מניית היום: מזנקת 7% בעקבות השקעה אסטרטגית מסין

בשלב ראשון, ישקיע המשקיע סכום כולל של כ-24.8 מיליון שקל בביו-לייט ובהמשך נקבע כי המשקיע וביולייט יקימו בשותפות חברה בת בסין אשר תקדם ותסייע לפעילות השיווק של מוצרי קבוצת ביולייט בסין,

חברת ביולייט דיווחה היום כי משקיע סיני בעל פעילות השקעות, קשרי מחקר ויכולות שיווק וייצור בסין בתחומי הביומד, בתחום העיניים ובתחומים נוספים, חתם על הסכם השקעה בביולייט ושיתוף פעולה אסטרטגי הכולל גם התחייבות למימון נוסף של פעילות פיתוח, שיווק, מיסחור וייצור בסין למוצרי הקבוצה.

בשלב ראשון, ישקיע המשקיע סכום כולל של כ-24.8 מיליון שקל בביו לייט . בהמשך, נקבע כי המשקיע וביולייט יקימו בשותפות חברה בת בסין אשר תקדם ותסייע לפעילות השיווק של מוצרי קבוצת ביולייט בסין, וכן תפעל ליצירת קשרים והזדמנויות עבור מיזמי חדשנות של ביולייט בקרב אוניברסיטאות וגופי מחקר בסין, ולהקמת פעילות ייצור בסין במימון מלא של המשקיע.

ההשקעה של המשקיע הסיני בוצעה לפי מחיר מניה של 20.1 אגורות, פרמיה של 12% על ממוצע מחירי הסגירה של המניה במהלך 30 ימי המסחר שקדמו לחתימת ההסכם.

השקעתו הנוכחית תהפוך את המשקיע הסיני לבעל המניות הגדול בביולייט עם כ-19% מהון המניות בחברה, לצד משקיעים מובילים נוספים דוגמת דיליפ שנגווי, מיליארדר הפארמה הגדול בעולם ומייסד ענקית התרופות סאן, ישראל מקוב, מנכ"ל לשעבר של ענקית התרופות טבע ומבכירי המנהלים בתחום הפארמה, ודן אורן, מייסד דקסל פארמה, חברת התרופות השנייה בגודלה בישראל. השקעה זו מתווספת לכניסתם, לפני כשנה, של שלושה גופים מוסדיים מהגדולים בישראל, הפניקס, מיטב-דש ואקסלנס, להשקעה בביולייט.

מנכ"לית ביולייט, סוזנה נחום-זילברברג, ציינה כי "אנו שמחים וגאים על כניסת משקיע אסטרטגי חשוב ומשמעותי ועל הבעת האמון בחברה, בטכנולוגיות ובאסטרטגיה העסקית שלנו. מדובר בהשקעה משמעותית בחברה שעשויה לפתוח בפנינו הזדמנויות עסקיות חדשות. הצטרפותו של המשקיע הסיני כבעל מניות כרוכה גם במחויבות מצידו להרחיב ולהעמיק את פעילותה הקיימת של ביולייט בשוק הסיני, שוק אסטרטגי למרבית ממוצרי החברה".