אירופה ננעלה בירידות במקביל לחולשה בוול סטריט

בגרמניה פורסם סקר ה-IFO הרבעוני, המצביע על הסנטימנט בסקטור העסקי במדינה. הסקר עלה לרמה של 107.9 נק' לעומת צפי ל-107.4 נק'

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות על רקע החולשה בוול סטריט ולאחר פרסום נתון מאקרו בגרמניה.

בגרמניה פורסם סקר ה-IFO הרבעוני, המצביע על הסנטימנט בסקטור העסקי במדינה. הסקר עלה לרמה של 107.9 נק' לעומת צפי ל-107.4 נק' ולעומת 106.8 נק' בסקר הקודם.

משבר החובות האירופי לא נעלם מעיניי המשקיעים. פקידים אירופיים מעריכים כעת את הצעות יוון באשר למדיניותה הכלכלית לאחר ששלשום נפגשה קנצלרנית גרמניה מרקל עם ראש הממשלה היווני ציפראס, ודירבנה אותו לעשות הכל על מנת לעמוד בדרישות האיחוד לסיוע כלכלי. המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס העריך כי הסיכוי שיוון תפרוש מגוש האירו עומד על 50%.

מזה שבועות רבים מזהירים כלכלנים, מנהלי השקעות ו"נביאי זעם" שונים ממפולת של ממש שעלולה להתרחש כאשר הפדרל ריזרב יתחיל להעלות את הריבית בארה"ב (לפי הערכות בשוק, העלאה ראשונה צפויה כבר בספטמבר). כעת, מצטרף גם בכיר בפדרל ריזרב למקהלת המזהירים. נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולרד, מודאג מחוסר ההתאמה בין ציפיות השוק לעמדת הפד בכל הנוגע לתזמון העלאת הריבית, והדבר עלול להוביל לדעתו לתגובה "אלימה" בשווקים כשההעלאה אכן תתרחש. בולרד ענה אמש (ג') לשאלות עיתונאים אחרי פאנל כלכלי ב-CityWeek בלונדון, ואמר כי אין צורך עוד להחזיק את הריבית ברמה אפסית ושהעלאת ריבית כבר בקיץ, קרי ביוני, לא תחנוק את כלכלת ארה"ב.

בולרד, יש לציין, נחשב לאחד מחברי הפד הנציים ביותר בוועדת השוק הפתוח שמקבלת את החלטות הריבית, כלומר הוא תומך נלהב בהעלאת ריבית ונסיגה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה. עם זאת, השנה הוא לא חבר בוועדת השוק הפתוח ולא מקבל את ההחלטות המוניטריות. "אנחנו מדברים על זה כל-כך הרבה ואני מקווה שהצעד הזה לא יהיה מנוגד לציפיות בשוק כשנגיע לשם", אמר בולרד. "אבל יש עניין של ציפיות בשוק לגבי תוואי העלאות הריבית שאינו תואם את הציפיות בוועדת השוק הפתוח".

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה.

"מכפילי הרווח הם גורם לדאגה והסיבה מדוע אנחנו רואים סיכון בשווקים. עם זאת, המומנטום עדיין מאותת לאפסייד בשוק", ציינו הבוקר ב-IG.

Agricultural Bank of China, הראשון מבין הבנקים הגדולים שמדווח את תוצאות הרבעון הרביעי של 2014, הציג באופן מפתיע ירידה ברווחים. Bank of China עתיד לסכם בהמשך היום את 2014.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]