מיני מבחן דרכים: אופל אדם אוטומטית - משב רוח מרענן

האדם היא פריט אופנה מוטורי נעים לעין, שימושי לעיר וידידותי יחסית לכיס, שמאפשר לרוכש התאמה אישית ויציאה מהשגרה

רק לפני שש שנים ניצבה אופל על סף חידלון, כש-GM מוכת החובות ניהלה מו"מ למכירתה לכל המרבה במחיר. כיום, לאחר נסיגת החברה האחות שברולט מאירופה, מקבלת אופל כמעט בלעדיות על האופרציה האירופאית של GM ונהנית מהשקעות נרחבות בפיתוח דגמים ומנועים. כבונוס היא גם נהנית מאירו נמוך. את השינויים הללו ממחישה היטב הסופר מיני האופנתית אופל אדם.

המכונית הגיעה לארץ לראשונה באפריל אשתקד, כשהדולר היה בשפל לעומת האירו. היא הוצעה עם תיבה ידנית בלבד במחירים שנעו סביב 100-110 אלף שקל ומכירותיה היו זניחות. כעת היא מגיעה לארץ עם תיבה אוטומטית, החיונית לשוק הזה, עם יותר אופציות אבזור ובמחיר נמוך בכ-10%, למרות השדרוג המשמעותי.

חיצונית, האופל עברה עדכונים קלים לעומת קודמתה. העיצוב אמנם משאיל ללא בושה אלמנטים אייקוניים מהמתחרות, כמו קווי המתאר העגלגלים של פיאט 500 והצביעה הדו-גונית של מיני, אבל האדם נראית גדולה, רחבה ומוצקה יותר מהפיאט 500 העדינה מחד, וזורמת וספורטיבית יותר מהמיני הנוסטלגית מאידך.

היא יכולה בהחלט להוות אביזר אופנה עדכני, אבל כדי לבחור צבע מומלץ לקחת יועץ אופנה. אופל מציעה בחירה בין עשרות קומבינציות של צבעי גוף, גג ופנים, חלקן בוטות (מישהו אמר ירוק וצהוב?). קומבינציות כאלה עלולות להיות קשות למכירה ביד שנייה.

תא הנוסעים נראה גרמני-איכותי ומעניק סימוכין לטענת אופל בדבר מיצוב הפרימיום. את מקום המשטחים הקשיחים מחליפים דיפונים רכים ואיכותיים, שילובי הצבעים השונים משובבי עין ולוח המחוונים נראה מושקע. יש מסך מולטימדיה, אך הוא דהוי למדי ודליל באפליקציות.

מרחב הפנים נותר ללא שינוי והמכונית משרה תחושה סובייקטיבית מרווחת ואוורירית תודות לגג הגבוה ומשטחי הזכוכית הנדיבים. כמובן, שעם בסיס גלגלים של 2.31 מ' אי אפשר לחולל ניסים: מרחב הרגליים מאחור לא יפנק מבוגרים גבוהים ותא המטען מציע את המינימום ההכרחי, כמקובל בפלח.

מנוע ה-1.4 ליטר בהספק 87 כ"ס כבר זריז אבל מחוספס למדי ואין לו מומנט שופע נוסח מנועי טורבו מודרניים, מה שמחייב טיפוס לסל"ד גבוה וקולני תחת עומס כדי לשמור על תנופה. התיבה האוטומטית-רובוטית מתאפיינת בפעולה הקופצנית, שמוכרת לנו היטב מהז'אנר הזה, אבל כל עוד מסגלים את סגנון הנהיגה בהתאם - כלומר לחיצה עדינה ולינארית על דוושת התאוצה - היא מספקת את הנדרש ממנה בעיר. נוחות הנסיעה סבירה יחסית לפלח הזה.

למרות שזו מכונית עירונית, היא מתפקדת היטב בנסיעות בין עירוניות מהירות, תוך שמירה על יציבות מכובדת. זו הייתה ונותרה מכונית מהנה למדי לנהיגה נמרצת על כבישים מתפתלים בזכות היגוי זריז, אם כי מרכז הכובד הגבוה מייצר נטיית גוף מוחשית יותר מבמיני.

בשורה התחתונה, האדם היא פריט אופנה מוטורי נעים לעין, שימושי לעיר וידידותי יחסית לכיס, שמאפשר לרוכש התאמה אישית ויציאה מהשגרה. בהחלט משב רוח מרענן.