק ישיר שלא דרך סוכן. מי שהכי נפגעו משקלול היבט זה, שחשוב לסוכני הביטוח, אך פחות חשוב לקהל הרחב, הן הראל והפניקס, שנפגעו בשל סוגיה זו בציון הכולל בסקר. מנורה, לעומתן, לא בלטה בהיבט זה, וזה סייע לה בשורה התחתונה של הסוכנים.

כמו כן, חברת הכשרה ביטוח, בניהול אתי אלישקוב, בלטה לחיוב כשקיבלה את הציון הגבוה בחמישה מעשרת הקריטריונים שנבחנו בסקר הלשכה. למעשה, הכשרה ביטוח, שהינה חברת ביטוח בינונית ללא פעילות פנסיה, קיבלה מהסוכנים ציון ממוצע של 7.4 - הגבוה בענף.

לשכת סוכני הביטוח פרסמה היום בכנס באילת את תוצאות סקר שביעות רצון סוכנים מחברות הביטוח בתחומי הביטוח הפנסיוני, שהוצג על ידי יובל ארנון, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכה. הסקר בוצע בפברואר האחרון על ידי חברת דיאלוג בקרב 700 סוכני ביטוח, עם טעות דגימה של 3.8% לכל כיוון.

בסוגיית טיפול החברה בביצוע שינויים - הכשרה ביטוח היא החברה המובילה בשביעות רצון סוכנים מטיפול החברה בביצוע שינויים, בקרב החברות הבינוניות ובכלל (7.6), אחריה בקרב החברות הבינוניות ניצבת איילון (7.0). בקרב החברות הגדולות הראל היא החברה המובילה (7.3), מיד אחריה מנורה (7.2), מגדל (6.8), הפניקס (6.7), וכלל אחרונה (6.1). ביחס למשך זמן הטיפול בתביעות, הסוכנים קבעו בסקר שהראל היא החברה המובילה בשביעות רצון סוכנים ממשך זמן הטיפול בתביעות, בקרב החברות הגדולות ובכלל (7.3), אחריה מגדל (6.9), מנורה (6.5), הפניקס (6.4), וכלל (6.1). בקרב החברות הבינוניות הכשרה ביטוח היא החברה המובילה (7.1), ואחריה איילון (6.5).

בסוגיית מהירות הטיפול או קביעת מועדים לסיום הטיפול - הכשרה ביטוח היא החברה המובילה בשביעות רצון סוכנים ממהירות הטיפול או קביעת מועדים לסיום הטיפול, זאת בקרב החברות הבינוניות ובכלל (7.2). איילון ניצבת שוב אחריה (6.5) בקרב הבינוניות. בקרב החברות הגדולות הראל היא החברה המובילה (7.1), אחריה מנורה (6.9), מגדל (6.5), הפניקס (6.4) וכלל (5.9).