"וול סטריט לקראת תיקון, אך מגמת העלייה כנראה תימשך"

קובי לוצקי, האנליסט הראשי של קפיטל טרייד: "גוברים הקולות בשוקי ההון המזהירים מפני היפוך מגמת העליות בשוקי ההון, אך הסימנים המעידים על חולשת השוק האמריקאי יתבטאו בתשואות נמוכות יותר ולא בשינוי המגמה"

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

מגמת העלייה בשוקי ההון הגלובליים הנמשכת כבר 6 שנים ברציפות מעלה בקרב המשקיעים הסוחרים היום הרבה יותר מפעם את השאלה - מתי יגיע השוק הדובי. באחרונה עולים סימנים שונים בשוקי ההון והכספים לפיהם מגמת העליות בשוקי ההון ובייחוד בשוק האמריקאי המהווה סמן ימני ליתר שוקי העולם, עומדת להסתיים.

אם נוסיף לכך את העובדה כי התקשורת הכלכלית העולמית עסוקה מאוד בשאלה מתי יגיע השוק הדובי לוול סטריט ומגמת הירידות תחל - החששות של המשקיעים רק הולכים ומתגברים עוד יותר. שאלת טריליון הדולר היא התזמון, ובכן משקיעים לא מצליחים לתזמן את שוקי ההון והפתרון הוא בין היתר שימוש במודלים אלגוריתמים למסחר בשוקי ההון.

"גישתנו היא כי הסימנים המעידים על תחילתה של חולשת שוק המניות יבואו לידי ביטוי בתשואות נמוכות יותר במסגרת השוק השורי הנוכחי ולא יביאו להיפוך המגמה", כך כותב קובי לוצקי, האנליסט הראשי של קפיטל טרייד המתמחה באלגו טריידינג ומנהלת תיקי השקעות על בסיס אלגוריתמים, בסקירתו השבועית.

"בין הסימנים אפשר למנות את הטענות לבועה במדד נאסד"ק וכן את העובדה כי במהלך השנתיים האחרונות לא נרשם בשוק האמריקאי תיקון של למעלה מ-10% במדד S&P 500. בטווח הקצר אפשר לצפות לתיקון שערי המניות בשוק האמריקאי. העובדה כי אנו מתקרבים לחודש מאי הידוע היסטורית בתשואות שליליות רק מחזקת את ההערכה כי יש לנקוט זהירות"' מציין לוצקי.

האנליסט הראשי של קפיטל טרייד מוסיף כי "ההערכה שלנו לתיקון קרב בשווקים נתמכת במספר פרמטרים כשהפופולארי מבניהם הוא מכפיל הרווח העתידי המצרפי של המניות במדד S&P 500. מכפיל הרווח של המדד גבוה ברמה היסטורית".

בקפיטל טרייד מציינים את הדוח המסקרן של המרכז ליציבות פיננסית (Center of Financial Stability) שפורסם בחודש והצביע כי למרות הדפסות הכספים המאסיביות של הפדרל ריזרב האמריקאי ושל הבנק המרכזי ביפן, רמת הנזילות בשוקי ההון הגיעה נמצאה נכון לתום 2014 הרבה מתחת לקו המגמה ארוך הטווח. אחת הסיבות העיקריות לכך הן הרפורמות והפיקוח על המערכת הפיננסיות במסגרת רפורמת דוד-פרנק. רמת הנזילות בשוק קטנה וזהו סימן מסוים לדאגה.

מאידך מציינים בקפיטל טרייד כי "נראה שתחילת תכנית ההרחבה הכמותית באירופה תספק לשוקי ההון את הנזילות החסרה כתוצאה מהפסקת ההרחבה הכמותית של הפדרל ריזרב והעלייה הצפויה בריבית הבסיס בארה"ב עד לסוף שנת 2015".

בקפיטל טרייד מציינים כי "הנתונים הכלכליים שהתפרסמו לאחרונה לא מצביעים על האטה בקצב הצמיחה של הכלכלה האמריקאית, להפך. הכלכלה האמריקאית הולכת ומתחזקת, עובדה שזוכה לגיבוי מהצהרות של בכירי הבנק המרכזי האמריקאי שמאותתים לשוק כבר תקופה ארוכה כי הריבית בארה"ב עומדת לעלות בתקופה הקרובה".

"הנתונים החשובים ביותר הם אלו שהתקבלו משוק העבודה האמריקאי ואלו העידו על יצירה של 200,000 משרות בחודש, אם יימשך קצב זה של תוספת המשרות נראה כי אפשר לצפות להמשך הירידה בשיעור האבטלה. כזכור, שיעור האבטלה האמריקאי ירד ל-5.5% על פי נתוני חודש פברואר ונראה כי ארה"ב מתקרבת לשיעור האבטלה של 'תעסוקה מלאה' במשק", מוסיפים עוד.

"לאור שקלול הנתונים יהיה אפשר לצפות נכון לעכשיו לתשואה חד ספרתית גבוהה של מדד S&P 500 במהלך שנת 2015", מסכמים בקפיטל טרייד.