נעילה שלילית בוול סטריט; פייזר טיפסה 2.3%, אפל 1%

סגן יו"ר הפד סטנלי פישר אמר כי סביר להניח שהפד יעלה את הריביות בקרוב ■ נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס: הצהרת הפד האחרונה בלבלה את המשקיעים ■ מאקרו: מכירות הבתים הקיימים לחודש פברואר עלו פחות מהצפי

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בירידות שערים קלות ביומו הראשון של שבוע המסחר בארה"ב, לאחר סגירת שבוע בעליות יומיות ושבועיות. ברקע, דברים של בכירי הפדרל ריזרב באשר למועד העלאת ריבית והקצב שלה ונעילה מעורבת בבורסות אירופה. בזירת המאקרו פורסמו היום מכירות הבתים הקיימים שעלו פחות מהצפי. בגזרת הדוחות לא היו היום דיווחים מהותיים.

מדדי וול סטריט סגרו ביום שישי בעליות של עד 0.9% וחתמו שבוע עם תשואה חיובית מירבית של 2.7%. מדד נאסד"ק רחוק רק 0.4% משיא כל הזמנים של 5,048.62 נקודות, שנקבע במארס 2000, ימי בועת הדוט.קום.

בזירת המאקרו פורסם היום ב-16:00 נתון מכירות הבתים הקיימים שעלה ב-1.2% בפברואר לרמה שנתית מתואמת עונתיות של 4.88 מיליון, כך ע"פ איגוד המתווכים הלאומי של ארה"ב. העלייה נמוכה מהצפי בשוק שעמד על עלייה לרמה של 4.94 מיליון מכירות לעומת 4.82 מיליון בינואר, הרמה הנמוכה ביותר מזה 9 חודשים.

ברקע עדיין הודעת הפדרל ריזרב משבוע שעבר שבה הוא ויתר לראשונה על המילה "סבלנות" באשר למועד העלאת הריבית והקצב שלה בדרך לחזרתה למצב "נורמלי", אך גם אותת כי הקצב יהיה איטי ומתון יותר מכפי שהוערך קודם לכן. להערכתו, הריבית תעלה לראשונה רק בספטמבר.

אלעד שמש מקולמקס מציין כי "בחדרי העסקאות מורגש מסחר יציב יחסית לאחר הביקושים החדים אשר נרשמו לאחר הודעת הבנק המרכזי בשבוע שעבר. בפועל עקומת הביקוש מראה כי התיקון המהיר הינו בעצם תיקון הירידות אשר השוק החל לגלם כאשר חשש מעליית ריבית מהירה יותר. בפועל נראה כי השווקים צפויים לחזור ולהתנהל בהתאם לקריאות הכלכליות".

ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, אמר היום ל-CNBC כי ההצהרה היונית של הפד אכן בילבלה את המשקיעים, וכי העלאת הריבית הראשונה תיצור טלטלה, מתי שתבוא.

סגן יו"ר הפד סנטלי פישר אמר היום כי סביר להניח שהריביות יעלו לפני סוף השנה אך הוסיף כי לפד אין כוונה להעלות את הריביות הרגילות. פישר אמר במהלך נאום שנשא בפורום כלכלי בניו-יורק כי העלאת ריבית תתרחש רק כאשר היתרונות יעלו על החסרונות ורק כאשר הבנק המרכזי ימשיך לראות שיפור בשוק העבודה ועלייה באינפלציה לעבר יעד של 2%.

בקרב המניות שריכזו עניין היום נציין את Carnival , שצנחה אחרי שדויטשה בנק חתך לה המלצה ל"החזק" מ"קנייה".

ברקליס מוריד את מחיר היעד למניית כיל ב-22% מ-9 דולר למניה ל-7 דולר למניה. האנליסטים מציינים כי "תמכנו בכימיקלים לישראל זמן ארוך ובתוכנית האסטרטגית שהיא הציגה, ואנו מאמינים כי היא עושה כל שביכולתה בכדי לגוון את עסקיה אך אנו רואים את השילוב של שוק האשלג עם אפסייד מוגבל ועניינים ספציפיים של החברה אשר ימנעו עלייה בטווח הקרוב. בנוסף למיסוי (ששינסקי 2), נושאים הקשורים לאיגוד ימנעו את יכולתה של החברה לנהל את העסק בצורה יעילה".

ב- JMP Securities העלו את מחיר היעד למנית פייסבוק מ-94 דולר ל-97 דולר, בצל כנס המפתחים השנתי של פייסבוק שייערך בשבוע הבא בסן פרנסיסקו.

טבע העלתה בתחילת השנה את המחירים של כמה מהתרופות הבולטות שלה, ובראשן הקופקסון לטרשת נפוצה. כעת היא מעלה שוב את מחיר התרופה Treanda לטיפול בסרטן מסוג non-Hodgkin lymphoma ולוקמיה.

סרגון דיווחה על חוזה חדש בהיקף 4 מיליון דולר עם ספק תקשורת גדול באפריקה, שמרחיב את שדרת התמסורת הראשית שלו בעזרת מוצרי החברה, על מנת לספק חיבוריות לאזורים כפריים.