המוצר שיאפשר לכם לתפעל את הסמארטפון בזמן נהיגה

האביזר RayGo מתחבר להגה ומאפשר לתפעל את האפליקציות בטלפון מבלי שצריך להסתכל על המסך

 גיק שואו, אביזר לתפעול הסמארטפון בנהיגה raygo / צילום: מתוך הוידאו
גיק שואו, אביזר לתפעול הסמארטפון בנהיגה raygo / צילום: מתוך הוידאו

רובנו מתפעלים את הסמארטפון בזמן נהיגה, למרות שמדובר בפעולה שאפשר להיקנס עליה ואפילו חמור יותר, לגרום לתאונת דרכים. סטארט-אפ ישראלי חדש בשם raygo, מנסה לתת פתרון לנהגים, באמצעות אביזר המתחבר להגה ומאפשר לתפעל את האפליקציות בטלפון מבלי שצריך להסתכל על המסך.

האביזר RayGo נוצר באחד הגלגולים שלו עבור אנשים עיוורים הרוצים לתפעל את הסמארטפון שלהם. מהסיבה הזו, ההסבה שלו עבור סביבת הנהג היא הגיונית, כי זה בדיוק המקום שבו רוצה לתפעל את הסמארטפון, אבל אסור להסתכל או לגעת בו.

האביזר המותקן על ההגה כולל מספר כפתורים, המאפשרים את תפעול הסמארטפון. המוצר מזהה באופן אוטומטי את התחלת הנסיעה, כאשר באותו רגע האפליקציות הנתמכות עוברות למצב נהיגה. בין האפליקציות אפשר למצוא מסרונים, וואטס אפ, פייסבוק מסנג'ר, סקייפ, ג'ימייל ושירותי מוזיקה כמו פנדורה, ספוטיפיי ו-RDIO.

ב-RayGo מקריאים את כל ההודעות, כאשר השליטה מתבצעת מהכפתורים באביזר הממוקמים על ההגה. הפקודות והתשובות עבור ההודעות גם מוקראים בקול. המוצר לא מקריא הודעות כאשר הנהג נמצא במצבים מסוימים שמקשים על הריכוז בנהיגה. המוצר כולל תמיכה במספר שפות, כולל עברית, אנגלית, צרפתית, גרמנית, רוסית וערבית.

חברת RayGo השיקה קמפיין באתר גיוס ההמונים אינדיגוגו לפני מספר ימים. המטרה היא לגייס סכום של 30 אלף דולר. החברה הצליחה לגייס עד היום 11,700 דולר, כאשר נשארו עוד 34 יום לקמפיין. מחיר המוצר עומד היום על 45 דולר, כאשר היחידות ב-39 דולר אזלו.