החיים עפ"י גוגל: האם בני האדם יחיו עד גיל 500?

ביל מאריס שמנהל את קרן ההון סיכון של גוגל מאמין שכן ■ איזה שינוי צפוי למין האנושי בשנת 2045? מתי נפסיק להשתמש בכימותרפיה והאם מאריס יגשים את החלום שלו "לחיות מספיק זמן כדי לא למות"

לביל מאריס יש 425 מיליון דולר להשקעה השנה, והחופש להשקיע אותם כפי שהוא רוצה. הוא מחפש חברות שיאטו את קצב ההזדקנות, ירפאו מחלות ויאריכו חיים.

"אם תשאל אותי היום האם אפשר לחיות עד גיל 500, אז התשובה היא כן", כך אומר ביל מאריס בריאיון שנערך בחודש ינואר בעיר מאונטן ויו שבקליפורניה. לנשיא והשותף המנהל בגוגל ונצ'רס (Google Ventures) מלאו 40 לא מזמן, אבל הוא נראה יותר כמו סטודנט בן 19 בחופשה מהמכללה. הוא נועל נעלי ספורט וחולצת ג'ינס אפורה על חולצת טי, ונראה שהוא לא התגלח כבר כמה ימים.

מאחוריו זורם פנימה אור השמש דרך קיר של חלונות. ברקע נפרש המתחם העיקרי של גוגל. בכתבה שתתפרסם בגיליון אפריל 2015 של Bloomberg Markets ייכתב שאם בוחנים את המשרד שלו, אין כל דרך לדעת במה הוא עוסק. החדר אינו מכיל הרבה - קירות לבנים נקיים, כמה כיסאות, שולחן. היום אין ניירות על השולחן שלו, או פנקסים או פתקים דביקים, אפילו לא מחשב.

אם רוצים לדעת מיהו ביל מאריס, צריך להסתכל על מדף הספרים שלו. יש שם ספר עבה כרס על ביוטכנולוגיה מולקולרית ועל עקרונות ויישומים של הנדסה גנטית. וגם ספר על יישום של המהפכה הגנטית. ואוסף של איורים של פריץ קאהן, פיזיקאי גרמני שהיה בין הראשונים לצייר את גוף האדם כמכונה.

בין הספרים הללו שוכן לו ספר שבולט במיוחד למי שמתעניין בחיים עד גיל 500. The Singularity Is Near: When Humans Transcend Biology הוא ספר מאת העתידן ריי קורצווייל, שפורסם בשנת 2005 ונחשב לעבודה פורצת דרך בתחום. הוא ניבא שבשנת 2045, יהיה למין האנושי רגע של "שליחות קטלנית" - הגידול במחשבים יגבר על קצב היכולת שלנו לשלוט בהם. כדי לעמוד בקצב, נצטרך לערוך שינויים קיצוניים בביולוגיה שלנו באמצעות ננובוטים ומכונות אחרות שישפרו את האנטומיה ואת הדי.אנ.איי שלנו, וישנו לחלוטין את הדרך שבה אנחנו חיים ומתים.

"הדבר ישחרר אותנו מהמגבלות שלנו", אומר מאריס, שלמד מדעי המוח במכללת מידלברי ועבד בעבר במעבדה ביורפואית באוניברסיטת דיוק. קורצווייל הוא חבר שלו. גוגל שכרה את שירותיו כדי לסייע למאריס ולאנשים אחרים בגוגל להבין עולם שבו המכונות מאפילות על הביולוגיה האנושית. מדובר בעתיד מבעית, דיסטופי עבור אנשים מסוימים. מבחינתו של מאריס, מדובר בעסקים.

כאן הוא מקווה למצוא ולממן את הדור הבא של חברות שישנו את העולם, או אולי יצילו אותו. לדבריו, "למעשה יש לנו את הכלים במדעי החיים כדי להגיע לכל דבר שיש לנו את החוצפה לחזות. אני פשוט מקווה לחיות מספיק זמן כדי לא למות".

עבודה יוצאת דופן

מאריס הוא בחור יוצא דופן עם עבודה יוצאת דופן. לפני שבע שנים, סרגיי ברין ולארי פייג', מייסדי גוגל, פנו אליו כדי להקים קרן הון סיכון. באותה תקופה, הוא היה יזם צעיר בעצמו, עם ניסיון מוגבל בתחום ההשקעות וללא כוח בעמק הסיליקון. הוא מכר את חברת האירוח של אתרי האינטרנט שייסד בוורמונט ועבד בארגון ללא מטרות רווח, על פיתוח טכנולוגיה עבור עיוורים. הוא היה בדיוק האאוטסיידר שגוגל חיפשה. "ביל היה מוכן לתקוף את הנושא מכיוון אחר לגמרי", אומר דיוויד דרמונד, המפקח על גוגל ונצ'רס ועל גופי השקעה אחרים של גוגל בתוקף תפקידו כיועץ המשפטי הבכיר וסגן נשיא בכיר לפיתוח תאגידי בחברה.

גוגל ונצ'רס מנהלת נכסים בהיקף של כ-2 מיליארד דולר, ויש לה אחזקות ביותר מ-280 חברות סטארט-אפ. בכל שנה, גוגל נותנת למאריס הון חדש בסך 300 מיליון דולר, והשנה הוא יקבל 125 מיליון דולר נוספים להשקעה בקרן אירופית חדשה. הסכום הזה הופך את גוגל ונצ'רס למקבילה לקרנות הההון סיכון הגדולות ביותר בעמק הסיליקון, שבדרך כלל משקיעות בין 300 מיליון דולר ל-500 מיליון דולר בשנה. על פי נתונים שנאספו על ידי CB Insights, חברת מחקר שעוקבת אחר פעילות הון סיכון, גוגל ונצ'רס היתה קרן ההון סיכון הרביעית בהיקף הפעילות בארה"ב בשנה שעברה - היא היתה מעורבת ב-87 עסקאות.

חברה עם הכנסה שנתית של 66 מיליארד דולר איננה עושה זאת למען הכסף. מה שגוגל צריכה זה יזמים. "היא צריכה לדעת מה הכיוון", אומר רוברט פק, אנליסט בבנק ההשקעות SunTrust Robinson Humphrey, שפרסם דוח בפברואר על יחידות ההשקעה החיצוניות של גוגל, לרבות גוגל ונצ'רס. "תראו מה קרה לבלקברי כשהיא פספסה את עלייתו של הטלפון החכם. ויאהו פספסה את פייסבוק".

גוגל משקיעה משאבים רבים בחיפוש אחר הדבר הבא. היא מוציאה מיליונים על פרויקטים כמו Google X, מעבדה פנימית שפיתחה את גוגל גלאס ועובדת כיום על פיתוח מכוניות ללא נהג. בינואר, החברה השקיעה 900 מיליון דולר בחברת SpaceX של אלון מאסק. בשנת 2014, היא הקימה את גוגל קפיטל, לצורך השקעה בחברות טכנולוגיה בשלבים מתקדמים. דעותיו של מאריס על המפגש בין טכנולוגיה ורפואה מתאימות לגישה הזו: גוגל השקיעה מאות מיליוני דולרים במרכז מחקר בשם Calico, כדי ללמוד כיצד לעצור את ההזדקנות, וגוגל X עובדת על גלולה שתחדיר ננו-חלקיקים למחזור הדם שלנו כדי לגלות מחלות ומוטציות סרטניות.

למאריס יש מעמד מוזר בגוגל. הוא חלק ממנה, אבל גם משוחרר ממנה. גוגל ונצ'רס בנויה אחרת מרוב קרנות ההון סיכון התאגידיות הפנימיות - אינטל קפיטל, ורייזון ונצ'רס ודומיהן. הקרן מבצעת את השקעותיה ללא קשר לאסטרטגיה התאגידית של החברה האם. היא יכולה להשקיע בכל חברה שהיא רוצה, בין אם הדבר תואם את תוכניותיה של גוגל ובין אם לא. כמו כן, הקרן יכולה למכור את אחזקותיה לכל מי שתרצה, לרבות המתחרים של גוגל. פייסבוק ויאהו רכשו חברות סטארט-אפ שמומנו על ידי גוגל ונצ'רס.

עם הכסף והכוח של גוגל - למאריס יש מידה עצומה של חופש. הוא יכול להשקיע בחברות המבוקשות ביותר בעמק הסיליקון, והוא אכן עושה זאת. Uber (אובר), Nest (נסט), ו-Cloudera (קלודרה) נמנות על ההשקעות המנצחות של הקרן. מאריס אינו מתכוון להפסיק לחפש עסקאות כאלה. אבל יש לו גם שאיפות אחרות. כיום, 36% מנכסי הקרן מושקעים במדעי החיים, עלייה של 6% לעומת 2013.

"יש הרבה מיליארדרים בעמק הסיליקון, אבל בסופו של דבר, כולנו מחפשים את אותו הדבר", אומר מאריס. "אם תוכל לבחור בין לעשות הרבה כסף לבין חיים ארוכים יותר, במה תבחר?".

מספרים הרבה בדיחות

מאריס עומד כשמאחוריו "עץ ג'ושוע" - חדר הישיבות הגדול של גוגל. כל חדר במטה החברה נקרא על שם פארק לאומי בארה"ב. "אוקיי, יש לנו הרבה דברים היום", הוא אומר לצוות שלו. הקבוצה מתכנסת אחת לשבועיים כדי לשוחח על חברות המועמדות להשקעה ועל אסטרטגיה.

למאריס יש צוות של 70 איש, שרובם נמצאים בחדר או משתתפים באמצעות שיחת ועידה או שיחת וידיאו. הקבוצה כוללת את 17 השותפים המשקיעים של הקרן, הממונים על איתור חברות סטארט-אפ. בין השותפים המשקיעים ניתן למצוא את ג'ו קראוס, מייסד משותף של Excite; ריץ' מיינר, מייסד משותף של אנדרואיד; ודייוויד קריין, שהיה העובד ה-84 בגוגל.

בחדר שוררת אווירה משוחררת. חלק מאנשי הצוות יושב ברגליים שלובות על הרצפה, אחרים נשכבים על ספות הקטיפה הרכות. מספרים הרבה בדיחות. אחד השותפים מתחיל את המצגת שלו עם שקף בשם "פרויקט סודי" - שרוב האנשים בחדר כבר מכירים - ומסיים אותה בתמונה מעובדת של ראשו של מאריס, המונח על גוף של מישהו שמנגן בתוף מרים.

הוא מקניט בכך את הבוס, שנישא לזמרת היוצרת טריסטן פריטימן באוגוסט שעבר ונסע איתה לאחרונה לסבב הופעות. כולם צוחקים. מאריס מחייך, אבל חוזר מייד לעניינים. "זמן הוא אחד הדברים שאני לא יכול לקבל בחזרה ולא יכול להחזיר לכם", הוא אומר, ומסתובב לסדר היום שעל המסך מאחוריו.

"אני יודע שכולכם מודעים לכנס שמתקיים השבוע", אומר מאריס. במרחק שעה נסיעה, בסן פרנסיסקו, JPMorgan Chase מארח את הכנס השנתי שלו על בריאות, שזכה לכינוי "הסופרבול של עולם הבריאות". אלפי בכירים מחברות תרופות ומשקיעים מתכנסים לאירוע שהפך למוקד ניכר של עסקאות בענף. רוב חברות הסטארט-אפ של גוגל בתחום מדעי החיים משתתפות בכנס.

אחת מהן, Foundation Medicine, שמשתמשת בנתונים גנטיים כדי לייצר כלי אבחון לסרטן, מעוררת הרבה באזז השנה. בינואר הודיעה חברת Roche Holding כי היא מתכוונת לרכוש אחזקה ניכרת בחברה, בעסקה ששוויה מוערך במיליארד דולר. למחרת היום, עלה מחיר המניה ביותר מפי שניים. גוגל ונצ'רס מחזיקה ב-4% מהחברה.

מבחינתו של מאריס, החברה מייצגת את תחילת המהפכה. "האנלוגיה שבה אני משתמש היא זו", הוא אומר ומציג את מכשיר האייפון 6 שלו, "לפני חמש שנים בלבד, אי אפשר היה להעלות על הדעת את זה. לפני עשרים שנה, אי אפשר היה לדבר עם אף אחד על זה".

גנטיקאים מהשורה הראשונה

כשגוגל ונצ'רס השקיעה בחברה בשנת 2011, הרעיון של החברה היה בעיקר תיאורטי. העולם היה עדיין ממתין לפריצות הדרך שנראו בלתי נמנעות מאז המדענים מיפו לראשונה את הגנום האנושי בשנת 2003. הצוות של Foundation כלל גנטיקאים מהשורה הראשונה, לרבות אריק לנדר, אחד ממובילי פרויקט הגנום האנושי. למרות זאת, לחברה לא היה מוצר מסחרי.

הטכנולוגיה התקדמה רבות מאז, דבר המאפשר לחברה ליצור מוצרים כמו Interactive Cancer Explorer, סוג של גוגל לאונקולוגים, המאפשר להם לחקור וליצור טיפולים עבור החולים שלה. "היה לנו הרבה מה ללמוד מהמומחים בעמק הסיליקון", אומר מנכ"ל החברה, ד"ר מייקל פליני, שרצה בגוגל כמשקיעה כדי שתסייע לו לפתח את הטכנולוגיה של החברה. "תחשוב רגע על מנוע החיפוש של גוגל. אנחנו אף פעם לא נותנים את דעתנו לכל האלגוריתמים שעומדים מאחורי מה שאנחנו רואים על המסך. הם עשו עבורנו עבודה דומה לגבי מידע גנטי".

"לפני עשרים שנה, הדרך היחידה לטפל בסרטן היתה באמצעות רעל", אומר מאריס, "זה שונה מאוד מהיכולת לרפא סרטן על ידי הנדוס לאחור של תא גזע". כיום ניתן להשקיע בחברה שעשויה לרפא סרטן ביום מן הימים".

זיהוי של חברות מבטיחות בתחום מדעי החיים לא דומה לחיפוש אחר מתכנתים עם אפליקציה מדליקה בעמק הסיליקון. חברות ביוטכנולוגיה מבוססות על מדע מסובך. הן דורשות השקעות של מיליוני דולרים, שותפויות עם חברות תרופות גדולות וניסויים קליניים ממושכים. כדי לסייע במסע הצייד הזה, מאריס הביא לקרן מדענים, שקיבלו מעמד של שותפים.

אחד מהם, ד"ר קרישנה ישוונט, שלמד בהרוורד ובסטנפורד, עדיין עובד פעמיים בשבוע בקליניקה בבוסטון, העיר שבה הוא מתגורר. בשנה שעברה הוא הוביל את ההימור הגדול ביותר של הקרן בתחום מדעי החיים - השקעה בחברת Flatiron Health, שבונה פלטפורמת ענן לניתוח נתונים על סרטן.

זוהי רק ההתחלה. לדברי מאריס, "בעוד 20 שנה, טיפול כימותרפי ייחשב לכל כך פרימיטיבי, שזה יהיה כמו להשתמש בטלגרף".

מיליון שעות בחינם

בגיל 22, לאחר שסיים את לימודיו בקולג', מאריס פגש מישהו שהוביל אותו, בסופו של דבר, לגוגל. זה קרה בשנת 1997: יאהו היתה חברת חיפוש, אמריקה אונליין היתה חברת דוא"ל, וגוגל נקראה BackRub. מאריס התגורר בניו יורק, ועבד בחברת השקעה שבדית בשם Investor AB. וול סטריט לא עניינה אותו, אבל הבחורה החביבה שישב לידו, שהיה בוגרת אוניברסיטת ייל, מצאה חן בעיניו.

היא סיפרה לו על חברה שתשנה את העולם. "אני זוכרת שסיפרתי לו על מנוע חיפוש חדש שאחותי עובדת עליו, והוא אמר 'אה, יאהו מספיק טובה'", נזכרת אן וויצ'יקי, שהפכה מאוחר יותר לאשתו של סרגיי ברין. אחותה, סוזן, היתה אחת העובדות הראשונות של גוגל, והיום היא משמשת כמנכ"ל יוטיוב. אן וויצ'יקי הקימה לאחר מכן, עם שותפים, את 23andMe, חברה לבדיקות גנטיות שבה השקיעה גוגל ונצ'רס.

מאריס עזב את החברה השבדית לאחר שישה חודשים ועבר לעיר ברלינגטון שבמדינת ורמונט כדי לפתוח חברה לאירוח אתרים. הוא היה כל כך חדש בעסק שקרא את הספר "Netscape and the World Wide Web for Dummies". הוא מימן את החברה שלו, Burlee, באמצעות כרטיסי האשראי שלו, ושכנע את המפעילים של המעבורת באגם צ'מפליין להשקיע בחברה. מאריס מכר את החברה שלו לחברה שהפכה מאוחר יותר ל-Web.com, תמורת סכום שהיקפו לא נמסר. זה לא היה כסף בממדים של גוגל, אבל מספיק כדי להתגורר בוורמונט בלי שיצטרך לעבוד.

הוא היה נשאר שם אלמלא החברה הוותיקה שלו, וויצ'יקי, שחזרה ומשכה אותו מערבה. מאריס החל לבקר אותה ואת ברין והתארח בביתם שבקליפורניה. הוא התקרב יותר ויותר לחוג שלהם. "הוא ולארי וסרגיי היו מדברים בארוחת הערב על, אני יודעת, מכוניות מעופפות", היא נזכרת.

בשנת 2008, המנהלים הבכירים של גוגל האיצו במאריס להקים קרן הון סיכון, רעיון שאיתו השתעשעו במשך זמן מה. הם הקצו לו שולחן עבודה בגוגל והורו לו לגלות איך להשקיע את הכסף של גוגל. במפנה שיכול היה להתרחש רק בגוגל, שכנו היה קווין סיסטרום, שעבד על אפליקציית צילומים בשם Burbn, שהפכה מאוחר יותר לאינסטגרם. ("כל מי שאני יושב לידו הופך בסוף למיליארדר", מתלוצץ מאריס.)

מאריס בילה שישה חודשים במחקר על הון סיכון בעמק הסיליקון. הוא סייר הלוך ושוב בדרך סנד היל, שבה שוכנות רבות מקרנות ההון סיכון היוקרתיות ביותר בעמק הסיליקון, וביקש עצות ממשקיעים. קודם כל, הוא התקשה לשכנע אותם שהוא רציני. במהלך אחת הפגישות, אחד מאנשי ההון סיכון התפוצץ מצחוק לשמע החזון שלו לגבי גוגל ונצ'רס.

הוא אמר למאריס שאין שום סיכוי שהרעיון שלו יעבוד: חברות ההון סיכון לא ירצו שגוגל תציץ להם מאחורי הגב. "היו אנשים בעולם ההון סיכון שלא קיבלו בברכה את ביל או את גוגל ונצ'רס", נזכר ג'ון דור, השותף האגדי בקליינר פרקינס קופילד ובאיירס, אחת מקרנות ההון סיכון החשובות ביותר בעמק הסיליקון. דור, שיושב בדירקטוריון של גוגל, ייעץ למאריס להקים קרן הון סיכון.

מוניטין רע לקרנות תאגידיות

בעמק הסיליקון, לקרנות הון סיכון תאגידיות יש מוניטין רע. "יש פרדוקס מובנה בתפיסה של הון סיכון תאגידי, אומר ביל גרלי, שותף כללי בקרן ההון סיכון בנצ'מרק קפיטל. הקונפליקט הוא האם הנאמנות של הקרן היא לחברת הסטארט-אפ או לחברה האם? כמעט כל איש הון סיכון עצמאי בעולם ההיי-טק יכול לספר על עוול שנעשה לו על ידי קרנות הון סיכון תאגידיות. או שהחברה משתמשת בקרנות ההון סיכון שלה לאסוף מודיעין ומתחרה בסופו של דבר בחברות שהיא מממנת, או שהנהלת החברה מאבדת עניין ברגע מסוים ויוצאת מהחברה.

גם יזמים ספקניים לגבי העניין. "אמרתי לו שזה לא יכול לעבוד", אומר ג'ו קראוס, שבנוסף להקמת Excite, היה שותף להקמת חברת תוכנה בשם JotSpot, שנמכרה לגוגל. מאריס ביקש ממנו בשלב מוקדם להצטרף כשותף בגוגל ונצ'רס. "מנקודת מבטו של היזם, הרעיון לקשור את עצמך לגוגל היה מפחיד", כך אומר קראוס, "הפחד הוא שאם תגייס כסף מגוגל, אפל תשנא אותך".

כדי לכבוש את ליבם של קרנות הון סיכון ויזמים אחרים, מאריס והבוסים שלו בגוגל התוו את התנאים שעל פיהם הקרן עדיין פועלת. לגוגל אין גישה לפרטים לגבי האסטרטגיה והטכנולוגיה של חברות הסטארט-אפ. באופן הזה, יזמים יכולים להציג את החברות שלהם בפני הקרן מבלי לדאוג שהרעיונות שלהם ייגנבו. "היינו צריכים לשכנע יזמים שהם יכולים לעבוד איתנו", כך אומר דייוויד דרמונד.

אלה שיכולים לחוש בנוח עם גוגל ונצ'רס, מקבלים גישה למשאבים ששום סכום של כסף אינו יכול לקנות. הקרן יכולה להציג את מייסדי הסטארט-אפ בפני כל אדם בגוגל והיא אכן עושה זאת - בפני מומחים בדירוגים במנוע החיפוש, לדוגמה, או מעצבי חווית משתמש או בוני אפליקציות לנייד על פלטפורמת האנדרואיד. לאחת מחברות הסטארט-אפ הציעו מיליון שעות של זמן עיבוד ליבה על הענן של גוגל - חינם.

אחד היתרונות הגדולים של גוגל ונצ'רס הוא צוות התכנון שלו. מאריס פנה לכשרונות הטכנולוגיים הבולטים בגוגל והפך אותם לשותפים בקרן. אחד מהם היה חלק מצוות הפיתוח של ג'ימייל, ואחר סייע לעצב מחדש את יוטיוב. הם מהווים סוג של צוות 'חילוץ והצלה' לחברות סטארט-אפ.

"לא היינו זקוקים לכסף", אומר ריאן קולדבק, מייסד משותף של חברת המימון המון CircleUp. הוא בחר בגוגל ונצ'רס כאחת המשקיעות בחברה בין היתר כדי לקבל גישה לצוות העיצוב והתכנון של החברה. אוון ויליאמס, ממייסדי טוויטר, השתמש בצוות העיצוב והתכנון עבור פלטפורמת ההוצאה לאור החדשה שלו, Medium. סטיוארט בטרפילד, ממייסדי Flickr, השתמש בצוות עבור חברת הסטארט-אפ החדשה שהקים, Slack.

למרות זאת, ההליכה על החבל הדק בין חברות הסטארט-אפ לבין גוגל עשויה להיות מסובכת. בשנה שעברה, גוגל רצה לקנות את חברת נסט, שהמוצר העיקרי שלה הוא תרמוסטט "חכם" לבית. גוגל ונצ'רס לא השתתפה במשא ומתן, ואיפשרה לקרנות הון סיכון אחרות שהשקיעו בנסט להגיע למחיר של 3.2 מיליארד דולר. (היה זה האקזיט הרביעי בגודלו בשנת 2014). בחודש פברואר, בלומברג דיווחה שגוגל מתכננת אפליקציה לנסיעות משותפות, שתהווה תחרות ישירה לחברת אובר. גוגל ונצ'רס השקיעה בחברה כבר בשנת 2013. אם גוגל ואובר יהפכו ליריבות, מאריס יהיה תקוע באמצע.

"לגוגל ונצ'רס יש תמריץ כספי ישיר לוודא שהחברות שאנחנו משקיעים בהן יצליחו", כך אמר מאריס, "החלטות ההשקעה שלנו אינן תלויות במפת הדרכים של מוצרי גוגל". הוא ושותפים אחרים מקבלים תשלום שמבוסס על ביצועי חבורת הפורטפוליו. בתיאוריה, אם אפליקציית המכוניות של גוגל תחסל את אובר, גוגל ונצ'רס תפסיד כסף.

"זה לא היה מסוכן"

ערב אחד בסן פרנסיסקו, קבוצה של מדענים ורופאים צעירים מתיישבים לארוחה. "אני זוכר שמקס גר איתי. פתחתי את המקרר וראיתי את הדברים שהוא הכניס לשם. חשבתי לעצמי, זה בטוח?", מספר בלייק באיירס, בן 30, בעל תואר דוקטור בביוהנדסה מאוניברסיטת סטנפורד ושותף בגוגל ונצ'רס. הוא מציץ הצידה אל מקס הודק, בן 25, בוגר אוניברסיטת דיוק בהנדסה ביורפואית, שיושב לידו. לפני שלוש שנים, הודק החל לעבוד בגאראז' של באיירס על בניית מעבדה רובוטית. פעם הוא אחסן כימיקלים במקפיא של באיירס. ("בלייק קצת נסחף עם הסיפור", אומר הודק. "זה לא היה מסוכן בכלל").

הודק מנהל היום את Transcriptic, חברה שבונה ומפעילה מעבדות רובוטיות בארגזים בגודל של קונטיינרים. יש במעבדות כוח מחשוב המאפשר להריץ כמה ניסויים בו זמנית מכל מקום בעולם. באופן תיאורטי, מדען ממונרוביה, ליבריה, עם גישה למחשב נייד או טלפון סלולרי יכול להשתמש במעבדה של החברה כדי לבדוק סוגים של וירוס האבולה. באיירס, בנו של ברוק באיירס מקליינר פרקינס, סייע להודק לגייס 12.5 מיליון דולר מגוגל ונצ'רס וגופים אחרים.

"אנחנו נמצאים רק על הסף של מה שהמדע והטכנולוגיה מסוגלים לעשות", אומר דיוויד שייוויץ, מנהל רפואי ראשי בחברת DNAnexus, שיושב מול באיירס והודק. החברה שלו, שזכתה גם היא להשקעה מצד גוגל ונצ'רס, בונה בנק גלובלי של מידע גנטי תוך שימוש במחשוב ענן.

כשמאזינים למדענים שיושבים מסביב לשולחן, קשה שלא להישבות בעולם שהם רואים לנגד עיניהם. על פי החזון הזה של העתיד, המדע יוכל לתקן את הנזק שהשמש או עישון או יותר מדי יין גורמים לדי.אנ.איי שלנו. אלצהיימר, פרקינסון ורעות חולות אחרות של הגיל המבוגר יתוקנו ברמה המולקולרית וייכחדו. היזמים של הדור הבא סבורים שהאפשרויות מגוונות, מלאות תקווה ואינסופית. ככל הנראה לא נחיה לנצח, אבל נחיה הרבה יותר זמן, והרבה יותר טוב.

אלה הדברים שגוגל מהמרת עליהם בגדול. "אנחנו לא מנסים רק להשיג יתרון של כמה מטרים", אומר מאריס. "אנחנו מנסים לנצח במשחק. וחלק מזה הוא שעדיף לחיות מאשר למות".

יזמים שמסוגלים להרגיש בנוח עם גוגל ונצ'רס זוכים בגישה למשאבים שאי אפשר להשיג בכסף.

ההשקעות הבולטות של גוגל ונצ'רס
 ההשקעות הבולטות של גוגל ונצ'רס