ניצחון לאון טראק הישראלית על ענקית הסלולר T-Mobile

עפ"י החלטת ביהמ"ש בניו-יורק, T-Mobile הפרה פטנט אמריקאי של און טראק בכך שמכרה טלפונים עם טכנולוגיית NFC ■ בעקבות הקביעה ילכו הצדדים למשפט שיתנהל בפני מושבעים, על מנת לקבוע את גובה הפיצויים

 T-MOBILE לוגו
T-MOBILE לוגו

בית המשפט המחוזי של דרום ניו-יורק ארה"ב פסק לאחרונה לטובת חברת און טראק הישראלית (On Track Innovations) מאזור התעשייה בראש-פינה, הנסחרת בנאסד"ק, במשפט נגד ענקית הסלולר T-Mobile.

על-פי ההחלטה, T-Mobile הפרה פטנט אמריקאי של און טראק בכך שמכרה טלפונים עם טכנולוגיית NFC. בעקבות הקביעה ילכו הצדדים למשפט שיתנהל בפני מושבעים, על מנת לקבוע את גובה הפיצויים.

און טראק, שעוסקת בפיתוח כרטיסי זיהוי ואמצעי תשלום חכמים בטכנולוגית "תקשורת שדה קרוב" - NFC, קיבלה בשנת 2000 פטנט בסיסי בתחום ה-NFC, והגישה במארס 2012 תביעה נגד T-Mobile על הפרת אותו פטנט.

און טראק נחשבת לחלוצה בשוק התשלומים ללא מגע, ותמכה בין היתר במסטרקארד וויזה ביצירת וביישום של פתרונות עיבוד ותשלום עסקה ללא מגע.

כאמור, במסגרת ההחלטה (Summary Judgment) קיבל בית המשפט את טענות און טראק, שיוצגה בידי עו"ד גיא יונאי ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ בניו-יורק, כי על-פי העובדות המתבקשות T-Mobile עשתה שימוש בהמצאה המוגנת פטנט.

בנוסף דחה בית המשפט את טענות T-Mobile כי הפטנט חסר תוקף, תוך שהוא קובע כי T-Mobile כשלה בניסיון להוכיח באמצעות ראיות חד-משמעיות כי הפטנט אינו בתוקף.

משמעות הקביעה היא שבמהלך המשפט שצפוי להתנהל כעת נגד T-Mobile, החברה לא תוכל לערער על הקביעה כי הפרה את הפטנט של און טראק, וחבר המושבעים יונחה להתייחס לסוגייה זו כאל עובדה חלוטה.

"אנו מרוצים מההחלטה ומתכוננים לשלב הבא של המשפט", אמר מנכ"ל און טראק בארה"ב, דימיטריוס אנג'ליס.

הפטנט המדובר הינו חלק ממערך הפטנטים הרחב של און טראק הכולל 34 משפחות של פטנטים ובקשות לרישום פטנטים, סימני מסחר ומדגמים, הכוללים יישומי מוצר, תוכנה ופלטפורמות חומרה, מערכות וארכיטקטורת מוצר, בתחומי NFC, טכניקות ייצור, כרטיסי מגע ותשלומים, תדלוק ופתרונות חניה.