האו"ם: אפגניסטן וסוריה אינן ראויות לגינוי על יחס לנשים - ישראל כן

מתוך 193 מדינות, ישראל היא היחידה שגונתה השבוע בעקבות פגיעה בנשים ■ פרושאור בתגובה: "ארגון האומות המאוחדות הפך לשדה מורעל, ונחטף כבן ערובה בידי קבוצות עוינות בעלות אינטרס"

במסגרת אירועי הפסגה של הוועדה למעמד האישה באו"ם, שכללה מאות כנסים, שבהם השתתפו אלפי אנשים מכל העולם, הועברה החלטה פוליטית אחת בלבד, אשר מאשימה את ישראל בפגיעה באישה הפלסטינית. ישראל היא המדינה היחידה שזכתה לגינוי בוועדה.

ההחלטה הוגשה על-ידי קבוצת המדינות המתפתחות באו"ם, בשם הפלסטינים, והתנגדו לה ארה"ב וישראל, מתוך 45 מדינות חברות. 13 מדינות נמנעו, ביניהן, האיחוד האירופי. ההחלטה קובעת שישראל היא האחראית למצבן של הנשים הפלסטיניות, בכל תחומי החיים.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בתגובה: "אם למישהו היה ספק שבארגון האומות המאוחדות נעשית דמוניזציה לישראל, הנה האמת כולה מוטחת בפרצופו במלוא העוצמה. 193 מדינות חברות באו"ם, והן כוללות מדינות אשר טובחות באזרחים ואזרחיות, כולאות עיתונאים ועיתונאיות, מוציאות להורג נשות אופוזיציה ומחוקקות חוקים מפלים בתחום המגדר. כל המדינות האלה זוכות לחסינות באו"ם. הוועדה למעמד האשה בעצמה מורכבת מהמפירות הגדולות ביותר של זכויות נשים בעולם, שאיראן וסודן, הן בין הצדיקות שבהן.

"ברשות הפלסטינית רצח על כבוד המשפחה הוא עניין יומיומי ותעסוקת נשים עומדת על 17% בלבד. הגיע הזמן שהפלסטינים ייקחו אחריות על משהו. יחסם לנשים זו נקודת התחלת טובה ללקיחת אחריות. הפלסטינים מנצלים את הארגון הזה ניצול ציני, והנה הם מגיעים גם לוועדה למעמד האשה, שאולי הוקמה על בסיס ערכים וחזון, אך כמו כל חלקה טובה בארגון הזה, היא הפכה לשדה מורעל, שניזון מהסתה נגד ישראל, ולכלי של דמוניזציה בידי קבוצות עוינות בעלות אינטרס".

הדיפלומטית נלי שילה הגיבה בשפה הערבית: "כשאנחנו מצביעים היום נגד ההחלטה, אנחנו לא מצביעים נגד האשה הפלסטינית, אלא למענה. לא זו הבמה המתאימה, ולא זו הדרך לשיפור מעמד האשה הפלסטינית. השינוי יבוא ממקום של לקיחת אחריות של ההנהגה הפלסטינית ועבודה למען העתיד. הפלסטינים מנצלים את במת האו"ם כדי לנגח את ישראל, וההתנהלות שלהם לא תסייע לעם הפלסטיני בכלל ולא לאישה הפלסטינית בפרט".