יום תנודתי בבורסות אירופה הסתיים בעליות

נושיה של יוון דחו שוב את חבילת הרפורמות שהיא הציעה בתמורה להארכת תוכנית החילוץ ■ מדד מנהלי הרכש (PMI) הסיני של בנק HSBC נפל במארס ל-49.6 נקודות לעומת קריאה של 50.7 נקודות בחודש פברואר

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים למרות חולשה בוול סטריט אתמול והיום ובצל כישלון המו"מ בין יוון לנושיה, לאחר שהאחרונים סרבו לקבל את הרפורמות שהציעה יוון.

מדד הסטוקס 600 ננעל בעלייה של כ-0.4% לאחר שאתמול חתם את הרבעון הראשון של השנה עם עליות של כ-17% ובכך הרבעון הפך לטוב ביותר מאז 1998. זאת, ברקע למדיניות המוניטארית האגרסיבית עליה הכריז בשבועות האחרונים הבנק המרכזי האירופי.

יוון עדיין במוקד. אתמול נכשלו נציגי הממשלה היוונית והנושים של המדינה בראשות גרמניה למצוא פשרה בכל הנוגע להמשך תוכנית החילוץ של יוון. הנושים סרבו לקבל את חבילת הרפורמות שהציעה יוון בתמורה להמשך הסיוע הפיננסי, ומבקשים שיוון תציג רפורמות נרחבות.

בתוך כך, המשקיע האגדי וורן באפט אמר אתמול בראיון ל-CNBC כי אם יוון תפרוש מגוש האירו זה לא בהכרח יהיה דבר רע.

בזירת המאקרו הסוחרים מתמקדים היום בפרסום מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור, שרשם קריאה של 52.2 נקודות במארס, מעל הצפי בשוק שעמד על קריאה של 51.9 נקודות ולאחר שבפברואר המדד טיפס ל-51 נקודות. נזכיר, קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות הייצור.
מניית ASOS מרכזת עניין בלונדון, לאחר שהחברה דיווחה על צניחה של 10% ברווח הנקי. מנגד, מניית FirstGroup זינקה לאחר שהחברה הודיעה כי תעמוד בתחזיות השנתיות שלה.

הניקיי סיים באדום

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת בצל ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט ונתון מאקרו מאכזב שפורסם בסין. מדד MSCI Asia Pacific חתם אתמול את הרבעון הטוב ביותר מאז 2013.

"זה עומד להיות רבעון קשה יותר וניתן לצפות ליותר תנודתיות. העלנו את רמות המזומן שלנו ויש לנו עכשיו פחות מניות מאשר בשנה האחרונה. למשקיע צריך להיות כסף בצד לקנות בשוק במקרה של תיקון", ציינו הבוקר ב-AMP Capital Investors.

מדד מנהלי הרכש (PMI) הסיני של בנק HSBC נפל במארס ל-49.6 נקודות לעומת קריאה של 50.7 נקודות בחודש פברואר. מדובר בנתון שלילי שכן כל קריאה מתחת ל-50 נקודות פירושה התכווצות כלכלית.

הכלכלן הראשי של HSBC לשוק הסיני ציין שהנתון האחרון מאותת כי הביקושים, הן המקומיים והן הבינלאומיים, לתוצרת סינית נותרות חלשים, בין היתר בשל תנאי השוק.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]