גל הנפקות הביומד חוזר: ג'לסיס רוצה לגייס 60 מיליון דולר

פואמיקס יוצאת לגייס 57 מ' ד' בהנפקה שנייה, וגלמד פרסמה תשקיף מדף - לאחר עליות במניותיהן

ביומד / צילום: רויטרס
ביומד / צילום: רויטרס

על רקע פרסום הדוחות השנתיים של 2014, ועל רקע סנטימנט חיובי בסקטור הביומד, פורסמו היום תשקיפים לקראת הנפקה של שלוש חברות ביומד ישראליות. זאת, לאחר כחודשיים נטולי פעילות ישראלית בסקטור.

אחת מהן היא ג'לסיס, שיוצאת להנפקה ראשונה ורוצה לגייס 60 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2006 על ידי צוות ישראלי בארה"ב, באמצעות קרן ההון סיכון האמריקאית Puretech. ג'לסיס פיתחה גלולה שהיא בעצם מכשיר רפואי ולא תרופה, ובה פתיתים המתנפחים בקיבה על ידי ספיחה של מים, ויוצרים תחושה של שובע. המוצר נמצא בניסוי קליני רב מרכזי. בהינתן הצלחה בניסוי, החברה מצפה להשקה באירופה ב-2018 ובארה"ב בשנת 2019.

בניסוי הראשון של החברה הושגו הבדלים סטטיסטיים בין קבוצת הביקורת לקבוצת הטיפול בשיעור הירידה במשקל, אולם למרות מובהקותם, לא בטוח כי הבדלים אלה יעמדו בדרישות הרף של הרשויות ממוצרים להורדה במשקל. אי לכך, החברה תבדוק כנראה כיעד אפשרי נוסף שיפור במדדי סוכרת. שווי החברה להנפקה עדיין לא נקבע, ובשלב הזה קשה לאמוד אותו, שכן המוצר הוא לא בדיוק תרופה ולא מכשור רפואי. חברות תרופות בתחום זה נסחרות במיליארדי דולרים, אך חברות מכשור בסכומים נמוכים משמעותית. חתמי ההנפקה הם פייפר ג'פריי, סטיפל וגוגנהיים.

עד היום גייסה ג'לסיס כ-64 מיליון דולר, ובעלי המניות העיקריים שלה הם קרן פיורטק האמריקאית (28.59%), SDD2 (28%), Ivesco Asset Management (12.4%) והרקולס טכנולוג'י וונצ'רס (6.9%). לפני כשנתיים ניהלה החברה מו"מ למסחור המוצר עם תמורה פוטנציאלית של מאות מיליוני דולרים, מה שכנראה לא התממש.

עוד מתעניינת בגיוס היא פואמיקס, המשפרת את צורת המתן של תרופות קיימות למחלות עור באמצעות הפיכתן לקצף, שמבקשת לגייס בנאסד"ק 57 מיליון דולר בהנפקה שנייה. פואמיקס הנפיקה לראשונה בספטמבר 2014, ונאלצה להתפשר על גיוס של 40 מיליון דולר לפי שווי של 128 מיליון דולר - בערך 40% מהשווי אליו כיוונה. אולם, מאז ההנפקה עלתה המניה ב-55%, והחברה נסחרת בשווי 207 מיליון דולר, כמעט השווי שאליו כיוונה תחילה. חתמי ההנפקה הם ברקליס, קוון, גוגנהיים ואופנהיימר.

נראה כי השווי עלה על רקע הסנטימנט החיובי בשוק הביומד, והעמקת ההיכרות של וול סטריט עם החברה. כעת פואמיקס ממתינה לתוצאות ניסוי שלב III במוצר שלה לטיפול באקנה ולתוצאות ניסוי שלב II בטיפול בפריחה שמקורה בכימותרפיה, שתיהן ברבעון השלישי של 2015.

ב-2014 רשמה החברה הכנסות של כ-5 מיליון דולר משיתופי פעולה עם חברות תרופות אחרות, גידול של 285% לעומת שנה קודמת, אולם הפסידה 11.4 מיליון דולר, לעומת 2.4 מיליון ב-2013.

גלמד בתשקיף מדף

גלמד, המפתחת תרופות לטיפול בדלקת כבד הנובעת מכבד שומני, פרסמה תשקיף מדף לגיוס של עד 150 מיליון דולר. מניית גלמד עלתה דרמטית מתחילת השנה - 60%, אולם היא עדיין נסחרת במחיר נמוך ב-35% מזה בו הנפיקה במארס 2014. שווי החברה הוא 104 מיליון דולר.

גלמד נמצאת כיום בניסוי קליני בתרופת הדגל שלה, וצופה תוצאות ביניים במחצית השנייה של 2016, ותוצאות מלאות עד סוף 2016.

הנפקות הביומד הישראליות שיוצאות לדרך
 הנפקות הביומד הישראליות שיוצאות לדרך