מרקט טק של טדי שגיא רוכשת את Glispa ב-32 מיליון אירו

מרקט טק, שמאגדת את פעילות קמדן מרקט הבריטי, מתכוונת להשקיע 20 מיליון אירו נוספים בחברה הגרמנית שמתמחה במסחר אלקטרוני במובייל

טדי שגיא / צלם: תמר מצפי
טדי שגיא / צלם: תמר מצפי

טדי שגיא ממשיך להרחיב את הפעילות האלקטרונית של קמדן מרקט, שוק הקניות הפופולרי בבריטניה שאותו רכש והנפיק לאחרונה בשוק ההון הבריטי. מרקט טק (Market Tech) הודיעה באחרונה כי רכשה את גרעין השליטה בחברת Glispa הגרמנית תמורת 32 מיליון אירו, וכי בכוונתה להשקיע בה עוד לפחות 20 מיליון אירו כדי להאיץ את צמיחתה.

Glispa אמורה להתחבר לפעילות הסחר האלקטרוני של השוק הוותיק, שכבר תופסת תאוצה. החברה הגרמנית, שהוקמה לפני שש שנים, פיתחה טכנולוגיות לשיווק יעיל של מסחר אלקטרוני במובייל - נישה שרק הולכת וצומחת. לפי הערכות שונות, עד שנת 2017, בערך 70% מסך הפעילות במובייל (פעילות שיוצרת הכנסות) תהיה דרך מסחר אלקטרוני (דהיינו רכישה ומכירה של סחורה).

Glispa, כך עולה מהודעת מרקט טק, צמחה בשיעור שנתי ממוצע של 50% מאז הקמתה, ובשנת 2013 עמדו הכנסותיה על 45.5 מיליון אירו, ואילו הרווח הנקי לפני מס עמד על 5.9 מיליון אירו (שולי רווח של 13%). נתוני 2014 עדיין לא פורסמו, אך לדברי מרקט טק הרווח הנקי לפני מס של החברה הנרכשת יעלה בשנה זו בשיעור של 20%. כך, לפי נתוני 2014, החברה הגרמנית נרכשה לפי מכפיל רווח (לפני מס) של כמעט 10 (לפי שווי חברה כולל של 43 מיליון אירו).

עוד עולה מהודעת מרקט טק, כי Glispa מעסיקה 120 איש, שמסייעים ליותר מ-550 מפרסמים להגיע לקהל יעד של 2 מיליארד איש, בעיקר במובייל. לחברה יש מטה ראשי בברלין, וסניפים בבייג'ינג, סן פרנסיסקו, סאו פאולו והודו. ל"גלובס" נודע כי החברה שוקלת לפתוח משרד בישראל. וכמובן, לאחר השלמת העסקה, Glispa תפתח משרד בקמדן מרקט עצמו שיהווה חממה למפתחי אפליקציות.

את Glispa ימשיך להוביל גארי לין, מייסד ומנכ"ל, שבידיו ייוותרו 25% מהון החברה, בעוד שלמרקט טק של שגיא יהיו 75%. ללין תהיה האפשרות למכור בעתיד את החזקותיו הנותרות למרקט טק תמורת 15 מיליון אירו.

מרטק טק נסחרת כעת לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר - 29% מעל המחיר שלפיו הונפקה בדצמבר האחרון.

Glispa

שנת הקמה: 2009

תחום פעילות: שיווק במובייל

מיקום: ברלין, גרמניה

מספר עובדים: 120

מייסד ומנכ"ל: גארי לין

שווי לפי עסקה: 43 מיליון אירו

הכנסות 2013: 45.5 מיליון אירו

רווח נקי לפני מס 2013: 5.9 מיליון אירו

שיעור החזקה של מרקט טק לאחר העסקה: 75% (25% נותרו בידי המייסד)