"שרה נתניהו שותה כמות מטורפת של אלכוהול - 3 בקבוקי שמפניה ביום"

אב הבית לשעבר במעון רה"מ, שהגיש תביעה ע"ס מיליון שקל בטענה להעסקה פוגענית ומשפילה, עלה לדוכן העדים, כשהוא מבהיר שהתיאורים שסיפק על התנהלות רעיית רה"מ בתצהירו, "היו דוגמאות קטנות מאוד לדברים שהתרחשו בבית רה"מ. לא רציתי לפגוע ברה"מ ובליכוד" f בעדותו סיפר כי "לעתים נדרש לקנות חומוס גרגרים לרה"מ מוקדם בבוקר", וכי שרה נתניהו לא הסכימה לעתים לאכול מזון שהכינה המבשלת בבית רה"מ, משום שהוא לא היה טעים לדעתה f הזוג נתניהו: "מסע השחרה"

"כשהגעתי למעון ראש הממשלה גיליתי ששרה נתניהו שותה כמות מטורפת של אלכוהול. נחרדתי לראות כמה שהיא שותה - שלושה בקבוקי שמפניה ביום", כך טען היום (ד'), מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון רה"מ, עם תחילת דיון ההוכחות בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, במסגרת התביעה שהגיש על-סך מיליון שקל נגד משרד רה"מ. התביעה כוללת טענות על העסקה פוגענית וקיפוח זכויות וכן תיאור של מסכת השפלות ואמירות גזעניות יומיומית לכאורה מצד אשת רה"מ.

בעדותו היום טען נפתלי כי שרה נתניהו לא הסכימה לעתים לאכול מזון שהכינה המבשלת בבית רה"מ, משום שהוא לא היה טעים לדעתה. "לזכותה ייאמר", הבהיר נפתלי, "שלא היו זורקים אוכל במעון. עוגות היו עומדות שבועות ולא היו זורקים אותן".* נפתלי ציין כי אחרים היו אוכלים מהמזון הזה, "לדוגמה יוסי כהן", בא-כוחה של שרה נתניהו, שנכח באולם. נפתלי גם שירבב במהלך עדותו טענה, לפיה הוא נדרש לעתים "לקנות חומוס גרגרים לראש הממשלה מוקדם בבוקר".

בתצהיר שצירף לתביעה, פירט נפתלי, כי שרה נתניהו כפתה לכאורה על העובדים כללים נוקשים כדי לשמור על הגיינה אישית, ודרשה מהם להחליף בגדים שלוש פעמים במהלך יום עבודה. לטענתו, העובדים התבקשו לשטוף את גופם לפני שנכנסו לחדרי השינה במעון, ונאלצו להישמע לכאורה לגחמות שונות של רעיית רה"מ, כמו אריזת הביצים במקרר בשקיות נפרדת לכל ביצה. "הדברים שמסרתי בתצהיר היו דוגמאות קטנות מאוד לדברים שהתרחשו בבית רה"מ", אמר היום נפתלי. "לא רציתי לפגוע בראש הממשלה ובליכוד".

"החלטתי להתרכז במשפט"

נפתלי, ששימש כמאבטח האישי של שרה נתניהו וילדיה, ובהמשך הפך לאב הבית בבית רה"מ, התפטר מעבודתו לפני כשנתיים, והגיש בתחילת החודש את תביעתו על תנאי העסקתו ובגין הבטחה שניתנה לו לכאורה לתפקיד המשך במשרד ראש הממשלה.

אם יש מי שציפה שהעניין התקשורתי סביב תביעתו של* נפתלי ידעך בחלוף הבחירות, הרי שהציפייה התבדתה. בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, נראה הבוקר כמו קרקס יותר מאשר אולם שבו מתנהל דיון הוכחות. בנוסף לעדת הצלמים שעטה על נפתלי ועל הרכב בית הדין הנבוך, הטון המתלהם וחילופי ההאשמות מצד עורכות הדין של הצדדים, שתודלק מנוכחות הכתבים, שברו שיאים של התלהמות אפילו בממדים של פרשת אב הבית. בטרם נפתח הדיון נפוצו שמועות על מגעים לפשרה שהתנהלו בין פרקליטות המדינה לבין נפתלי, מגעים שאם התקיימו בכלל, הרי שלא הניבו דבר.

בתחילת עדותו סיפר נפתלי על עיסוקו מאז עזב את בית רה"מ. לדבריו, הוא עבד כ"גגן", עד שלאחרונה התפטר מעבודתו כדי לנהל את התיק נגד משרד ראש הממשלה. "כשהייתי על הגגות, שמעתי בתקשורת שהכפישו אותי, ולא יכולתי לעשות כלום. החלטתי לעזוב הכל ולהתרכז במשפט", הסביר.

נפתלי נשאל על-ידי עו"ד כוכבית נצח-דולב מפרקליטות המדינה על קמפיין המימון הציבורי שבו פתח, ועל חובות שיש לו לכאורה לבנקים. "האם זה נראה לך הגיוני שאתה תתבטל, והציבור יממן אותך? הרי יש לך חובות כבדים, וצו שאוסר עליך לצאת מהארץ", הטיחה בו.

נפתלי השיב: "מדובר בהשמצות. שמעתי על החובות שלי מהעיתון, שמעתי שיש לי צו עיכוב יציאה מהארץ מהעיתון. החובות האחרים שנוצרו לי נוצרו לי כתוצאה ממה שנעשה לי במעון רה"מ, זה מפורט בתצהיר שלי". בהמשך שאלה עו"ד נצח-דולב, מי מממן את שכרן של עורכות הדין של נפתלי - שאלה שקוממה את באת-כוחו, עו"ד נעמי לנדאו, שסירבה שנפתלי ישיב לשאלה.

עו"ד נצח-דולב ביקשה גם את התייחסותו של נפתלי לטענות שהשמיע הזוג נתניהו, לפיהן הוא נהג באלימות בבית רה"מ, וזה טען: "האם נתתי מכות לעובדים בבית רה"מ - אלה טענות של שני עובדים שפשוט לא קיבלו אותי כמנהל בכניסתי לתפקיד".

"פגיעה בצנעת הפרט של התובע"

במהלך הדיון ניסתה נציגת פרקליטות המדינה, עו"ד נצח-דולב, להעלות את סוגיית עברו הצבאי של נפתלי. נפתלי ציין שהשתחרר מהצבא "כמצטיין מח"ט", ואילו ועו"ד נצח-דולב טענה שמפקדיו של נפתלי במילואים סירבו לאפשר לו לצאת למבצע עופרת יצוקה. הדיון בעניין נעצר בהוראת הרכב ביה"ד, שביקש מהצדדים להתרכז במה ש"רלוונטי לתביעה". אלא שהתביעה כולה, נדמה, איננה "רלוונטית לתביעה", וכמעט כל התצהירים והטענות שהועלו בה, משני הצדדים, הן טענות צבע, שמטרתן ליצור כותרות בעיתונים.

בהמשך, טענה עו"ד נצח-דולב שנפתלי הגיש אישור על 12 שנות לימוד עם קבלתו לתפקיד אב הבית, כשבפועל הוא לא השלים 12 שנות לימוד. "אנחנו נגיע גם לגן?", קראה באת-כוחו של נפתלי, עו"ד לנדאו, ואולם עו"ד נצח-דולב התעקשה: "האם זה נכון שלפני כמה שנים ניסית להשלים 12 שנות לימוד?"; ונפתלי הודה לבסוף: "בכתה י"ב נאלצתי לעזוב את הלימודים משום ששיחקתי כדורגל במכבי תל אביב".

בשלב זה עצרה נשיאת בית הדין, השופטת דיתה ברוז'ינין, את הדיון והכתיבה החלטה לפרוטוקול: "לצערי הרב, חקירתו של התובע פונה לנושאים שאין להם כל רלוונטיות להליך המתנהל בפנינו ושאלות שבמחלוקת בין הצדדים ותוך פגיעה בלתי-מידתית בצנעת הפרט של התובע. אכן, התובע שהגיש את התביעה, אמור לצפות שאלות חודרניות, ואולם השאלות שנשאלות עד עתה לא רק שאינן מקדמות את הדיון, אלא שהן פונות לנתיבים תמוהים ביותר ולא ברור מדוע נשאלו".

נתניהו: "שקרים והכפשות"

משפחת נתניהו מסרה בתגובה לטענות שהעלה היום נפתלי בבית הדין האזורי לעבודה כלפי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו: "השקרים, ההכפשות וההשמצות חסרות השחר שמספר מני נפתלי בבית הדין על רעיית ראש הממשלה - שאינה נתבעת כלל על-ידו - הם שערורייה. לא פחות מזה.

"מני נפתלי מנצל את העובדה שאי-אפשר לתבוע אותו על דברי דיבה ולשון הרע הנאמרים מעל דוכן העדים, והוא ממשיך במסע ההשחרה של הגברת נתניהו - והכול במטרה להוציא מהמדינה כספים שלא כדין ולפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו.

"הציבור הישראלי כבר הביע שאט-נפש מהתנהלות בוטה, אלימה ובלתי מוסרית זו. לאחר שהאמת תתברר בבית הדין לעבודה - יתגלו כל טענותיו של מני נפתלי כעורבא פרח".