40 שנה למיקרוסופט; "מה שחשוב זה מה נעשה הלאה"

ביל גייטס במכתב לעובדי ענקית התוכנה: מדהים לראות איך עולם המחשבים התקדם, וכולנו יכולים להיות גאים על התפקיד של מיקרוסופט במהפכה הזו

ביל גייטס / צילום: רויטרס
ביל גייטס / צילום: רויטרס

במכתב ששלח ביל גייטס לעובדי מיקרוסופט ברחבי העולם לרגל ציון 40 שנות מיקרוסופט, כתב המייסד המיתולוגי של החברה: "בתחילת הדרך, פול אלן ואני הצבנו יעד של מחשב על כל שולחן ובכל בית. זה היה רעיון נועז והרבה אנשים חשבו שיצאנו מדעתנו שדבר כזה אפשרי. זה מדהים לראות איך עולם המחשבים התקדם מאז, וכולנו יכולים להיות גאים על התפקיד של מיקרוסופט במהפכה הזו".

עוד הוסיף גייטס וכתב כי "היום אני חושב יותר על העתיד של מיקרוסופט מאשר העבר שלה. אני מאמינים שעולם המחשבים יתפתח מהר יותר בעשר השנים הקרובות מאשר ההתפתחות שלו בעבר". לדברי גייטס, "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה מחשבים ורובוטים יוכלו לראות, לזוז ולתקשר באופן טבעי, מה שיאפשר שורה של אפליקציות חדשות ויעצים אנשים הרבה יותר".

גייטס שיבח את המנכ"ל הנוכחי של מיקרוסופט, סאטיה נאדלה: "תחת המנהיגות של סאטיה, מיקרוסופט ממוצבת במקום טוב יותר מאי פעם כדי להוביל את עולם המחשבים והרובוטים. יש לנו את המשאבים כדי לפתור בעיות קשות. אנחנו מחוברים לכל פן של מחשוב מודרני ויש לנו את המחויבות העמוקה ביותר לחקור לעומק את התעשייה הזו". גייטס הוסיף כי "בתפקיד שלי כיועץ טכנולוגי בכיר, אני בעל גישה לביקורות על מוצרים ואני מתרשם מהחזון ומהכישרון שאני רואה. התוצאה היא מוצרים כמו Cortana, Skype Translator ו-HoloLens - ואלה רק חלק מהרבה חדשנות בדרך".

אחד מהשניים שייסדו את מיקרוסופט לפני ארבעים שנה סיכם את מכתבו בהסתכלות קדימה, על השנים הבאות של ענקית התוכנה, וכתב כי "השגנו יחד הרבה במהלך ארבעים השנים הראשונות והעצמנו כמות בלתי נגמרת של עסקים ואנשים כדי שימצו את מלוא הפוטנציאל. אבל מה שהכי חשוב זה מה נעשה הלאה".