שנת שיא לפרוטרום: עלייה של 22% בהכנסות לכ-820 מ' ד'

ה-EBITDA זינק לשיא של 151 מיליון דולר ■ הרווח הנקי עלה לכ-88 מיליון דולר ■ החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של 22.7 מליון שקל

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

חברת פרוטרום , הפועלת בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, מדווחת על תוצאות שיא לרבעון הרביעי ולשנת 2014 במונחי מכירות, רווח ורווחיות גולמיים, תפעוליים, EBITDA, רווח נקי ורווח למניה.

ב-2014 השלימה פרוטרום, כמתוכנן, קפיצת מדרגה משמעותית נוספת במסע הצמיחה הרווחית שלה ובמיצובה כשחקן עולמי מוביל בתחומי הטעם וחומרי הגלם הטבעיים. מכירות החברה ב-2014 צמחו ב 21.6% והגיעו לשיא של כ-820 מיליון דולר.

מגמת השיפור ברווח וברווחיות של עסקי הליבה, הכוללים את פעילות הטעמים וחומרי הגלם היחודיים, נמשכת. שיעור הרווח התפעולי תזרימי של החברה, ה-EBITDA, בפעילות הליבה, הגיע ליעד של 20% מסך מכירות החברה. הרווח הנקי צמח ב 36.7% והגיע לשיא של 87.6 מיליון דולר (כ-10.7% מסך המכירות), כשהוא יותר ממכפיל את עצמו לעומת שנת 2011.

החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של 22.7 מליון שקל (5.5 מיליון דולר).

בהנהלת החברה מעריכים כי התוכנית האסטרטגית שלה ל 5 השנים הקרובות תביא להשגת יעד מכירות של לפחות 1.5 מליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בעסקי הליבה, עד שנת 2020.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום: "התוצאות משקפות את המשך יישומה המוצלח של אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו - שילוב של צמיחה פנימית רווחית, בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים בהם אנו פועלים, ורכישות אסטרטגיות. האצה בצמיחה הפנימית ותרומת הרכישות, יחד עם השיפור בתמהיל המוצרים והפעולות שאנו נוקטים לאופטימיזציית המשאבים שלנו, הובילו את פרוטרום לקפיצת מדרגה משמעותית נוספת במיצובה התחרותי כשחקן גלובלי מוביל בתחומי הטעמים וחומרי הגלם היחודיים".

"יישומה המוצלח של אסטרטגית פרוטרום בשנים האחרונות, הכוללת בין היתר הרחבה מהותית בהיקף המכירות ונתח השוק בשווקים מתפתחים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים יותר ובארה"ב, הביאה להכפלת סך המכירות שלנו בארה"ב, לצמיחה פי 6 של פעילות הטעמים בארה"ב ולשילוש סך המכירות בשווקים המתפתחים בהשוואה לשנת 2010. השווקים המתפתחים מהווים כבר כ-48% מסך מכירות פרוטרום, לעומת כ-27% ב-2010".