משרד האוצר בירושלים רושת במצלמות אבטחה ב-3 מיליון ש'

המצלמות מזרימות מידע למרכז בקרה ממוחשב ומתקדם שיאפשר לצפות בעובדים ובאורחים המשוטטים בבניין ובסביבותיו

ללא קשר להיערכות לכניסתו של שר אוצר חדש, השבוע הועלתה רמת האבטחה והמעקב בבניין משרד האוצר ברחוב קפלן בירושלים. הבניין, מסדרונותיו וסביבותיו רושתו במערך של מצלמות אבטחה שמזרימות מידע למרכז בקרה ממוחשב ומתקדם שיאפשר לצפות בעובדים ובאורחים המשוטטים בבניין ובסביבותיו.

חדר בקרה ממוקם בקומה 1- של הבניין, ובו מערכת מסכי פלזמה למעקב אחרי המצלמות באחריות קב"ט משרד האוצר. הקמת המערך ארכה שלושה חודשים, בהשקעה כספית כוללת של 3 מיליון שקל. את הפרויקט הובילו המשנה למנכ"ל רוני פרידמן והסמנכ"לית לכוח אדם רותי אשכנזי.

בתגובה לפניית "גלובס" מסר האוצר, כי "על פי סקר סיכונים שנעשה במשרד האוצר נדרש לשדרג את מערך האבטחה על מנת שיהיה מותאם לרמת הסיכון כפי שעלתה בסקר. במשרד האוצר התבצעו עבודות לשיפור רמת האבטחה הנדרשת לצורך היערכות המשרד, על כלל אגפיו, כדי לשמור על רציפות תפקודית גם בעתות חירום. אבטחה, על מנת שתעמוד בסטנדרטים המקובלים, בהתאם להנחיות הגופים המנחים ובהתאמה לרמה הנדרשת, זאת לנוכח חשיבות פעילות המשרד בעתות שגרה בכלל ובעתות חירום בפרט. שדרוג רמת פרויקט האבטחה התבצע לאחר ביצוע מכרז כמתחייב. עלות פרויקט האבטחה עומדת על כ-2 מיליון שקל עבור משרד האוצר, ועוד כמיליון שקל עבור מיגון מתקנים נוספים".