תל אביב ירדה כ-1%; טאואר צנחה 4%, סלקום עלתה 2.9%

ירידות בשוקי העולם על רקע המתיחות בתימן ■ אופציות המעו"ף לחודש מרץ פקעו הבוקר ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') בירידות שערים של כ-1%, על רקע המגמה בשוקי העולם, בעקבות המתיחות הגאו-פוליטית בתימן.

אופציות המעו"ף לחודש מרץ פקעו הבוקר ומדד המעו"ף לפקיעה נקבע על 1,592.36 נקודות.

מחזור המסחר הסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל.

הנפט מזנק היום על רקע תקיפת סעודיה בתימן וגורם גם להיחלשות של הדולר. מטוסי קרב סעודים ביצעו תקיפות בתימן, בעיקר בעיר הבירה צנעא. התקיפות בוצעו הלילה ובצהריים. כ-20 אנשים לפחות נהרגו בתקיפות. פקיסטן, בת ברית של סעודיה, הודיעה כי תצטרף לתקיפות. מצד שני, איראן מגנה את סעודיה ומאיימת כי לצעד יהיו השלכות.

בארץ, האבטלה ממשיכה לרדת: שיעור האבטלה בישראל ירד ל-5.3% בחודש פברואר לעומת 5.6% בינואר - כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. שיעור התעסוקה (המחושב כאחוז המועסקים מכלל האוכלוסייה) נותר על 60.6% בפברואר.

המשא ומתן הקואליציוני נפתח רשמית: היום יגיעו לכנסת בזה אחר זה נציגי הסיעות השותפות לקואליציה המתגבשת לסבב שיחות עם צוות המשא ומתן של הליכוד במטרה להגיע להסכמה על הרכב הממשלה החדשה. יריית הפתיחה של המשא ומתן הרשמי החלה אמש לאחר שהנשיא ריבלין העניק לנתניהו מנדט להרכיב את הממשלה הבאה. לנתניהו ניתנו 28 יום להציג ממשלה, אך אם ייכשל יקבל הארכה של 14 יום נוספים. התאריך האחרון להצגת ממשלה: 6 במאי.

כבר שלשום סיכמו ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש כולנו משה כחלון על מינויו של האחרון לתפקיד שר האוצר, אך למרות ההסכמה - לא בטוח שכחלון מתכוון לעשות לנתניהו חיים קלים. "איש לא ניהל איתנו עדיין משא ומתן ולכן איש לא יכול היה להסכים בשמנו לדבר וחצי דבר", כתב אמש כחלון בעמוד הפייסבוק שלו. "במקום לעסוק בטיפול במצוקת הדיור והורדת יוקר המחיה, מישהו חושב שדחוף יותר לחלק את כלי העבודה הנדרשים לשם כך באופן פוליטי וחסר היגיון תרבותי", הוסיף כחלון. "האזינו לדברים שאני אומר בקולי, כל השאר זה ספינים של בעלי עניין".

עלייה ברווחי בזק

קבוצת בזק דיווחה היום על רווח של כ-2.11 מיליארד שקל ב-2014 לעומת כ-1.77 מיליארד שקל ב-2013, עלייה של 19.2%.

מבטח שמיר דיווחה אמש כי רווח החברה לשנה שנסתיימה ביום 31 בדצמבר 2014 הסתכם בכ-42 מיליון שקל, זאת לעומת הרווח ב-2013 שעמד על כ-12.8 מיליון שקל.

מניות טבע , פריגו , אופקו וטאואר ירדו על רקע פערים שליליים מול ניו יורק.

טאואר הודיעה הבוקר כי השלימה את עסקת ההמרה המואצת של כ-80 מיליון דולר אג"ח ו' נוכח עודפי ביקוש של 109% אותם קיבלה החברה להצעתה, בוצעה הקצאה חלקית למבקשים.

חברת ההחזקות קרדן אן.וי. פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לשנת 2014 ולרבעון הרביעי של השנה. החברה רשמה רווח נקי של 5.1 מיליון אירו ב-2014 לעומת הפסד של 101.4 מיליון אירו בשנה הקודמת.