SolarEdge גייסה 126 מיליון ד' וקפצה לשווי של 802 מ' ד'

חברת האנרגיה הסולארית הונפקה לפי מחיר של 18 דולר למניה - הרף העליון של טווח המחירים שנקבע, והוסיפה לערכה 17% ביום המסחר הראשון

ראשי SolarEdge פותחים את המסחר בנאסד"ק / צילום: אתר הנאסד"ק
ראשי SolarEdge פותחים את המסחר בנאסד"ק / צילום: אתר הנאסד"ק

מצעד ההנפקות הישראליות בשוק ההון האמריקאי ממשיך בכל עוזו, ולא במפתיע. וול סטריט חווה גאות שסופה עדיין לא נראה באופק (אך הוא יגיע), וכל חברה חדשה שמצטרפת אליה מציתה את הדמיון של המשקיע האמריקאי, שכן כמעט כל חברה חדשה היא הזדמנות למנף את התשואה של תיק ההשקעות שלו.

בסוף השבוע האחרון הייתה זו חברת האנרגיה הסולארית SolarEdge שהצליחה לסחוף אחריה את וול סטריט, על רקע חזונה להפוך כל קרן שמש לכמה שיותר אפקטיבית בייצור אנרגיה.

SolarEdge הנפיקה 7 מיליון מניות לפי מחיר של 18 דולר למניה - הרף העליון של טווח המחירים שנע בין 16-18 דולר - וכך גייסה לקופתה 126 מיליון דולר. ההנפקה לא כללה הצעת מכר. ביום שישי, יום המסחר הראשון שלה, המשיכה וול סטריט לחבק את החברה והמניה, אשר הוסיפה לערכה 17% למחיר של 21.07 דולר המשקף שווי חברה של 802 מיליון דולר (או 822 מיליון דולר בתנאי שאופציית ה"גרין שו" שקיבלו החתמים תמומש - תרחיש די סביר). המניה החלה להיסחר תחת הסימול SEDG.

SolarEdge הוקמה בשנת 2006 על ידי חמישה יוצאי יחידת הטכנולוגיה של חיל המודיעין: גיא סלע (50), שמשמש כמנכ"ל ויו"ר; ליאור הנדלסמן, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיית מוצר (40); יואב גאלין, סמנכ"ל מו"פ (41); מאיר אדסט, סמנכ"ל לטכנולוגיות ליבה (39); ועמיר פישלוב, סמנכ"ל ארכיטקטורת תוכנה.

החברה מפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית, והיא נבחרה כאחת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2010.

המערכת של SolarEdge מאפשרת ניצול גדול יותר של האנרגיה שנקלטת בקולט הסולארי, על ידי אופטימיזציה של תפקוד כל אחד מהקולטים, תוך אספקת נתונים בזמן אמת על תפוקתם. מערכת זו הפכה למסחרית במהלך 2010, ועד כה הוטמעה אצל לקוחות ב-73 מדינות שונות.

ראשונית ראשונה שאינה ביומד

שלוש בעלות המניות הגדולות בחברה הן הקרנות Opus, ג'נסיס ו-Pacven Walden, שלכל אחת מהן נותרו 12% מההון אחרי ההנפקה. לסלע, המייסד היחיד שיש לו מניות בחברה, נותרו 1.6% כולל אופציות, דהיינו שווי החזקה של 13 מיליון דולר ברוטו.

הנפקת SolarEdge היא לא ההנפקה הראשונית הישראלית הראשונה השנה בוול סטריט, אך היא כן הראשונה של חברה שאינה חברת ביומד. מתחילת השנה גייסו חברות ישראליות בוול סטריט כמעט 1.5 מיליארד דולר, וזאת לעומת 3.9 מיליארד דולר בכל שנת 2014. סך זה כולל שלוש הנפקות ראשוניות (רדהיל, צ'קאפ ו- SolarEdge), ושבע הנפקות משניות (ארבע של חברות ביומד, שלוש של חברות טכנולוגיה).

ההנפקה הראשונית הבאה בתור, נזכיר, היא זו של קורנית דיגיטל, חברת הדפוס הדיגיטלי.

solar edge
 solar edge
בעלי המניות ב SolarEdge
 בעלי המניות ב SolarEdge