נעילה חיובית בוול סטריט; מדד ה-S&P הוסיף 1.3%

הבנק המרכזי ירמוז ביום רביעי על מועד העלאת הריבית - המשקיעים ממתינים לראות אם יוריד מההודעה את המילה "סבלנות" באשר למועד ■ מאקרו: מדד האמפייר סטייט, ותפוקת הייצור ■ הנפט ירד לשפל של 6 שנים

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בעליות שערים לאחר פרסום נתוני מאקרו מסקטור הייצור ובהמתנה להודעת הבנק המרכזי ביום רביעי שצפויה לרמוז על מועד העלאת הריבית. המדדים המובילים עלו ביותר מ-1% בצל עליות חדות שחתמו את המסחר בבורסות אירופה וירידת מחירי הנפט לשפל של 6 שנים.

כאמור, במוקד המסחר השבוע - הודעת הפדרל ריזרב ביום רביעי לאחר ישיבת הריבית. בשוק מעריכים כי בהודעת הבנק יהיה שינוי בהתייחסות למשק האמריקני ולמועד העלאת הריבית בארה"ב. זאת, לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים לאחרונה ובעיקר ירידה בשיעור האבטלה ל-5.5%.

לדברי אנליסטים, אם הפד יוריד מההודעה את המילה 'סבלנות' בכל הקשור למדיניות העלאת הריבית שלו, ניתן יהיה לומר כי הריבית תעלה מוקדם מהצפוי. "כלכלת ארה"ב נראית על המסלול הנכון והמשקיעים אכן צופים העלאת ריבית מוקדמת", אמר אנליסט בכיר ב-Midas International.

"שאלת מיליון הדולר היא האם הפד יאבד את הסבלנות השבוע. אני חושב שהפד יסיר את המילה סבלנות בהודעה שהוא יפרסם ויכניס מונח כגון 'תלוי בנתונים'",מציין אריק שטיין, מנכ"ל חברת Eaton Vance Management.

עוד משהו שנמצא ברקע לאופטימיות - ממשלת סין הבטיחה להתערב ולנקוט צעדים אם הצמיחה תהיה חלשה מדי.

בזירת המאקרו פורסמו היום ב-14:30 מדד האמפייר סטייט לחודש מארס שרשם קריאה נמוה מהצפי ברמה של 6.9 נקודות, לעומת הצפי בשוק שעמד על 8.8 נקודות ולאחר קריאה של 7.8 נקודות בחודש הקודם. ב-15:15 פורסמה התפוקה התעשייתית לחודש פברואר שעל,ה בשיעור של 0.1% לאחר עלייה של 0.2% בחודש הקודם.

קרטל הנפט אופ"ק פרסם היום את הדוח החודשי שלו וציין כי הביקוש העולמי לזהב השחור צפוי לעלות בממוצע ב-1.17 מיליון חביות נפט ביום לרמה של 92.37 מיליון חביות ביום. התחזית למעה כמעט ללא שינוי מהתחזית של חודש פברואר. לגבי השנה כולה, אופ"ק הותיר את התחזית ללא שינוי וצופה כי הביקוש העולמי יעמוד על 29.2 מיליון חביות ביום.

החוזים על הנפט מסוג WTI ירדו היום ביותר מ-2% לשפל של כ-6 שנים ברמה של 43.8 דולר לחבית. החוזים מסוג ברנט ירדו בשיעור של 2.3% לרמה של 53.44 דולר לחבית.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בירידות שערים, והמדדים סיכמו שבוע שלישי ברציפות של ירידות. ביום המסחר האחרון פורסם כי אמון הצרכנים בארה"ב ירד במארס לשפל של ארבעה חודשים, לאחר שהאופטימיות בנוגע לכלכלת ארה"ב מותנה על-ידי ציפיות הכנסות נמוכות יותר והתאוששות במחירי הדלק. אוניברסיטת מישיגן הודיעה כי מדד סנטימנט הצרכנים שלה ירד החודש ל-91.2 נקודות, לעומת 95.4 בפברואר. ממוצע התחזיות עמד על 95.5 נקודות.

מניות במוקד

ענקית האנרגיה BP הודיעה כי תשקיע 12 מיליארד דולר בפרויקט ענק במצרים.

חברת התרופות AstraZeneca הודיעה על תוצאות חיוביות במחקר שערכה בתרופת Brilinta שנועדה למניעת מחלות והתקפי לב.

חברת ההשקעות Evercore חתכה את ההמלצה על מניית נטפליקס למכירה לעומת המלצה קודמת של החזקה, זאת בשל הסביבה התחרותית שבה פועלת החברה.

מובילאיי ריכזה עניין לאחר שעדכנה היום את טיוטת התשקיף שלקראת הצעת המכר הענקית שלה, ולפיה בעלי עניין בה ימכרו 14.5 מיליון מניות. לפי מחיר המניה האחרון, 41.63 דולר, מדובר בהנפקה בהיקף של 603.6 מיליון דולר. בהכללת אופציית ה"גרין שו" מדובר יהיה בהיקף הנפקה של 694.2 מיליון דולר, שהם כמעט 2.8 מיליארד שקל.

בין המניות שבלטו היום נציין את Quiksilver שצפויה לדווח על הפסד של 12 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הראשון של 2015.

סלקום דיווחה היום על ירידה שנתית בהכנסות של 7.2% ל-4.57 מיליארד שקל אך עלייה של 22.9% ברווח הנקי השנתי ל-354 מיליון שקל. את הרבעון החולף מסכמת סלקום עם ירידה של 5.7% בהכנסות ל-1.14 מיליארד שקל, לצד צניחה של 46.1% ברווח הנקי ל-55 מיליון שקל.

טבע חוזרת היום להיסחר בוול סטריט ברמה של 60 דולר אחרי שפרצה רמה זו במחזור גבוה בשבוע שעבר, וזאת על רקע ספקולציה בוול סטריט לפיה טבע עשויה לרכוש את חברת התרופות מיילן. אנליסט בוול סטריט העלה אופציה זו בסקירה שפרסם וכתב שיהיה זה מהלך הגיוני מבחינת שתי החברות.