ספקולציות לגבי הסכם עם איראן מפילות את הנפט ב-3.5%

הנפט בשפל של 6 שנים ונסחר מתחת ל-43 דולר לחבית ■ במקרה שייחתם הסכם עם איראן, היא עלולה להציף את השוק בנפט ■ הערכות: ברבעון השני של השנה מלאי הנפט הגלובלי יגדל בקצב של 1.7 מיליון חביות ביום

נפט / צילום: shutterstock
נפט / צילום: shutterstock

הנפט צולל היום (ב') לשפל של 6 שנים מתחת ל-43 דולר לחבית, לאחר שהתגברו הסקפולציות בשוק לגבי הסכם אפשרי של מדינות המערב עם איראן לגבי תוכנית הגרעין שלה, ובצל תחזיות המצביעות על עלייה במלאים הגלובליים של הזהב השחור.

מעצמות המערב ובראשן ארה"ב מנהלות שיחות קדחתניות עם איראן במטרה להגיע להסכם עוד השבוע. במקרה שייחתם הסכם שיסיים את הסנקציות הכלכליות על הרפובליקה האיסלאמית, הנפט האיראני יזרום שוב ועלול להציף את השווקים ולהפיל את המחירים.

בבנק ההשקעות הצרפתי סוסייטה ז'נרל העירכו היום כי מלאי הנפט הגלובלי עלה בממוצע בקצב גבוה יחסית של 1.6 מיליון חביות ביום ולפי התחזיות יעלה ברבעון השני בקצב של 1.7 מיליון חביות ביום.

בתוך כך, קרטל הנפט אופ"ק פרסם היום את הדוח החודשי שלו וציין כי הביקוש העולמי לזהב השחור צפוי לעלות בממוצע ב-1.17 מיליון חביות נפט ביום לרמה של 92.37 מיליון חביות ביום. התחזית למעשה כמעט ללא שינוי מהתחזית של חודש פברואר. לגבי השנה כולה, אופ"ק הותיר את התחזית ללא שינוי וצופה כי הביקוש העולמי יעמוד על 29.2 מיליון חביות ביום.

החוזים על הנפט מסוג WTI יורדים היום ביותר מ-3.5% ונסחרים בשפל של כ-6 שנים ברמה של 42.9 דולר לחבית. החוזים מסוג ברנט יורדים בשיעור של 3.2% לרמה של 52.9 נקודות.