טים קוק מצטרף לצוקרברג וגייטס: הודיע שיתרום את הונו לצדקה

שוויו של מנכ"ל אפל מוערך ב-785 מיליון דולר, והוא הודיע כי יתרום את הכסף לאחר שיסיים לשלם את לימודי הקולג' של אחיינו בן ה-10

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

מנכ"ל אפל, טים קוק, מצטרף לחבורת העשירים מאוד המוותרים על עושרם. המגזין "פורצ'ן" ציטט את מנהל תאגיד הטכנולוגיה הגדול בעולם באומרו כי תכנן לתרום את ההון שלו, המוערך ב-785 מיליון דולר, לצדקה - לאחר שישלם על לימודי הקולג' של אחיינו בן העשר.

"אתה רוצה להיות האבן שמכה גלים במים, ויוצרת את השינוי", סיפר קוק למגזין.

פורצ'ן העריך את השווי נטו של קוק, בהתבסס על אחזקותיו במניות אפל, בכ-120 מיליון דולר. הוא גם מחזיק במניות חסומות בשווי של 665 מיליון דולר - אם היו ממומשות במלואן.

כתבת הפרופיל הארוכה שבה נחשף הגילוי של המנכ"ל בן ה-54 בפורצ'ן היא דוגמה לאופן שבו הפילנתרופיות של עשירי העולם הופכת פומבית יותר ויותר.

הפיננסייר המיליארדר וורן באפט מעודד את העשירים ביותר לוותר לפחות על מחצית משוויים בעודם בחיים באמצעות "התחייבות לתת", שהאתר שלה כולל שמות בולטים מסוגם של ביל גייטס ממיקרוסופט, מארק צוקרברג מפייסבוק ולארי אליסון מאורקל.

הנדיבות של קוק אמנם אינה יכולה להתחיל להתקרב לקנה המידה של גייטס או צוקרברג, ששווים שניהם מיליארדי דולרים, אולם מנכ"ל אפל אמר לפורצ'ן שהוא מקווה לחולל שינוי.

קוק, שאינו רשום באתר, ידוע כאדם פרטי מאוד, שמתרחק מאור הזרקורים המופנה לתרומות. עם זאת, בשנים האחרונות, הוא החל לדבר בפתיחות רבה יותר על מגוון נושאים, החל מאיכות הסביבה ועד זכויות האזרח.

קוק, שחשף לאחרונה את היותו גיי, דיבר נגד אפליית קהילות של לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסקסואלים, במהלך נאום כניסתו לאקדמיית הכבוד של אלבמה. הוא סיפר לפורצ'ן כי החל לתרום בשקט כספים למטרות שונות, וכי הוא מנסה לפתח גישה שיטתית יותר לנדבנות "מעבר לסתם כתיבה של צ'קים".