חג שמח בבורסה: המעו"ף העפיל לשיא, מניות הגז זינקו

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות בוול סטריט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל ■ הממשלה אישרה את רישיון יצוא הגז ממאגר תמר לירדן ■ מבטח שמיר מחלקת דיבידנד עצום

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה (ה') נחתם בעליות שערים, כאשר מדד המעו"ף המשיך במסע צפונה והעפיל לשיא חדש ברמה של כ-1,640 נקודות. מניות הגז בלטו במסחר לצד עליות במרבית מניות הבנקים. בבורסות אירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת ובוול סטריט נרשמות עליות לאחר פרסום נתוני מאקרו. נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובאירופה לרגל חג האיסטר.

לאחר יותר מ-4 שעות של דיונים מרתוניים, עדיין לא הושגה הסכמה בלוזאן שבשוויץ: בלילה (ה') נמשך מרתון השיחות בין הנציגים, שיצאו בינתיים להפסקה. הצדדים נועדו במהלך כל הלילה, בהשתתפות מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שר החוץ האיראני, מוחמד זריף ושרי החוץ האירופים. שר החוץ של צרפת לורן פביוס שב אמש ללוזאן, אחרי שעזב את השיחות מוקדם יותר אתמול. עם שובו לשוויץ אמר פביוס כי השיחות נמצאות במטרים האחרונים לקראת קו הסיום, שהם גם הקשים ביותר. "התהליך עדיין לא נגמר", ציין פביוס. "עדיין ישנן סוגיות לא פתורות על הפרק, שדורשות התגמשות בעיקר מהצד האיראני".

אנליסטים בשוק מעריכים כי הסכם מול איראן יוביל לצניחה חדה במחירי הנפט. "הסכם עם איראן יגרום למחיר הנפט לרדת באופן מיידי ב-5 דולר לחבית", מעריך ויקטור שום, סגן נשיא חברת IHS Energy בראיון ל-CNBC. "אומנם הסכם שכזה יהיה פריצת דרך אך הוא רק יגדיל את היצע הנפט ועלול לדחוף את המחירים לרמה של 30 דולר לחבית", לדבריו. גם מיכאל וויטנר, אנליסט בסוסייטה ז'נרל, מעריך כי הסכם עם איראן יגרום למחירי הנפט לרדת ב-5 דולר לחבית בטווח הקצר.

בינתיים אתמול נרשמו עליות חדות במסחר בנפט לאחר שפורסם נתון השינוי השבועי במלאים בארה"ב.

בתל אביב ננעל אתמול המסחר בעליות כשמדד המעו"ף ממשיך להתקדם ועולה לשיא חדש ברקע המגמה החיובית בבורסות אירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל.

מניות "תמר" בלטו

מניות טבע , טאואר , פריון, פריגו , פרוטליקס ואופקו רשמו עליות על רקע פערים חיוביים מול ניו יורק.

מניות תמר ריכזו עניין, ברקע אישור שניתן מהממשלה לשותפיות ליצא גז ללקוחות פרטיים בירדן. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים . מנגד נייס ירדה עקב פער שלילי.

בעקבות השלמת עסקת מכירת תנובה לתאגיד הסיני ברייט פוד חברת מבטח שמיר , הנמצאת בשליטת מאיר שמיר, מחלקת דיבידנד ענק. מבטח שמיר דיווחה היום לבורסה כי הדירקטוריון החליט על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-105 מיליון שקל, 10 שקל למניה.

אלוני חץ הודיעה הבוקר כי חברת הבת Carr Properties Corp חתמה על הסכם לרכישה של בניין משרדים (ללא מרכיב הקרקע) "Columbia Center" שבוושינגטון תמורת כ-138 מיליון דולר. התפוסה בבניין הינה כ-85%, וה-NOI הינו כ-8.2 מיליון דולר