הרשת החברתית

מיתלוגיה אופנתית 2

שושנה בן צור, מעצבת אופנה מיתולוגית בעצמה, שהלבישה דורות של נשים, חגגה 35 שנות אופנה בתצוגה שקיימה ביום ו' האחרון במלון הילטון בתל-אביב, שכל הכנסותיה הן קודש להקמת מרכז יום שיקומי חדש למטופלי בית החולים איל"ן בתל-אביב. על המסלול צעדו מלכות היופי: דורית ילניק; דנה וקסלר; רוית אסף ואחרות. צפו: ראומה ויצמן, אלמנת הנשיא ויצמן, מלקוחותיה הנאמנות של בן צור; חנה לאור, יו"רית איל"ן תל-אביב; סילבינה פרוינד, מנהלת איל"ן ת"א; בת שבע בובליל; דני ברניצקי, נשיא המועדון המסחרי והתעשייתי שלקח חלק בהפקת האירוע, ודדי שוורצברג, נכדה של בן צור ומייסד אתר האופנה "עדיקה", שמכירתו לקבוצת גולף תמורת 40 מיליון שקל הושלם היום.

נשים ונעליים

נעליים, כידוע, הן פטיש נשי נצחי, תשאלו את קארי ברדשו. בדיוק מסיבה זו, 50 נשים התייצבו בצהריי אתמול (א') לאירוע השקת מותגי הנעליים גאס ומארק פישר, במסעדת מיסטר & מיסיס לי בתל-אביב. לאירוע, בהפקת מוטי רייף, הגיעו ואף התחדשו בזוג נעליים: עפרה שמלצר-רייף; יעל חולדאי, אשת ראש עיריית תל-אביב; ציפי קונדה; גלית שלוש; לאה פרץ, ראש מחלקת האופנה בשנקר שגם הרצתה על הקשר בין נשים ונעליים; ליסה שילוח; ורד רוזן; קרן מור; לאה שנירר; כרמית חומש; רותי רודנר; נעמה חסין; דנה ספקטור; יעל אבנרי; עינת שרוף; מיכאלה ברקו; אילנה שושן; אורנה דץ; אורית בן אדרת, מבעלי מסעדת התרנגול הכחול. מהצד המארח נכחו: יהודה אלבז, מנכ"ל קבוצת בריל יבואנית המותגים גאס ומארק פישר; גל פרלמן, מנכ"ל חברת סופר ברנד ואחרים.

לעבוד בכבוד

"ברגע שהמעסיק הראשון שלי גילה שאני נכה - הוא פיטר אותי מהעבודה", כך סיפר שלמה אליהו, יו"ר ובעלי קבוצת מגדל, וחשף טראומת עבר. אליהו סיפר על החוויה הכואבת אותה חווה כנער עולה בן 15, בכנס "העסקת עובדים עם מוגבלות" שקיימה אתמול (א') עמותת נגישות ישראל. אליהו הוסיף: "כבן למשפחה קשת יום, הייתי חייב לסייע בפרנסה וכדי להתקבל לעבודה הסתרתי את נכותי. אלא שעד מהרה גילה מנהל העבודה במפעל את מוגבלותי הפיזית ובו ביום פיטר אותי. עברתי לעבוד כשליח במגדל ותראו מה יצא ממני, אכן הגעתי רחוק. באתי בכוונה בחולצה עם שרוולים קצרים כדי שכולכם תוכלו לראות שאני נכה בידי הימנית ויודע היטב מהי מוגבלות פיסית. לקום בבוקר לעבודה זה צורך קיומי כמו לאכול, ולכן חשוב לתת הזדמנות שווה ומרחב נגיש לאנשים עם מוגבלויות". בין הנוכחים בכנס: גיא שימחי, הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בהסתדרות העובדים, שלוקה בעיוורון; פרופ' מיכאל מור יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי; יובל וגנר, יו"ר "נגישות ישראל" המרותק לכיסא גלגלים ועוד.

יהוד טועמת

רשת טיב טעם מתרחבת: אתמול נחנך ביהוד סניף חדש לרשת, ה-34 במספר, בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. גזרו סרט והרימו כוסית: חגי שלום, יו"ר קבוצת טיב טעם; עדי כהן, מנכ"ל הקבוצה; יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר; משה נקים, סמנכ"ל התפעול; רוני גרין, מנהל המכירות ומועדון הלקוחות של הקבוצה; ומוקי אהרוני, מבעלי המתחם ביהוד וחברת אדמה.

אופנה מיתולוגית

אגודת ידידי בית התפוצות אירחה ביום שישי האחרון את כל המי ומי בביצה לרגל השקת קולקצייה חדשה של "משכית" ברוח בית האופנה המיתולוגי, ולרגל התערוכה "תופרי החלומות", שמוצגת בימים אלה בבית התפוצות, וסוקרת את תרומתם של היהודים לעולם האופנה העולמי. הגיעו לבית משכית החדש ביפו להתרשם: ויויאן רכיב; מרים זוגלובק; ענת פרנקל; חדוה שרון, מנכ"לית חברת ההשקעות "לייטהאוס"; רונית הרשקוביץ, מנכ"לית סוכנות הנסיעות "ספארי קומפני"; מתי קרסו, מבעלי קרסו מוטורס; השחקנית גילת אנקורי; הנדל"ניסטית מירי עזורי; אורית בנבנישתי, מנכ"לית "תגבור"; טל בירנפלד; עדנה מרקל ואורית סיניבר. אורחת הכבוד באירוע היתה רות דיין, המייסדת של בית האופנה, שסיפרה על העבר המפואר של המותג, ועל התחייה המשמחת שלו מאז נכנסה שרון טל לתפקיד המעצבת הראשית של "משכית", שהקימה מחדש את בית האופנה בשנת 2013 לאחר שנסגר ב-1994 עקב קשיים כלכליים. המעצב רונן לוין, שמשמש גם כמרצה בכיר בשנקר, הנחה את האירוע והרצה לנוכחים על תולדות האופנה הישראלית. אירית אדמוני פרלמן, מנכ"לית אגודת ידידי בית התפוצות אמרה באירוע כי "שיתוף הפעולה עם משכית הוא חשוב וטבעי. כמו שמשכית נושאת הדגל של הי צירה הישראלית המקורית, המשקפת את נופי הארץ, צבעיה ואנשיה, כך גם בית התפוצות - מוזיאון העם היהודי, נושא את דגל היצירה היהודית לאורך הדורות ואת תרומתם של היהודים לתרבות העולמית".

זזים

יואב ינון מונה למנכ"ל קבוצת אופק צילומי אוויר.

דודו עוז מונה למנכ"ל למלון הגושרים.

מיכאל פישמן מונה לסמנכ"ל מכירות בהיטאצ'י דאטה סיסטמס ישראל.

מינויים ביוניליוור ישראל: חני לוינסון מונתה למנהלת תכנון בחטיבת שרשרת אספקה; יובל גורן מונה למנהל קטגוריית חטיפים מלוחים ותחליפי לחם; מיכל שוס מונתה למנהלת קטגוריית עזרי בישול ומיונז של המותגים קנור, הלמנ'ס ותלמה בחברה.

ענת בוגנר מונתה לסמנכ"לית מכירות של חברת תג לי ו-FIX בקבוצת דלתא.

רות פולצ'ק מונתה לראש האקסלרטור של תאגיד הבנקאות סיטי בישראל.

בת-אל ישי מונתה למנהלת שיווק של חברת ביופט.

טניה עמר מונתה לסמנכ"לית שיווק גלובלי בקליקסופטוור.

אורי קינן פורש מניהול חברת קינן-שפי. אחיו גיל קינן ישמש בה כמנכ"ל יחיד.