משרד התקשורת ייצור פורמט אוטומטי להעברת לקוחות מבזק

המשרד הזמין את ספקיות האינטרנט לדיון מקצועי בשאלה כיצד לקוחות יעברו מבזק לספקיות האינטרנט באופן אוטומטי ■ כרגע תהליך מעבר הלקוחות הוא ידני מה שגורר הרבה סרבול ואיטיות

הלקח נלמד: משרד התקשורת צפוי להתחיל בשבוע-שבועיים הקרובים דיונים עם המפעילים לקראת יישום המעבר האוטומטי של לקוחות מבזק לספקיות האינטרנט. כרגע התהליך הוא ידני מה שגורר הרבה סרבול ואיטיות במעבר לקוחות ולכן אמור להיכנס לתוקף תהליך אוטומטי למעבר לקוחות מה שיקטין משמעותית את חסמי המעבר של לקוחות.

הרפורמה בשוק הקווי, שבמסגרתה לקוחות יכולים לרכוש מספקיות האינטרנט שירות אינטרנט הכולל ספק פלוס תשתית בחבילה אחת, מתנהלת בחודש האחרון באופן בינוני והתהליך אינו מתקדם חלק. ספקיות אינטרנט שמציעות חבילות משולבות פונות לבזק והיא אמורה להעביר את הלקוח לאחריותן. אלא שהפנייה וכל התהליך נעשים כעת בצורה ידנית כלומר אנשי בזק מעבירים את הלקוחות מהחברה לספקיות האינטרנט במערכות לקוח אחר לקוח. התוצאה היא "פקק" של לקוחות שבזק מתקשה להעביר במהירות כך שיש לקוחות שפשוט תקועים בצנרת והספקיות לא מצליחות להעביר.

בזק תגברה את מערך העובדים בפרויקט אך עדיין זה לא מספיק ונראה שכולם מבינים שהתהליך האמיתי יתחיל כאשר התהליך כולו יהיה אוטומטי וממוכן וספקיות האינטרנט יוכלו להעביר לקוחות עם כמה שפחות תקלות.

לצורך כך, הוזמנו מפעילים לשולחן עגול במשרד התקשורת כדי ליישר קו ולקבוע כיצד יעבוד הממשק האוטומטי. במשרד התקשורת למדו את הלקח מהתהליך הידני ומכך שההכנות לרפורמה היו רופפות מבחינת יכולת הבקרה של המשרד ולכן רוצים להימנע מבעיות כבר עכשיו, חודשיים לפני היום הקובע שהוא ה - 17 במאי.

ספקיות אינטרנט כבר יצאו ותקפו את בזק על כך שהסיכוי שהחברה תעמוד במועד בפרויקט אפסי וטענו שלבזק אין אינטרנט אמיתי לקדם את הרפורמה על גבי התשתיות שלה ולכן לא צריך להיות מופתעים כאשר יגלו שהיא לא מוכנה ליישום התהליך האוטומטי.

בבזק הודפים את הטענות ומצהירים שהם כבר החלו להיערך לשלב הבא והם יהיו מוכנים לו, כשנראה שהמפעילות האחרות כבר מכינות את התירוצים שלהן למה הן לא יהיו מוכנות.