אסיה ננעלה בעליות; רוב שוקי העולם סגורים לרגל חג

יפן עלתה 0.6% וסין הוסיפה 1% במחזורים נמוכים, הונג קונג סגורה, כמו גם שוקי אירופה וארה"ב שיהיו סגורים היום לרגל "יום שישי הטוב" ■ דוח התעסוקה בארה"ב יפורסם היום - צפי לתוספת של 245 אלף משרות במארס

אסיה / צילום: בלומברג
אסיה / צילום: בלומברג

בורסות אסיה נסחרו היום (ו') בעליות שערים - במחזורים נמוכים יחסית עקב חג "יום שישי הטוב" שחל היום ושבגינו אין מסחר באירופה ובארה"ב, וגם בחלק משוקי אסיה. בורסת יפן וסין עלו, הונג קונג סגורה. בחוזים העתידיים בוול סטריט כן מתקיים מסחר והם נסחרים בעליות קלות. וול סטריט סיימה אמש בעליות של עד 0.4%.

למרות שאין מסחר ברוב בורסות העולם, האירוע המרכזי בשווקים היום יהיה דוח התעסוקה החודשי למארס שיפורסם בארה"ב ב-15:30 שעון ישראל. לפי התחזיות, 245 אלף משרות נוספו לשוק העבודה (הלא חקלאי) בארה"ב בחודש מארס, לאחר תוספת של 295 אלף משרות בפברואר. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 5.5%, בעוד השכר הממוצע לשעה צפוי לעלות ב-0.2%, לאחר עלייה של 0.1% בפברואר.

אם יפורסם דוח תעסוקה חלש מתחזיות השוק, זה יאותת למשקיעים כי הפדרל ריזרב אולי ידחה את העלאת הריבית הראשונה מאז 2008. הפד, כזכור, אמר כי העלאת ריבית תיתכן לכל המוקדם בחודש יוני וחלק מבכירי הבנק ציינו דווקא את ספטמבר. קצב ההעלאה של הריבית יהיה איטי ומחושב.

מדד MSCI אסיה עלה בכ-0.3% בטוקיו והוא השלים עלייה שבועית של כ-3.9% - החדה ביותר מזה כשנה. בסין פורסם מדד מנהלי הרכש של HSBC לחודש מארס, והוא עלה ל-52.3 נקודות מ-52 נקודות בחודש הקודם. המדד הרשמי שמפרסם המדינה ירד במארס ל-53.7 נקודות מ-53.9 נקודות בפברואר.

ברקע נמצאות גם ההסכמות בין מעצמות המערב לבין איראן שהושגו אתמול, לפיהן מאגר האורניום של האיראנים יוגבל, מספר הצנטריפוגות הפעילות שלהם יצומצם גם הוא, המתקן בפורדו יומר למרכז טכנולוגי והקהילה הבינלאומית תסייע לשנות את ייעודו של הכור בעראק כדי שלא ישמש לייצור נשק גרעיני. יהיה פיקוח רציף ועקבי של פעולות איראן וכל הסנקציות נגדה יוסרו ברגע שאיראן תבצע את המחויבויות הגרעיניות שלה. השיחות בין הצדדים יימשכו עד 30 ביוני על מנת לאפשר להעלות על הכתב את פרטי העקרונות שהוסכמו.