הטיפ היומי: אג"ח עם תשואה גבוהה פי 2 מדירה בת"א

אפסילון ממליץ לקנות את אגרות החוב של אינטרנט זהב

אינטרנט זהב היא חברת החזקות הנסחרת בת"א ובנאסד"ק בשווי של כ-393 של שקל. החברה מחזיקה כ-67% בבי קומיוניקיישנס (ביקום), שמחזיקה כ-31% בבזק. כך, ששיעור ההחזקה המשורשר שלה בבזק הוא כ-21%.

לאינטרנט זהב אין פעילות עצמאית, והיא נסמכת על דיבידנדים שעולים במעלה הפירמידה מבזק דרך ביקום, וכן על יתרות המזומנים, לצורך תשלום החוב שלה. כרגע יתרות המזומנים שלה מאפשרות לה לשרת את החוב בשנתיים הקרובות.

החברה-הבת ביקום היא בעלת חוב בכיר, הכולל אג"ח חו"ל בהיקף של כ-800 מיליון דולר, הנפרעת בתשלום אחד ב-2021. בנוסף, לביקום אג"ח סדרה ב', הנסחרת בארץ בהיקף של כ-700 מיליון שקל, לפירעון ב-2016-2019. החוב הבכיר מגובה במנגנון LockBox, המייצר רזרבה של מזומן שנועד להבטחה תמידית של שירות החוב הכולל של החברה לששת החודשים העוקבים. מנגנון זה משפר את מצב מחזיקי סדרה ב', שכן הוא כולל יצירת רזרבה גם לטובת חוב זה. ואולם, ה-LockBox מקשה על ביקום לחלק דיבידנד לחברה למעלה.

שתי החברות, אינטרנט זהב וביקום, נסמכות על הדיבידנדים המחולקים מבזק. מדיניות הדיבידנד המוצהרת של בזק קובעת חלוקה מדי חצי שנה, בשיעור של 100% מתוך הרווח החצי-שנתי לאחר מס.

להערכתנו, על אף המשך התחרות העזה בשוק התקשורת, בזק תצליח לחלק בשנים הקרובות יותר מ-1.5 מיליארד שקל כדיבידנד, מהם כ-0.5 מיליארד שקל יחולקו לביקום. כרגע נראה, שהאפשרות של ביקום לחלק מהדיבידנד האמור לאינטרנט זהב היא מוגבלת, בשל יתרת רווחים ראויה לחלוקה שלילית, וכן בשל מנגנון ה-LockBox.

כאמור, בשנתיים הקרובות אינטרנט זהב מסוגלת לשרת את חובותיה (כ-1.2 מיליארד שקל). מ-2017 תגדל רמת האי-ודאות, והחברה תידרש לאמצעים אחרים לשירות החוב - קבלת דיבידנד מביקום (שתצבור עד אז יתרות ראויות לחלוקה, או באמצעות חלוקה מיוחדת), ומכירת חלק נוסף מההחזקות בה, כפי שעשתה ב-2013.

אג"ח סדרה ג' של אינטרנט זהב, במח"מ של 2.3 שנים, נסחרת בתשואה של 4.7% ובמרווח של 546 נ"ב. אג"ח ד', במח"מ של 5 שנים, נסחרת בתשואה של 7% ובמרווח של 748 נ"ב. להערכתנו, התשואות שבהן נסחרות סדרות האג"ח של החברה מפצות על הסיכון. המלצתנו היא "קנייה".

* נכתב ע"י מיטל נבון, אנליסטית, בית ההשקעות אפסילון

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם