ניר גלעד ממשיך את הפגישות באוצר: נפגש גם עם הדרג הזוטר

בנוסף לבכירי האוצר, ובראשם המנכ"לית היוצאת יעל אנדורן, הממונה על התקציבים אמיר לוי ומנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, נפגש גלעד עם דרגים זוטרים יחסית באגף התקציבים לפגישות שתוכנן לא פורסם

ניר גלעד / צילום: איל יצהר
ניר גלעד / צילום: איל יצהר

יו"ר כיל ניר גלעד עורך בשבועות האחרונים "חריש עמוק" במשרד האוצר, כך עולה מבדיקת "גלובס". בנוסף לבכירי האוצר, ובראשם המנכ"לית היוצאת יעל אנדורן, הממונה על התקציבים אמיר לוי ומנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, נפגש גלעד עם דרגים זוטרים יחסית באגף התקציבים לפגישות שתוכנן לא פורסם.

כפי שנחשף ב"גלובס" לאחרונה, גלעד נפגש בחודש שעבר עם אנדורן. תוכנה של הפגישה לא נמסר וגורמים באוצר אמרו כי היא לא עסקה בענייני כיל השוטפים, שבהם אנדורן אינה מטפלת.

אנדורן הודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה לסיים תפקידה באוצר עם כניסתו של שר חדש לתפקיד. גלעד, שרק אתמול שב וזכה לתואר השכיר העשיר בישראל לאחר שגרף ב-2014 חבילת שכר של 43.4 מיליון שקל, ממלא תפקיד מרכזי ביחסים בין המדינה לכיל, הנמצאים בתקופה מתוחה.

על הפרק עומדת בין היתר דרישת המדינה מהנהלת כיל להבהרות בנוגע לפעולות שביצעה ללא קבלת הסכמתה מראש, כשהחשש במדינה הוא שבכך הפרה כיל את התחייבויות המעוגנות במניית הזהב שמחזיקה המדינה בחברה. גלעד, המכיר היטב את עבודת האוצר מתקופתו באגף התקציבים ובחשב הכללי, לא הסתפק בפגישות עם ראשי האגפים אלא "ירד לשטח" ונפגש גם עם דרגים נמוכים יותר באגף. כך למשל נודע ל"גלובס" כי רק השבוע נפגש גלעד עם סגן הממונה על התקציבים לענייני תשתיות אודי אדירי ועם עדי חכמון רכזת תחום האנרגיה, הכפופה לאדירי.

דוברת האוצר מסרה כי "בפגישה הציג גלעד סוגיות שונות הקשורות לעתיד פעילות החברה לישראל תוך הצגת ניתוחים שונים על פעילות החברה בדגש על השלכות חקיקת ששינסקי על פעילות החברה".

מכיל נמסר בתגובה כי ראשי החברה קיימו את מפגשיהם באוצר לפי בקשת בכירים במשרד. "פגישות אלו חיוניות לשם גיבוש המלצת מדיניות של החשבת הכללית בנוגע לתום תקופת הזיכיון של כיל בים המלח ב-2030 - זאת בהתאם להחלטת הממשלה בנדון. בנוסף לכך, כיל נענית גם לבקשה לקיים פגישות עם פקידי אגף התקציבים ורשות המסים לשם העברת מידע ומשמעויות שונות בהקשר ניסוח הצעת חוק ליישום המלצות ששינסקי".