נעילה מעורבת באירופה; Standard Chartered זינקה 8%

עליות קלות בוול סטריט ■ הראל פיננסים: נמשיך לראות בתקופה הקרובה זרימה חיובית של השקעות לשוקי המניות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת בצל המו"מ שמנהלת יוון עם נושיה להארכת תוכנית החילוץ וברקע לעליות קלות בוול סטריט.

מדד הסטוקס 600 נפל בכ-0.8% בעוד המשקיעים ממתינים לתוצאות פגישה שמקיימים בכירים מיוון עם עמיתיהם מגוש האירו במטרה להגיע להסכמות הנוגעות לרפ]ורמות שיוון תידרש לבצע בתמורה להארכת תוכנית החילוץ.

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי השווקים לא מאמינים לתחזיות החדשות של הפד בארה"ב בנוגע לקצב עליית הריבית ולא צופים שינוי קרוב בריבית - מה שאמור להשפיע לחיוב על המניות. באירופה, שוקי האג"ח לא מתמחרים העלאת ריבית באופק וגם בשוק המקומי יש כבר מי שמדבר על ריבית שלילית (לא רק HSBC). "על רקע כל אלה ולאור התשואות הנמוכות אבסולוטית ברוב אפיקי ההשקעה, להערכתנו נמשיך לראות בתקופה הקרובה זרימה חיובית של השקעות לשוקי המניות".

מחירי הנפט תנודתיים היום. דניס גרטמן, המכונה "מלך הסחורות" בארה"ב, טוען כי מחיר הנפט בדרך להתרסק לרמה של 15 דולר לחבית בלבד עד סוף השנה. "במשך חודשים אני טוען שמחיר הנפט בדרך למטה וכעת לא אתפלא אם הוא יגיע גם ל-15 דולר לחבית, אמר גרטמן בראיון לרשת CNBC.

מניית Standard Chartered Bank סיימה בעלייה של 8% לאחר שב-JPM העלו את ההמלצה על המניה.

בורסות אסיה נסחרו היום (ב') בעליות לאחר הסגירה החיובית בניו-יורק ביום שישי. מדד הניקיי בטוקיו טיפס לשיא של 15 שנים.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של דש מיטב, מציין בסקירתו השבועית כי העלאת הריבית הקרובה בארה"ב אחרי שש שנים של ריבית אפסית אינה מפחידה את השוק והוא הגיב בעיקר לתחזיות הריבית לשנים הקרובות שירדו בשיעור של כ-0.5%. כמובן שגם להעלאת הריבית הראשונה יש מידת אי ודאות גבוהה בגלל האינפלציה הנמוכה והדולר החזק. אולם, העתיד שיגיע לאחר העלאת הריבית בכלל לוט בערפל. לנגידי ה-FED, המנוסים והחכמים ככל שיהיו, אין שום דרך להעריך ברמת ודאות סבירה, מה תהיה גובה הריבית בשנים 2016 או 2017. תחזיותיהם לגבי האינפלציה, האבטלה והצמיחה בשנים האחרונות, הפרמטרים שקובעים את ההחלטות של המדיניות המוניטארית, כל הזמן פספסו. לכן, היינו לוקחים את התחזיות האלה לריבית בטווח בינוני וארוך בערבון מוגבל.

"למרות הורדת תחזיות הפד, השוק עדיין מעריך שתוואי הריבית יהיה נמוך יותר מאשר התחזית של הנגידים הפסימיים ביותר בוועדה המוניטארית. לפיכך, אפילו אם מסלול העלאת הריבית יהיה דומה לתחזית של הנגידים "הפסימיים" ולא לחציון התחזיות, תשואות האג"ח הארוכות צריכות להיות גבוהות יותר", אומר זבז'ינסקי.

מניית שארפ זינקה 3.5% בטוקיו על רקע דיווחים בנוגע למיזוג עם חברה מטאיוואן. עליות בולטות נרשמות גם במניות נינטנדו, סוזוקי מוטור וטויוטה מוטור.

Premier Investments זינקה כ-12% באוסטרליה לאחר שהחברה דיווחה על גידול של 9% ברווחים.