נעילה שלילית באירופה על רקע ההסלמה בתימן והזינוק בנפט

ירידות בוול סטריט ■ מחירי הנפט מזנקים על רקע המתיחות והקרבות בתימן ולאחר שסעודיה ביחד עם קואליציה של 10 מדינות השיקו מתקפה אווירית במדינה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות שערים, על רקע המשך ההסלמה בתימן והזינוק במחירי הנפט.

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול בירידות שערים חדות. מדד הנאסד"ק נפל ב-2.4% בהובלת מניות הביוטק ומניית אפל שצללה ביותר מ-2%. הסוחרים התמקדו בין היתר במספר נתוני מאקרו והמגמה השלילית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה.

הנפט מזנק היום בכ-3.2% ל-50.8 דולר לחבית ברקע תקיפת סעודיה בתימן. הסעודים, בגיבוי קואליציה של מדינות ערב, פתחו במתקפה אווירית על המורדים הח'ותים, שיעים נתמכי איראן, אשר השתלטו על ערי מפתח בתימן, כולל הבירה צנעא.

בעקבות התקיפה, והחששות מפני חוסר יציבות באזור של מפיקת הנפט הגדולה בעולם סעודיה, מזנקים מחירי הנפט.

"גישתנו היא כי הסימנים המעידים על תחילתה של חולשת שוק המניות יבואו לידי ביטוי בתשואות נמוכות יותר במסגרת השוק השורי הנוכחי ולא יביאו להיפוך המגמה", כך כותב קובי לוצקי, האנליסט הראשי של קפיטל טרייד המתמחה באלגו טריידינג ומנהלת תיקי השקעות על בסיס אלגוריתמים, בסקירתו השבועית.

"בין הסימנים אפשר למנות את הטענות לבועה במדד נאסד"ק וכן את העובדה כי במהלך השנתיים האחרונות לא נרשם בשוק האמריקאי תיקון של למעלה מ-10% במדד S&P 500. בטווח הקצר אפשר לצפות לתיקון שערי המניות בשוק האמריקאי. העובדה כי אנו מתקרבים לחודש מאי הידוע היסטורית בתשואות שליליות רק מחזקת את ההערכה כי יש לנקוט זהירות"' מציין לוצקי.

בטוקיו רשמה מניית פוג'יטסו ירידה של 4% וסוני בלטה בירידה של 3%. פטרוצ'יינה זינקה 4% בשנחאי.