מנכ"ל פרטנר: "בזק והוט ירוויחו ביושר את שנאת הלקוחות"

חיים רומנו מסיר את הכפפות ויוצא במתקפה חריפה נגד בזק והוט, בטענה כי הן עושות כל שביכולתן כדי לסכל את התחרות בשוק הקווי ■ בזק: "שרומנו יתעסק ביצירת ערך לפרטנר במקום להתבסס על המוניטין של בזק"

חיים רומנו, ביקור בדרום המופגז / צילום: תמר מצפי
חיים רומנו, ביקור בדרום המופגז / צילום: תמר מצפי

חיים רומנו נגד בזק והוט: עם פרסום הדוחות של פרטנר לשנת 2014, יוצא מנכ"ל החברה בהתקפה חזיתית נגד בזק והוט - ולראשונה אומר זאת גם לציטוט ולייחוס. בשיחה עם "גלובס" תוקף רומנו את בזק והוט ואומר כי שתיהן פועלות לסיכול התחרות בשוק התקשורת הקווית (השוק הסיטונאי).

לדברי רומנו, "בזק מתייחסת לצרכנים כמו אל בני-ערובה ומנסה בכל דרך לסכל את התחרות באינטרנט הקווי. הוט מצפצפת על הצרכנים ועל משרד התקשורת, והיא בכלל לא בתחרות, משום שעדיין לא נקבע מחיר לגבי שימוש בתשתיותיה".

עוד אמר מנכ"ל פרטנר: "בזק פוגעת בצרכנים ומונעת את התחרות בשוק הקווי. לפי הערכתנו, בזק פועלת כך שבמאי לא יתקיים ההליך הממוכן (הליך שלפיו לקוחות יוכלו לעבור מבזק לספקיות האינטרנט בצורה אוטומטית וללא חסמי מעבר - ג.פ.). בזק טרם קיימה דיאלוג עם הספקים או משרד התקשורת בעניין, וזאת על אף פניות חוזרות ונשנות שתחילתן עוד לפני החלטת השר בנושא".

רומנו הוסיף והדגיש כי בזק עושה ככל יכולתה בכדי להערים קשיים טכנולוגיים ושירותיים ומהלכת אימים על צרכנים באמתלות משפטיות, והכול בכדי למנוע את יישום הרפורמה ולסכל את התחרות.

"בזק והוט חיות את האתמול. התחרות במגזר הקווי היא מציאות קיימת. ניסיון למנוע את טובת הצרכנים והוזלת המחירים היא מלחמה בתחנות רוח. שילמדו מניסיון של אחרים. אולי הן ירוויחו בטווח הקצר כסף, אבל את שנאת הלקוחות הן ירוויחו ביושר כמי שמונעות מהם את הבחירה החופשית", אמר ל"גלובס".

לדבריו, "ספקיות האינטרנט העלו וממשיכות להעלות שרשרת של חסמים שמציבה בזק בדרך ליישום הרפורמה, חסמים כגון שימור לקוחות אגרסיבי תוך כדי איום על לקוחות, ניתוק לקוחות, אי-עמידה בלוחות הזמנים שקבע משרד התקשורת להעברת לקוחות, וכתוצאה מכך עיכוב של אלפי מעברים של לקוחות.

"הספקיות מתריעות גם מפני העובדה שבזק לא תיישם את המעבר האוטומטי בזמן, ומזהירות מההשלכות של התנהלותה, היות והחברה מסרבת להיפגש עם הספקיות ולדון עימן על הגדרת הממשק להעברת לקוחות".

בזק: "טענות-שווא"

מבזק נמסר בתגובה לדברים: "הדברים שנאמרו מטעים ומוטעים. בזק תמשיך לשרת את לקוחותיה נאמנה ולייצר בעבורם ערך אמיתי ותמורה מלאה. עדיף שבמקום לייצר טענות-שווא, פרטנר תתמקד בהשקעות וביצירת ערך ללקוחותיה, כפי שבזק עושה בעקביות במשך שנים".

עוד הוסיפה בזק כי "הדברים תמוהים עוד יותר לנוכח העובדה שבזק מקדמת את התהליך הממוכן שיחל ב-17 במאי, ותהיה מוכנה לכך כפי שהייתה מוכנה לתהליך הידני שהחל ב-17 לפברואר. נראה כי הדברים נאמרים מתוך רצונה של פרטנר להיכנס לשוק הסיטונאי ללא השקעה מינימלית בלקוחות ובתשתיות, תוך התבססות על המוניטין של בזק".