G Flex 2 של LG: מסך קעור ואיכותי, אבל יקר

רגע לפני שתשיק LG בסוף החודש את דגם הדגל החדש שלה G4, היא מתחילה עם מופע חימום של דגם G Flex 2, פאבלט עם מסך קעור

עונת השקות מכשירי הדגל בענף הסמארטפונים בפתחה. רגע לפני שתשיק LG בסוף החודש את דגם הדגל החדש שלה G4, היא מתחילה עם מופע חימום של דגם G Flex 2, פאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) עם מסך קעור, המנסה לבדל את עצמו בטכנולוגיה הזו מה-G4.

מסך

הפלקס 2 הוצג לראשונה בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES בחודש ינואר בלאס וגאס. מדובר בממשיך דרכו של הג'י פלקס מהדור הראשון שנמכר גם הוא בישראל. הדגם החדש כולל צג בגודל 5.5 אינץ', בניגוד ל-6 בדגם הקודם. המסך בג'י פלקס הראשון היה גדול ופנה לקהל לקוחות נישתי יותר, הדגם החדש מגיע עם רזולוציה גבוהה יותר - Full HD. איכות התמונה מוצלחת מאוד. השחור מגיע בגוון מוחלט ושאר הצבעים חיים. החיסרון במסך הוא התאורה האחורית שלו: היא אמנם חזקה, אבל כתוצאה מהתחממות מהירה של המכשיר (למשל, כשמפעילים ווייז ומחברים למטען בזמן נהיגה), רמת התאורה יורדת לכ-70% ולא ניתן לשנותה עד שהמכשיר לא מתקרר.

מלבד תשומת הלב שהמכשיר זוכה לו, יש גם יתרון לעיצוב של המסך הקעור: המיקרופון צמוד יותר לפה, ובכך מתקבלת איכות קול מעט טובה יותר. מלבד זה, נוח מאוד להחזיק את הפאבלט ביד ולגלול מסכים.

עמידות

ב-LG טוענים שהמסך הקעור מספק לו עמידות, כך שהוא עמיד ב-30% יותר לנפילות מסמארטפון בתצורה רגילה וגם מידת הגמישות של המסך עד למצב שבירה, גבוהה ב-20% יותר מסמארטפון רגיל. LG גם מתגאה בטכנולוגיית ריפוי עצמי בזכות פלסטיק מיוחד הנמצא בגב המכשיר. לצערנו, שריטות שהיו על הפלקס 2 שבדקנו לא התאחו. יכול להיות ששריטות קלות מאוד שלא הבחנו בהן בזמן, כן נעלמו.

חומרה

הפלקס 2 כולל מעבד 8 ליבות במהירות 2 ג'יגה הרץ ב-64 ביט של חברת קוואלקום, מדגם סנפדרגון 810. המכשיר גם כולל 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. בערכה בארץ מצורף כרטיס בנפח 16 ג'יגה (כרטיס סנדיסק, Class 10). הביצועים של הפאבלט היו טובים אבל לא מצויינים, המון פעמים נתקלנו במעיין שיהוקים או השהיות בתגובת המכשיר, כאשר אפליקציות, שככל הנראה לא הסתדרו עם מעבד ה-64 ביט, גרמו לאיטיות בזמן שהן היו מותקנות. ברגע שהאפליקציות הוסרו, המכשיר חזר לעבוד בצורה סדירה. התגובות הללו של הפלקס 2 כנראה ייפתרו בהמשך עם עדכוני גרסה, אבל הן פוגעות בינתיים בחוויה.

ממשק

מערכת ההפעלה של הפלקס 2 היא אנדרואיד בגרסה העדכנית - לוליפופ (5.0.1). LG עוטפת את המערכת עם ממשק משלה, המציע את היכולת Knock Code, המאפשרת לפתוח את נעילת המכשיר באמצעות הקשה על המסך בסדר מסוים וגם להעיר ולסגור את הצג באמצעות הקשה כפולה עם האצבע. מדובר בפתרונות נוחים מאוד, שאחרי שמתרגלים אליהם, קשה להסתדר בלעדיהם. יש גם אפליקציית שלט רחוק, הנעזרת בחיישן האינפרה אדום לשליטה במוצרים שונים בבית. אנחנו הפעלנו בקלות ממיר של הוט, טלוויזיה וגם מזגן של LG.

מצלמה

המצלמה כוללת חיישן 13 מגה פיקסל עם יכולת מיקוד אוטומטי בטכנולוגיית לייזר, המאפשרת מיקוד מהיר (בדומה ל-G3). התמונות באיכות מוצלחת מאוד. פתרון ה-HDR, המשלב מספר חשיפות ומאפשר בין היתר לצלם מול השמש, סיפק תוצאות טובות של צילומי אנשים עם שקיעת השמש. המצלמה הקדמית (2.1 מגה פיקסל) לא מוצלחת והצילומים מגורענים ומפוקסלים. LG שילבה בצילומי סלפי אפשרות להניף את היד באוויר ולהפעיל את הצילום לאחר שניות בודדות, כך שחוסכים את המאמץ להפעלת הצילום על-ידי נגיעת היד במסך.

סוללה

הביצועים של הסוללה מאכזבים: המכשיר בקושי שורד עד שעות הערב המאוחרות (קיבולת של 3000 מיליאמפר/שעה). LG משלבת בפלקס 2 טכנולוגיית טעינה מהירה ההופכת לנפוצה בתקופה האחרונה. באמצעות הטכנולוגיה הזו, ניתן להטעין 60% מסוללת המכשיר בחצי שעה. דרוש מטען מיוחד המצורף בערכה.

בשורה התחתונה

פלקס 2 הוא פאבלט עם מסך קעור ואיכותי ועוד שלל יכולות, אולם התגובות המעט איטיות שלו, הסוללה החלשה והמחיר הגבוה מאוד, פוגעים בחוויה. אם LG תפתור את הבעיות הללו, זה בהחלט יהיה מוצר בליגה של הגדולים.

מחיר

3,700 שקל

ציון

8.5