מט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.6%, האירו איבד גובה

הדולר היציג נקבע על 4.02 שקלים ■ בעולם, הדולר נחלש מול האירו אך עדיין נסחר בשיא של כ-12 שנים ■ אנליסט: הדולר ימשיך להתחזק מול האירו בלפחות עוד 20% וייעצר רק ברמה של 85 סנט לאירו

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ה') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר, שהצליח להתבסס מול השקל מעל 4 שקלים, נחלש בכ-0.7% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.02 שקלים. האירו ממשיך בצניחה חופשית מול המטבע המקומי והשער היציג נקבע בירידה של כ-0.4% ל-4.27 שקלים, שפל של כ-13 שנה.

בעולם, הדולר מתחזק בכ-0.7% מול האירו לרמה של 1.06 דולרים לאירו, עדיין רמת שפל של יותר מ-12 שנה. הצמיחה הנמוכה בגוש האירו לצד תוכנית ההקלה הכמותית האגרסיבית בה נוקט הבנק המרכזי האירופי הובילו לפיחות של יותר מ-12% בערך האירו מול הדולר מאז תחילת השנה ובשוק סבורים כי האירו ימשיך להיחלש וממתינים לראות האם המטבע האירופי יגיע לרמת שוויון עם הדולר.

"יש יותר מדי מזומן באירופה. כאשר זה מגיע בשילוב עם הפעולות של ה-ECB, הפתרון היחיד הוא זרימה של ההון מחוץ לאירופה", מסביר ג'ורג' סראבולוס, אנליסט מט"ח בדויטשה בנק. סראבלוס מעריך כי הדולר ימשיך להתחזק מול האירו בלפחות עוד 20% וייעצר רק ברמה של 85 סנט לאירו.

ליאור קידר, סמנכ"ל השקעות בברק בית השקעות מציין כי "בשוק העולמי אנחנו צופים להמשך הפיחות באירו והתכנסותו לרמת השוויון מול הדולר ואף מעבר לכך כבר בתקופה הקרובה. השוק ממתין לראות בשבוע הבא רמיזות מכיוונו של הפדרל ריזרב באשר לתחילת העלאת הריבית, וצריך יהיה לשים לב אם בפרוטוקולים תושמט ההערה הנוגעת לכך שהפד מתכוון לבחון באופן זהיר ואיטי את מהלכיו, מה שיכול להוביל להכרה בשוק כי יתכן והריבית תעלה כבר בחודש יוני לעומת הציפיות הנוכחיות בשוק לתחילת מהלך שכזה רק בספטמבר או דצמבר".

ב-FXCM מציינים היום: "העלייה מעל רמת 4 פותחת כעת מרחב חדש להמשך העלייה של הצמד, מה שצפוי להגביר את התיאבון של הספקולנטים. היעד הבא הוא השיא של אוגוסט 2012 ב-4.07. גם בעולם הדולר ממשיך להתחזק על רקע הציפיות להעלאת ריבית מצד הפד, כאשר מדד הדולר כבר בשיא של 12 שנה. בסופו של דבר, הדולר מתחזק בגלל הביצועים הכלכליים החיוביים של הכלכלה האמריקנית, וכמו כן דולר חזק יביא לירידה במחיר הנפט".