אלביט מתגייסת למארינס: תספק מערכות לייזר בכ-73 מ' ד'

החוזה נחתם ל-5 שנים, וכבר התקבלה הזמנה ראשונית למערכות מדידת טווח בהיקף 7.5 מיליון דולר

בחודש ינואר פרסמה החברה הביטחונית אלביט מערכות דיווחים על מספר חוזים גדולים, בזה אחר זה, בהיקף כולל של כ-350 מיליון דולר. אחרי חודשיים שקטים יותר בתחום, אלביט שוב מדווחת על חוזה חדש, הפעם בהיקף של 73.4 מיליון דולר. במסגרתו, החברה הבת שלה בארה"ב תספק לחיל הנחתים האמריקאי (מארינס) מערכות מדידת טווח לייזר. חוזה המסגרת נחתם לתקופה של חמש שנים, עד מארס 2020, ונכון להיום אלביט כבר קיבלה הזמנה ראשונית בהיקף של 7.5 מיליון דולר.

"אנו שמחים לספק למארינס את המערכות המוקשחות החדשות שלהם למדידת טווח לייזר, מערכת קלת משקל, בשלה לפעילות מבצעית ובטוחה לשימוש החייל הרגלי של המארינס", אמר רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמריקה. "בזכות מינוף היכולות החדשניות שלנו בתחום ההדמאה, מדידת הטווחים ופתרונות לניווט בראות לקויה, יתאפשר כעת למארינס לרכוש מטרות ללא חשיפת עמדות הירי המוסוות ולהפחית למינימום סכנת פגיעה תוך כדי תנועה".

אלביט, שבשליטת מיקי פדרמן, מייצרת מערכות אלקטרוניקה צבאיות. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה בת"א, ושווי השוק שלה הוא 3 מיליארד דולר. אלביט סיכמה את שנת 2014 עם הכנסות של קרוב ל-3 מיליארד דולר, עלייה קלה ביחס ל-2013, ועם ירידה של 4.6% ברווח הנקי Non-GAAP ל-201 מיליון דולר. השוק האמריקאי היווה כ-28% מהכנסות אלביט אשתקד, אך ההכנסות ממנו ירדו באותה שנה ב-4%; עם זאת, בעת פרסום הדוחות ציין מנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס, כי לאחר ארבע שנות ירידה בתקציבי הביטחון של ארה"ב, המגמה משתנה וכעת מדובר על גידול - מגמה חיובית לאלביט. "הפוזיציה שלנו בארה"ב איתנה ואסטרטגית והתחזקה בשנה האחרונה", אמר אז מכליס.

כאמור, בתחילת השנה דיווחה אלביט על מספר חוזים, ביניהם חוזה של 117 מיליון דולר לאספקת מערכות תקשו"ב לצה"ל, וחוזה להרחבת טייסת כיבוי על שם אלעד ריבן ז"ל, במסגרתו אלביט מוכרת למערכת הביטחון שעות טיסה.