הטיפ היומי: קבלו את המניה שיכולה לטוס בכ-150%

רות' קפיטל על טופ אימאג': הדוחות והחוזה החדש ישפרו את הסנטימנט

חברת הטכנולוגיה Top Image Systems / צילום: אתר החברה
חברת הטכנולוגיה Top Image Systems / צילום: אתר החברה

חברת הטכנולוגיה טופ אימאג' נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק בשווי של כ-47 מיליון דולר. החברה, שבסיסה הוא בישראל, מספקת פתרונות לניהול תוכן ארגוני (ECM), פתרונות לניהול תהליכים עסקיים (BPM) ופלטפורמת עיבוד תוכן באמצעות מכשירים ניידים.

באחרונה טופ אימאג' פרסמה את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2014. בנטרול השפעות של תנודות שערי חליפין, התוצאות ברבעון הרביעי היו דומות לתחזיות. ההכנסות הסתכמו ב-10 מיליון דולר, לעומת התחזית המקורית שלנו להכנסות של 10.7 מיליון דולר. טופ אימאג' חזרה לרווחיות אחרי מעבר להפסד ברבעון השלישי, על רקע עלויות שקשורות לרכישה שביצעה.

הרווח הנקי פרופורמה ברבעון הרביעי עמד על 4 סנט למניה, ועקף את התחזיות שהיו לרווח של 2 סנט למניה, בזכות הפחתת עלויות Offshore שפיצתה על ההשפעה השלילית של שער הדולר על הכנסות החברה. הנהלת החברה מעריכה שהחזרה לרווחיות תהיה בת-קיימא גם ב-2015.

באחרונה הודיעה החברה על זכייה בחוזה עם לקוח מתחום הסלולר, ולדעתנו זה חוזה עם פוטנציאל משמעותי. בנוסף, טופ אימאג' מצפה להישאר רווחית במהלך 2015. שני הגורמים האלה מביאים אותנו להערכה שהסנטימנט מצד המשקיעים צפוי להשתפר.

ב-2014 טופ אימאג' רכשה את חברת eGistics תמורת 18 מיליון דולר, מחצית מהסכום במזומן. הרכישה כיווצה את קופת המזומנים של טופ אימאג' ובסוף השנה היו בה 4.4 מיליון דולר (לעומת 14.8 מיליון דולר טרום הרכישה). עם זאת, לאור החזרה לרווחיות פרופורמה ברבעון הרביעי, אנחנו מאמינים שהנזילות של טופ אימאג' מספקת לצורך המשך הפעילות שלה.

להערכתנו, השווי הנוכחי של טופ אימיאג' אטרקטיבי. מניית החברה נסחרת במכפיל של 1.3 לפי קצב ההכנסות של הרבעון הרביעי (בנטרול מזומן), ירידה ממכפיל של כ-3 ברבעון המקביל. המניה ירדה על רקע הרכישה וההשקעה בצמיחה, אולם הצמיחה האורגנית והרכישה הגדילו את קצב ההכנסות השנתי בכ-30% במחצית השנייה של 2014, ועם החזרה לרווח, אנחנו סבורים שיש מקום לעלייה בשווי. המלצתנו היא "קנייה" ומחיר היעד (על בסיס מכפיל 2.5) הוא 7.5 דולר, פרמיה של כ-147% על המחיר בנאסד"ק.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, Roth Capital

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם