שח"ל טלרפואה רוכשת את GPH הגרמנית ב-7.6 מיליון אירו

GPH מתמחה במתן שירותי טלרפואה לחולי אי-ספיקת לב, בדומה לשח"ל

שח"ל, חברת הטלרפואה הישראלית, ממשיכה לרכוש חברות, לפחות אחת מדי שנה. האחרונה שלה הייתה בינואר אשתקד ועכשיו הגיע התור של הבאה. שח"ל , הנסחרת בבורסת ציריך לפי שווי של 91 מיליון דולר, רכשה את GPH הגרמנית תמורת 7.6 מיליון אירו במזומן.

שח"ל מתמחה במתן שירותי ניטור ואבחון מרחוק של חולי לב וריאה מסוג CHF (אי ספיקת לב) ו-COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית). השוק הגרמני, שעבר רפורמת שירותי בריאות משמעותית, הוא השוק הגדול ביותר שלה, ומכאן לפחות חלק מההסבר לרכישת חברה גרמנית.

השירות שמספקת GPH נקרא Cordiva, ובמסגרתו מספקת החברה שירותי טלרפואה לכמעט 10,000 חולי CHF באופן יומיומי. GPH היא חברה בת של Alere האמריקאית, ובין לקוחותיה קופות החולים המובילות בגרמניה, דוגמת Aok.

לפי הודעת שח"ל, בשנת 2014 עמדו הכנסות GPH על 9.2 מיליון אירו, ואילו הרווח הנקי שלה עמד על 0.8 מיליון אירו. "רכישה זו מחזקת את מעמדנו בגרמניה כספקית שירותי הטלרפואה המובילה במדינה", ציין בהודעה ארז אלרואי, מנכ"ל משותף של שח"ל.

הרכישה הקודמת של שח"ל הייתה של almeda הגרמנית, שפתרונותיה די דומים לאלו של שח"ל. רכישה זו לא הייתה משמעותית בשוויה, אך במהלך אשתקד היא תרמה להכנסות שח"ל מגרמניה לבדה בין 7-10 מיליון דולר.

הכנסות שח"ל ברבעון השלישי של 2014 עמדו על 10 מיליון דולר, ושיקפו גידול שנתי של 35%. ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) עמד על 1.7 מיליון דולר לעומת 0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2013. מעבר לשוק הגרמני, שח"ל בונה על כניסתה לשוק האמריקאי וזו כבר החלה השנה ולפי הודעותיה, כבר ברבעון הראשון של 2015 יהיו לה הכנסות מהשוק האמריקאי.

נכון לסוף הרבעון השלישי של 2014, יש בקופתה מזומן בשווי 19.5 מיליון דולר. 58.9% מהכנסותיה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014 נבעו מפעילותה בישראל (לעומת 79.9% בתקופה המקבילה ב-2013), ו-41.1% נבעו מפעילותה בגרמניה (לעומת 20.1% בתקופה המקבילה).