המדדים בוול סטריט ננעלו בירידות; גו-דדי זינקה כ-30%

סקר ה-ADP לחודש מרץ הצביע על עלייה של כ-189 אלף משרות בסקטור הפרטי, לעומת צפי לתוספת של כ-226 אלף משרות ■ סקר ISM ירד בפעם החמישית ברציפות ■ בכיר בפד: הריבית תעלה ביוני או בספטמבר ■ הנפט זינק בכ-5%

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים, על רקע נתוני מאקרו מאכזבים ולאחר נעילה שלילית גם אמש בניו יורק. עוד במוקד תשומת הלב נמצא המו"מ בלוזאן בנוגע להסכם עם איראן. מניית גו-דדי החלה להיסחר היום בוול סטריט בהצלחה, עם זינוק של כ-30% במחירה.

ראש שלוחת הפד באטלנטה דניס לוקהארט אמר היום כי הריבית ככל הנראה תעלה ביוני או ספטמבר, ושהצמיחה צפויה להאיץ, לאחר רבעון ראשון חלש.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס, מציין כי "הרבעון הראשון לשנת 2015 נחתם גם כאשר ידם של הקונים על העליונה, זה הרבעון ה-9 ברציפות. מדובר ברצף העליות הארוך ביותר מאז שנת 1998. בעוד בוול סטריט מנסים לתמחר את מועדי העלאת הריבית ביום שישי הקרוב יפורסם נתון האבטלה לחודש מרץ. נתון האבטלה הינו הנתון המהותי ביותר אשר עשוי להשפיע על מועד העלאת הריבית. בחדרי העסקאות מורגשת עליית מתח לקראת הנתון כאשר הביקוש למכשירי גידור קצרים שוב עולה בציפיה לנתון חיובי אשר עלול לזרז את מועד העלאת הריבית".

בעוד מעצמות המערב ואיראן נמצאות על סף חתימה על הסכם שיאפשר לה להמשיך בתוכנית הגרעין ויסיים את הסנקציות, אנליסטים בשוק מעריכים כי הסכם שכזה יוביל לצניחה חדה במחירי הנפט. "הסכם עם איראן יגרום למחיר הנפט לרדת באופן מיידי ב-5 דולר לחבית", מעריך ויקטור שום, סגן נשיא חברת IHS Energy בראיון ל-CNBC. "אומנם הסכם שכזה יהיה פריצת דרך אך הוא רק יגדיל את היצע הנפט ועלול לדחוף את המחירים לרמה של 30 דולר לחבית", לדבריו. גם מיכאל וויטנר, אנליסט בסוסייטה ז'נרל, מעריך כי הסכם עם איראן יגרום למחירי הנפט לרדת ב-5 דולר לחבית בטווח הקצר.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום בעליות שערים ברקע נעילה שלילית אתמול בוול סטריט ובצל כישלון המו"מ בין יוון לנושיה, לאחר שהאחרונים סרבו לקבל את הרפורמות שהציעה יוון.

אתמול נכשלו נציגי הממשלה היוונית והנושים של המדינה בראשות גרמניה למצוא פשרה בכל הנוגע להמשך תוכנית החילוץ של יוון. הנושים סרבו לקבל את חבילת הרפורמות שהציעה יוון בתמורה להמשך הסיוע הפיננסי, ומבקשים שיוון תציג רפורמות נרחבות. בתוך כך, המשקיע האגדי וורן באפט אמר אתמול בראיון ל-CNBC כי אם יוון תפרוש מגוש האירו זה לא בהכרח יהיה דבר רע.

מאקרו: סקר ה-ADP איכזב

היום פורסם סקר ה-ADP לחודש מרץ שהצביע על עלייה של כ-189 אלף משרות בסקטור הפרטי לעומת צפי לתוספת של כ-226 אלף משרות. ביום שישי, נזכיר, יתפרסם הדוח החודשי על שוק התעסוקה בארה"ב למרות שלא יתקיים מסחר בוול סטריט.

עוד פורסם נתון סופי ל-PMI לחודש מרץ של מארקיט, שעמד על 55.7 נק' לעומת צפי ל-55.3 נק'.

סקר ISM לסקטור היצור ירד במארס ל-51.5 נק', לעומת 52.9 נק' בפברואר. מדובר בירידה חמישית ברציפות, והנתון נמצא ברמתו הנמוכה ביותר מאז אמצע 2013.

הוצאות הבנייה בפברואר ירדו בשיעור של 0.1%.

השינוי השבועי במלאי הנפט הצביע על עלייה של 4.8 מיליון חביות, לעומת צפי לעלייה מתונה יותר של 4.2 מיליון חביות. עקב הנתון הזה מחיר הנפט מסוג WTI זינק היום בכ-5.2% לכ-50.1 דולר לחבית.

פתיחה חגיגית לגו-דדי

ענקית האינטרנט גו-דדי החלה להסחר היום בוול סטריט תחת הסימול GDDY. הליך החיתום נסגר בביקושים גבוהים אשר הביאו את מחיר החיתום הסופי ל-20 דולר למניה.

מניות האנרגיה המשיכו לרכז עניין. נציין את שברון ואקסון מובייל. גם מניות הרכב במוקד על רקע נתוני המכירות, בין היתר פורד וג'נרל מוטורס .

טבע דיווחה היום כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק משאף בטה אגוניסט קצר-טווח המופעל באמצעות נשימה. המשאף יהיה זמין לרכישה באמצעות מרשם למטופלים בארה"ב החל מאפריל 2015. ל- ProAir HFA היו בשנת 2014 מכירות של 478 מיליון דולר (עלייה של 11% לעומת 2013), וברבעון הרביעי של 2014 היו לו מכירות של 120 מיליון דולר (עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל ב-2013).

IBM הודיעה אתמול כי היא מתכוונת להשקיע 3 מיליארד דולר בעסקי ה"אינטרנט של הדברים".