נעילה שלילית בבורסה; מליסרון עלתה 3.6%, שטראוס 3.5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל ■ עליות באירופה לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים בגרמניה ובגוש האירו, מגמה דומה בוול סטריט

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ג') בירידות שערים, שהחריפו בשעה האחרונה של המסחר. בתוך כך, בוול סטריט ובאירופה מתנהל המסחר בעליות שערים,על רקע נתוני מאקרו שפורסמו בארה"ב ובאירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

בעולם, מטוס איירבוס A320 ובו 142 נוסעים ו-6 אנשי צוות התרסק היום בדרום צרפת. נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי אין ניצולים מההתרסקות. סיבת התאונה לא ידועה עדיין.

הוועדה המוניטארית בבנק ישראל החליטה אתמול לא להוריד את הריבית ולא להשיק תוכנית הקלה כמותית. בתגובה להודעת הריבית, הדולר המשיך לרדת בכ-1.6%, אחרי ששערו היציג ירד אתמול ב-0.9%. בבורסה נרשמו ירידות חדות בדקות שלאחר הודעת הריבית, אך הן התמתנו בהמשך.

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של IBI, מציין היום כי "ללא פיחות משמעותי בשע"ח של השקל, הסבירות לנקיטת צעדים מרחיבים נוספים בחודשים הקרובים נותרת גבוהה למדיי. בין צעדים אלו ניתן למנות הפחתה נוספת בריבית לכיוון אפסי-שלילי קל, הגברת רכישות מט"ח והכוונה עתידית (כדוגמת מסר ולפיו הריבית המקומית תישאר נמוכה מזו שבארה"ב לפרק זמן ממושך). לעומת זאת, אנו רואים בהשקת תוכנית הרחבה כמותית, הכוללת רכישת אג"ח, כצעד בעל הסתברות נמוכה מאוד וזאת בעיקר בהתחשב במצב הבועתי של שוק הנדל"ן למגורים המקומי".

אורי גרינפלד, הכלכלן והאסטרטג הראשי של פסגות מעריך כי "מדיניות הבנק בעתיד הקרוב תקבע על פי ההתפתחויות בשוק המט"ח. במידה והשקל יחזור למגמת התחזקות אל מול סל המטבעות, ייתכן בהחלט שבנק ישראל יפחית את הריבית פעם נוספת ו/או יודיע על תכנית הרחבה כמותית".

אושר מיזוג בזק ו-YES

מניות טבע , כיל , פריגו ואופקו ירדו על רקע פערים שליליים מול וול סטריט.

חברת גילת הודיעה היום כי ארז ענתבי החליט לפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה. דב בהרב, יושב ראש מועצת המנהלים של החברה, מקבל על עצמו את תפקיד המנכ"ל הזמני עד אשר ימונה מנכ"ל קבוע לחברה. העברת התפקיד תתבצע במהלך הרבעון השני של 2015. בהרב ימשיך לכהן בתפקידו גם כיו"ר מועצת המנהלים של גילת.

גזית גלוב דיווחה היום כי ה-FFO גדל בכ-2% והסתכם בכ-598 מיליון שקל (3.39 שקל למניה) לעומת כ-585 מיליון שקל (3.41 שקל למניה) בשנת 2013.

אלוני חץ דיווחה היום כי ה-FFO המיוחס לבעלי המניות בשנת 2014 הסתכם ב-270 מיליון שקל, לעומת כ-212 מיליון שקל ב-2013.

בעלי המניות של חברת בזק אישרו אתמול באסיפה הכללית את עסקת המיזוג בין בזק ל-yes שבמסגרתה רוכשת בזק את מניותיו של בעל השליטה שאול אלוביץ' בחברת הטלוויזיה הרב-ערוצית בלוויין, כך דיווחה בזק הבוקר לבורסה.

חברת הביו-רפואה פלוריסטם פרסמה היום את תכנית הפיתוח האסטרטגית לשנה הקרובה עבור PLX-R18 , המוצר השני שפיתחה. בכוונת החברה לפתח את המוצר במקביל לשתי התוויות ראשוניות.