טסים בפסח? אלה האפליקציות שיסדרו לכם את החופשה

לנטר אחר הוזלה במחיר עד מועד הטיסה ■ לארגן במקום אחד את כרטיסי הטיסה, אישורי ההזמנה לבית-המלון וההסעות ■ וגם: אפליקציה שתאתר עבורכם את הטרקלין הקרוב והטוב ביותר בשדה התעופה

טיסה- חופשה-מטוס / צילום: שאטרסטוק
טיסה- חופשה-מטוס / צילום: שאטרסטוק

חופשת פסח כבר ממש מעבר לפינה, ולא מעט ישראלים מתכוונים לטוס לחופשה מעבר לים כדי לציין שם את חג החירות כהלכתו. ישראלים רבים מתקשים להתנתק ולעזוב מאחור את פייסבוק, וואטסאפ או אפליקציות החדשות האהובות עליהן, ויצטיידו בחבילות גלישה סלולרית ייעודיות לחו"ל.

אולם מלבד אפליקציות ניווט, ישנם מספר יישומים סלולריים שיכולים לעזור לכם בחופש הקרוב. "גלובס" סוקר 5 אפליקציות סלולריות חינמיות שיסדרו לכם את החופשה.

FairFly

מכשירים: אנדרואיד ו-iOS
אתר: fairfly.me

אחת הבעיות הגדולות בהזמנת כרטיסי טיסה היא חוסר ההבנה מתי המועד הטוב ביותר להזמין. יש הטוענים כי ככל שמקדימים לשריין כרטיסי טיסה, נהנים ממחירים טובים יותר; אחרים גורסים כי הזמנה ברגע האחרון תספק את המחיר הזול ביותר. אבל האמת היא שהמחירים משתנים כל-כך הרבה פעמים, שקשה לאדם הממוצע לעקוב ולמצוא את המומנטום המתאים.

בשביל זה פותחה אפליקציית FairFly הישראלית, המאפשרת למי שכבר רכש כרטיס טיסה להירשם ולהעביר את פרטיו לכתובת מייל מיוחדת של החברה, שתתחיל לנטר אחר הוזלה במחיר עד מועד הטיסה. אם יימצא מחיר זול יותר, הוא לוקח בחשבון את דמי ביטול הכרטיס. כך, המערכת תשלח התראות למשתמש כשתמצא אפשרות לחיסכון של לפחות 5% מהסכום ששולם עבור הכרטיס המקורי לאחר הפחתת דמי הביטול או חיסכון של 50 דולר (הגבוה מביניהם).

בחברה מבהירים כי ביטול כרטיס הטיסה ייעשה רק לאחר רכישת הכרטיס המוזל, מלבד במקרה שבו הוזמן הכרטיס מול סוכנות נסיעות. עוד הם מבהירים כי הכסף על הכרטיס המקורי יוחזר לחשבון המשתמש תוך מספר שבועות, בהתאם למדיניות הגוף שממנו הוא נרכש.

WorldMate

מכשירים: אנדרואיד, iOS ו-ווינדוס פון
כתובת: worldmate.com

אפליקציית התיירות WorldMate פונה למשתמשים הרוצים לארגן בצורה מסודרת את המסמכים לטיסה שלהם, בלי להחזיק ניירות מיותרים. האפליקציה מארגנת במקום אחד את כרטיסי הטיסה, אישורי ההזמנה לבית-המלון וההסעות. כל שצריך לעשות הוא לשלוח את מייל האישור לכתובת יעודית וכל התהליך מתבצע באופן אוטומטי.

האפליקציה יודעת להשתנות בהתאם לאיפה שהאדם נמצא בזמן - לפני, במהלך או אחרי טיול. לדוגמה, כאשר המשתמש קרוב לטיסה, הוא יראה את המצב הכי עדכני שלה לגבי זמן, שער, טרמינל וגם הנחיות הגעה לשדה התעופה. ניתן גם לבצע צ'ק-אין עבור הטיסה, ישירות מתוך האפליקציה (באמצעות קישור לאתר חברת התעופה) ולראות שעון ספירה לאחור להמראה ולאחר מכן לנחיתה.

דוגמה נוספת היא עבור בתי-מלון. אם למשתמש אין עדין מלון מוזמן לטיול, האפליקציה תציע לו אפשרויות למלונות באזור הנסיעה, המבוססים על מלונות שהזמין בעבר ועל העדפות ההזמנה שלו: רשתות מועדפות וכוכבים. האפליקציה גם מציעה אפשרות להזמין חדר בבית-מלון, לשכור רכב כולל השוואה בין מספר סוכנויות, הפנייה לשירות לימוזינות וגם התראות על מצב הטיסה למשתמשי זהב.

worldmate/ צילום מסך
 worldmate/ צילום מסך

TripIt

מכשירים: אנדרואיד ו-iOS
כתובת: tripit.com

אפליקציה דומה ל-WorldMate היא TripIt. מלבד אחסון במקום אחד נוח לכל אישורי ההזמנות, ניתן לבצע מעקב אוטומטי אחר מקומות שהתפנו בטיסה וכך לשנות את המקום בקלות. כמו כן, האפליקציה מציעה תצוגה נוחה של הנקודות/מיילים בכל מועדוני הנוסע המתמיד שהמשתמש מנוי בהם.

tripit/ צילום מסך
 tripit/ צילום מסך

LoungeBuddy

מכשירים: אנדרואיד ו-iOS
כתובת: loungebuddy.com

נוסעים מתמידים מחפשים באופן קבוע את הטרקלין כאשר הם נוחתים בשדה תעופה חדש. הטרקלינים, למי שלא מכיר, מאפשרים להירגע לאחר הטיסה במקום שקט, ליהנות מארוחה קלה, פינות עבודה ואפילו מקלחות עם כל הציוד הנלווה.

אפליקציית LoungeBuddy מציעה מקום אחד, בו ניתן לדעת אילו טרקלינים קיימים בשדות תעופה, מחירי כניסה ללקוחות מזדמנים או שימוש בכרטיסי חבר. מעבר לזה, ניתן לראות תמונות והמלצות על כל טרקלין.

loungebuddy/ צילום מסך
 loungebuddy/ צילום מסך