טבע קפצה 1.7% בוול סטריט: נכנסה להסכם עם איגניטה

איגניטה תרכוש מטבע 4 תרופות בפיתוח תמורת מניות

ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי

טבע וחברת התרופות איגניטה (Ignyta, סימול בוול סטריט: RXDX) הודיעו היום כי האחרונה תרכוש את הזכויות הגלובליות והנכסים הקשורים ב-4 תוכניות פיתוח של אונקולוגיה ממוקדת בתמורה ל-1.5 מיליון מניות (6%) מהמניות של איגניטה בוול סטריט.

במקביל, איגניטה נכנסה להסכם רכישת מניות עם טבע ומשקיעים אחרים מתחום הפארמה, במסגרתו תרכוש טבע 1.5 מיליון נוספות במחיר של 10 דולר למניה, במכירה ישירה. איגניטה נסחרת היום בוול סטריט במחיר של 7.92 דולר. שאר המשקיעים ירכשו 2.7 מיליון מניות נוספות במחיר של 10 דולר למניה, המקנות ערך למכירה של כ-41.6 מיליון דולר.

"טבע התחייבה למציאת דרכים חדשות לפיתוח תוכניות קליניות מוקדמות ותוכניות פרה-קליניות במו"פ אונקולוגי, אשר מייצגות הבטחה ממשית למטופלי סרטן", אמר מייקל היידן, נשיא מו"פ והמדען הראשי של טבע. "היכולות והמיקוד של איגניטה באונקולוגיה יתנו לנכסים אלה את מירב הסיכוי להגשים את הפוטנציאל שלהם עבור המטופלים, ולמקסם את הערך שלהם עבור טבע".

"רכישת 4 תוכניות פיתוח אלה מטבע היא מהלך טרנספורמטיבי של ממש עבור Ignyta ונמצא בהתאמה טובה עם המיקוד האסטרטגי שלנו לפיתוח תרופות ממוקדות מהשורה הראשונה לסייע למטופלי סרטן אשר להם צרכים ללא מענה", אמר ד"ר ג'ונתן לין, יו"ר ומנכ"ל איגניטה. "תוכניות אונקולוגיות אלה מוסיפות מסה קריטית לצבר המוצרים שלנו ומאפשרות לנו למנף את פלטפורמת האונקולוגיה הממוקדת שלנו, כולל בדיקות האבחון הסימולטניות הקנייניות שלנו, וספריית הדיאגנוסטיקה המאושרת על-ידי CLIA ו- QSR.

"כמו כן, נכסים חדשים אלה תומכים בתוכנית הפיתוח שלנו עבור entrectinib ומגדילה את יכולתנו להתמקד במרבית המנועים האונקוגניים על פני מגוון גידולים מוצקים. למשל, רק בסרטן ריאה של התאים הלא קטנים, אנו מאמינים שלמועמדים למוצרים הללו יש פוטנציאל פעילות כנגד רוב המנועים האונקוגניים של מחלה זו, ואנו מתכננים לבחון הזדמנויות אלה באמצעות תוכניות קליניות מעוצבות חדשניות כגון 'פרוטוקול-על'".

"אנחנו גם מודים לטבע ולמשקיעים הכספיים אשר שותפים לחזון של איגניטה בדבר אונקולוגיה ממוקדת ואשר השקיעו בסבב מימון זה", המשיך ד"ר לים. "אנו מתכננים להשתמש בכספים כדי להמשיך לקדם את חזון האונקולוגיה הממוקדת על-ידי פיתוח טיפולים מכוונים אשר יעניקו ערך חיובי לאוכלוסיות ספציפיות בקרב מטופלי סרטן".

על-פי תנאי הסכם רכישת הנכסים עם טבע, איגניטה תרכוש מטבע את הזכויות הגלובליות והנכסים הקשורים ב-4 תוכניות פיתוח של אונקולוגיה ממוקדת בתמורה ל-1.5 מיליון מניות של איגניטה. טבע הסכימה לא למכור או להעביר חלק כלשהו ממניות אלה עד ל-17 במארס 2016, ואיגניטה מחויבת לרשום את המכירה מחדש של מניות אלה אצל רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) עד לתאריך שכזה.

טבע תרכוש 1.5 מיליון מניות במחיר של 10 דולר למניה, אשר יניבו הכנסות של 15 דולר מיליון ל-איגניטה. כמו כן איגניטה הגיעה להסכם עם מספר משקיעים אחרים אשר ירכשו עוד 2.7 מיליון מניות. היצע המניות יניב לאיגניטה הכנסות של 41.6 מיליון דולר.