אחרי האסון: לופטהנזה תפצה את משפחות קורבנות ההתרסקות

חברת התעופה הגרמנית שמטוס של חברת הבת שלה התרסק באלפים, הבטיחה פיצוי כספי בסך 50 אלף אירו למשפחותיהם של קורבנות האסון ■ 150 משפחות יהיו זכאיות לפיצוי, בהן גם משפחתו של הישראלי אייל באום

לופטהנזה / צילום: בלומברג
לופטהנזה / צילום: בלומברג

חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה", שמטוס של חברת הבת שלה, ג'רמנווינגס, התרסק בהרי האלפים בשלישי האחרון, הודיעה אמש (שישי) כי תשלם פיצוי בסך 50 אלף אירו כסיוע כספי מיידי למשפחותיהם של 150 קורבנות ההתרסקות.

בין משפחות קורבנות האסון נמצאת גם משפחתו של אייל באום, אזרח ישראלי בן 39 המתגורר בברצלונה ובמקור מהוד השרון, שהיה על טיסת 4U9525 אשר המריאה מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה.

בתוך כך, הודיעה אתמול התביעה בגרמניה כי אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריסק במכוון את המטוס, הסתיר ממעסיקיו את העובדה שהוא חולה. תובעים מהעיר דיסלדורף שבמערב המדינה, ואשר אליה היה אמור המטוס להגיע, אמרו כי החרימו מסמכים רפואיים מביתו של לוביץ שמוכיחים "קיומה של מחלה וטיפול רפואי הולם".

עם זאת, בבית לא נמצאו מכתב התאבדות או רמז אחר לכך שהמניע למעשה היה אידיאולוגי או דתי. כמו כן, התובעים הודיעו כי בביתו של לוביץ נמצא אישור מחלה קרוע. לטענתם, אישור המחלה יועד לאותו היום שבו אירעה ההתרסקות, והוסתר מהנהלת חברת התעופה.