נעילה שלילית בוול סטריט; הנאסד"ק צלל ב-2.4%

ענקיות המזון קראפט והיינץ הודיעו על מיזוג ■ מלאי הנפט בארה"ב צמח בשבוע החולף ב-8.2 מיליון חביות, מעל הצפי בשוק ■ נתון ההזמנות לסחורות בנות קיימא לפברואר רשם ירידה של 1.4% לעומת צפי לעלייה של 0.3%

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות שערים חדות. מדד הנאסד"ק נפל ב-2.4% בהובלת מניות הביוטק ומניית אפל שצללה ביותר מ-2%. הסוחרים התמקדו בין היתר במספר נתוני מאקרו והמגמה השלילית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה. אתמול הסתיים המסחר בניו-יורק בירידות קלות.

מזה שבועות רבים מזהירים כלכלנים, מנהלי השקעות ו"נביאי זעם" שונים ממפולת של ממש שעלולה להתרחש כאשר הפדרל ריזרב יתחיל להעלות את הריבית בארה"ב (לפי הערכות בשוק, העלאה ראשונה צפויה כבר בספטמבר). כעת, מצטרף גם בכיר בפדרל ריזרב למקהלת המזהירים. נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולרד, מודאג מחוסר התאמה בין ציפיות השוק לעמדת הפד בכל הנוגע לתזמון העלאת הריבית, והדבר עלול להוביל לדעתו לתגובה "אלימה" בשווקים כשההעלאה אכן תתרחש.

בולרד ענה אמש (ג') לשאלות עיתונאים אחרי פאנל כלכלי ב-CityWeek בלונדון, ואמר כי אין צורך עוד להחזיק את הריבית ברמה אפסית ושהעלאת ריבית כבר בקיץ, קרי ביוני, לא תחנוק את כלכלת ארה"ב. בולרד, יש לציין, נחשב לאחד מחברי הפד הנציים ביותר בוועדת השוק הפתוח שמקבלת את החלטות הריבית, כלומר הוא תומך נלהב בהעלאת ריבית ונסיגה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה. עם זאת, השנה הוא לא חבר בוועדת השוק הפתוח ולא מקבל את ההחלטות המוניטריות.

"אנחנו מדברים על זה כל-כך הרבה ואני מקווה שהצעד הזה לא יהיה מנוגד לציפיות בשוק כשנגיע לשם", אמר בולרד. "אבל יש עניין של ציפיות בשוק לגבי תוואי העלאות הריבית שאינו תואם את הציפיות בוועדת השוק הפתוח". בולרד הוסיף: "אז אם נלך את כל הדרך עד ליום בו נעלה את הריבית ואז נפתיע את השוק, יהיה תיקון באותו יום והוא יכול להיות אלים".

בגרמניה פורסם סקר ה-IFO הרבעוני, המצביע על הסנטימנט בסקטור העסקי במדינה. הסקר עלה לרמה של 107.9 נק' לעומת צפי ל-107.4 נק' ולעומת 106.8 נק' בסקר הקודם.

ב-14:30 התפרסם נתון ההזמנות לסחורות בנות קיימא לפברואר שרשם ירידה של 1.4% לעומת צפי לעלייה של 0.3%.

ב-16:30 פורסם הנתון השבועי של מלאי הנפט בארה"ב, שהצביע על גידול של 8.2 מיליון חביות במלאים, בעוד בשוק ציפו לעלייה של 5 מיליון חביות. למרות הגידול במלאים, מחירי הנפט ממשיכים לעלות בצל האירועים האלימים בתימן. החוזים על הנפט מסוג WTI עולים ב-0.9% ונסחרים סביב 48 דולר לחבית. החוזים על הנפט מסוג ברנט עולים בכ-1.6% ונסחרים סביב 56 דולר לחבית.

מיזוג ענקיות המזון

מניית ענקית המזון קראפט זינקה בשיעור חד לאחר שהחברה וחברת היינץ הכריזו על מיזוג ביניהן.

מניית קופאקס (סימול: KFX) בלטה במסחר לאחר שחברת לקסמארק הסכימה לרכוש אותה לפי 11 דולר למניה.

ענקית התרופות מרק הגדילה את תוכנית הרכישה בחזרה של מניותיה לסכום של כ-10 מיליארד דולר.

כלכלני CSLA הורידו את דירוג ההמלצה למניות טסלה ל"תשואת חסר" מ"תשואת יתר".

חברת ביוליין הודיעה היום על תוצאות מוצלחות של ניסוי קליני Phase 1 לבדיקת הבטיחות והיעילות של מוצר הדגל הקליני של החברה, BL-8040. הניסוי בחן את התרופה כגישה חדשה להשריית נדידת תאי גזע ממח העצם ואיסופם ממחזור הדם. הניסוי עמד בכל יעדי הבטיחות והיעילות, תוצאות המעידות על כך שהטיפול ב-BL-8040 כטיפול עצמאי היה בטוח ונסבל היטב בכל המינונים ויתרה מזאת, הוביל לנדידה יעילה של תאי גזע ואיסופם ממחזור הדם אצל כל משתתפי המחקר.