נעילה מעורבת בוול סטריט; פייסבוק קפצה 2.4% לשיא חדש

הנפט נחלש היום ב-1.6% ל-43.96 דולר לחבית ■ נתוני האבטלה השבועיים טובים מהצפוי ■ מדד האינדיקטורים המובילים עלה בהתאם לצפי ■ ה"פילי פד" אכזב ■ פייסבוק מתכוונת להשיק שירות תשלומים וירטואלי

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר שבאירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת גם כן והנפט חזר לרדת בחדות. כל זאת, לאחר שאמש הודיע הפד כי הריבית בארה"ב תעלה בקצב איטי מהצפוי.

הפדרל ריזרב מוותר על המילה "סבלני" בכל הנוגע למועד בו יהיה ניתן להעלות את הריבית בארה"ב, כך עולה מהחלטת המדיניות המוניטרית שפרסם אמש. כזכור, כבר חודשים רבים שהפד משתמש בלשון זו: "אפשר להיות סבלניים בנוגע למועד בו המדיניות המוניטרית תחזור למצב נורמלי", בכל הנוגע למועד העלאת הריבית. עם זאת, הריבית לא תעלה ככל הנראה באפריל, אלא ביוני או ספטמבר.

כמו כן, על פי ההחלטה, גם כאשר הריבית תעלה הדבר יתבצע בצורה איטית יותר מכפי שנחזה בעבר. על פי ההחלטה, הריבית תעלה ל-0.625% עד סוף 2015, ולא תגיע לשיעור של 1.125% כפי שהוערך בדצמבר. עד סוף 2016 הצפי הוא שהריבית תעלה ל-1.875% ולא 2.5%. בטווח הארוך יותר הריבית צפויה להגיע ל-3.75%.

"המשך העליות תלוי במצב הכלכלה"

רן קבין, מנכ"ל קבין בית השקעות, מעריך כי הגורם הדומיננטי שישפיע על שוק המניות הוא המשך השיפור בנתונים הכלכליים. "היות שלהערכתנו, השיפור הזה הוא אמיתי וארוך טווח, אנו מעריכים, שהמגמה החיובית בשוק המניות בארה"ב תימשך. הפרשנות של דחייה בהעלאת הריבית, עשתה טוב לשוק המניות גם בטווח המיידי. ממילא העלאת ריבית מותנית בהמשך השיפור בכלכלה ולכן, לא תשנה את המגמה החיובית, גם כשיתחיל התהליך, אך כן צפויה למתן להערכתנו במעט את העליות".

ברק גרשוני, מנכ"ל קרנות הנאמנות בבית ההשקעות אלומות, מציין כי "ג'נט יילן סיפקה את הסחורה לה ציפו הפרשנים - היא הסירה את המילה האחת "סבלניים" patient מההודעה ואח"כ השתמשה במבול של מילים כדי להבהיר שזה לא אומר כלום.

"מתוך כל המלל שנשפך עלינו אמש אפשר להבין שהפד רוצה להעלות סופסוף את הריבית אך המצב הכלכלי לא כל כך מאפשר לו, ושהשיפור בשוק העבודה לכאורה תומך בהעלאת ריבית. למה לכאורה? כי השיפור בשכר תקוע ומונע צמיחה משמעותית יותר של ההכנסה הפנויה והצריכה הפרטית".

גרשוני מציין עוד כי מחירי הנפט ברמה כל כך נמוכה והמשך הירידה בהם בשבועות האחרונים צפויים לחלחל אל מדדי המחירים ולהביא לקריאות אינפלציה שליליות, עובדה שתקשה או לא תאפשר בכלל העלאת ריבית. הזרמת הכספים בגוש האירו (הרחבה מוניטרית) מקשה מאד על העלאת ריבית (צמצום מוניטרי) בארה"ב. הדולר צפוי לסבול מהתפתחות זו ולכך עלולות להיות השלכות מאטות על הכלכלה האמריקאית. העלאת ריבית בארה"ב כשהנתונים הכלכליים לא תומכים בכך בצורה מלאה היא הימור גדול וג'נט יילן לא נראית כטיפוס שאוהב להמר. בשורה התחתונה אומר גרשוני: "העלאת ריבית סמלית - כן . העלאת ריבית אמיתית ומשמעותית - לא".

בזירת המאקרו, התפרסמו היום נתוני האבטלה השבועיים, שעמדו על 291 אלף לעומת צפי ל-295 אלף תביעות חדשות.

עוד התפרסם מדד האינדיקטורים המובילים, שעלה בפברואר ב-0.2%, בהתאם לצפי.

מדד ה"פילי פד" עמד במארס על 5 נקודות, מתחת לצפי שעמד על 8 נקודות.

מניות האנרגיה ממשיכות לרכז עניין, על רקע הצניחה המחודשת של הנפט היום. מחיר חוזה WTI ירד ב-1.6% ל-43.96 דולר לחבית. נציין את קונוקו-פיליפס ושברון.

חברת נייקי תפרסם תוצאות לאחר סיום המסחר, כשהאנליסטים המסקרים אותה צופים רווח של 84 סנט למניה ברבעון האחרון.

פייסבוק עלתה היום לשיא כל הזמנים על רקע כוונתה להשיק שירות תשלומים שיתחרה ב-Apple Pay ובארנק הדיגיטלי של גוגל.

בית ההשקעות ג'פריס הודיע אתמול כי הוא מעלה את מחיר היעד למניית אפל ל-130 דולר לעומת מחיר יעד קודם של 124 דולר בעקבות צפי לגידול הביקושים לאייפון בסין.

טאואר-ג'אז הודיעה היום כי נוכח ביקושי יתר להצעת האצת ההמרה של אג"ח סדרה ו' של החברה, היא תאפשר להמיר עד 80 מיליון דולר מסדרה זו (חלף הצעתה המקורית שהייתה בסך 40 מיליון דולר). ההצעה הופנתה לכל מחזיקי אגרות החוב סדרה ו' ומטרתה ביצוע המרה מוקדמת של עד 67% מהחוב להמרה הקיים תחת סדרה זו. מטרת ההצעה להגדיל את גמישותה התפעולית והפיננסית של החברה, תוך הפחתת תשלומי ריבית, הגדלת הרווחיות, חיזוק מאזן החברה ויחסיה הפיננסיים תוך פישוט מבנה ההון שלה.