גאדג'טים: מוטורולה נקסוס 6 - מהיר מאוד, גדול מאוד ויקר

הנקסוס 6 הוא מכשיר מוצלח מאוד למי שמחפש פאבלט עם מסך ענק וחוויית אנדרואיד כמו שגוגל תכננה ■ מצד שני, מחירו לא מאוד אטרקטיבי

סדרת סמארטפוני נקסוס של גוגל הפכה מאז השקתה לפופולרית מאוד, בעיקר בזכות המחיר המסובסד שלה מעבר לים - מה שהפך את המכשירים לאטרקטיביים מאוד לצרכנים. בכל פעם חוברת גוגל ליצרנית אחרת, והפעם ייצרה את הנקסוס 6 חברת מוטורולה (את נקסוס 5 יצרה LG).

אלא שדגם זה, שהוא השישי בסדרה, לא זכה להצלחה דומה לקודמיו, וזאת בעיקר משום שגוגל לא סיבסדה את מחיר המכשיר בחנות האינטרנט שלה. בנוסף, גודל המסך (6 אינץ') לא מתאים לכל אחד. הנקסוס 6 לא נמכר בארץ בייבוא רשמי וניתן להשיג אותו בחנויות סלולר פרטיות, למשל, מוביילנד.

ממשק: מה שמייחד את מכשירי הנקסוס הוא ממשק האנדרואיד הנקי שלהם, המגיע ללא תוספות שמוסיפות כמו סמסונג, LG, HTC וסוני. במקום זה, המשתמש מקבל את החוויה בדיוק כמו שגוגל התכוונה אליה. יש לכך מספר יתרונות, ובראשם מהירות: המכשיר מהיר מאוד, כי אין תוספות שמכבידות עליו. יתרון נוסף וחשוב הוא שכל עדכוני מערכת ההפעלה של גוגל מגיעים אליו ראשונים, לפעמים אפילו חודשים לפני סמארטפוני דגל של חברות אחרות. כרגע, הנקסוס 6 מריץ את אנדרואיד בגרסת לוליפופ 5.1.

מסך: הנקסוס 6 הוא פאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) לא קטן בכלל. הוא מגיע עם מסך בגודל 5.96 אינץ' ברזולוציה גבוהה של 1440 על 2560 פיקסלים (רזולוציית 2K). התוצאה מוצלחת והצבעים עשירים, רק שהתמודדות של המסך עם אור שמש ישיר בעייתית. המסך מגיע עם זכוכית מסוג גורילה גלאס 3 שמציעה עמידות מסוימת נגד שריטות.

עיצוב: הנקסוס 6 תופס מקום רב בכיס. הוא מעט עבה - 10.1 מ"מ, אבל המשקל סביר לקטגוריה - 184 גרם. נוח להחזיק את הפאבלט ביד, במיוחד צמוד לפנים בזמן שיחה או אחסון בכיס המכנסיים האחורי.

חומרה: נקסוס 6 הוא אחד הפאבלטים המהירים שנתקלנו בהם. הוא לא מתקשה להריץ מספר רב של אפליקציות במקביל ולעשות הכל בצורה חלקה. פשוט תענוג. המעבד הוא סנפדרגון 805 של קוואלקום, מרובע ליבות במהירות 2.7 ג'יגה הרץ ו-3 ג'יגה זיכרון. נפח האחסון הוא 32 או 64 ג'יגה ללא יכולת הרחבה. כמובן שהמכשיר גם תומך גלישה בדור 4.

מצלמה: המצלמה עושה בסך הכל עבודה טובה, היא מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל, פלאש כפול (רק אור לבן ולא שילוב של תאורה חמה וקרה), יישום HDR מוצלח (שילוב של תמונה עם מספר חשיפות) וממשק חביב.

סוללה: הסוללה סבירה ומחזיקה עד שעות הלילה. קיבולת של 3,220 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: הנקסוס 6 הוא מכשיר מוצלח מאוד למי שמחפש פאבלט עם מסך ענק וחוויית אנדרואיד כמו שגוגל תכננה. מצד שני, מחירו לא מאוד אטרקטיבי.

מחיר: 3,200 שקל (גרסת 32 ג'יגה).

ציון: 9.