במערכת הביטחון מתכוננים למתקפת הסייבר הצפויה מחר

במערכת הביטחון מתגברים את אמצעי ההגנה לקראת המתקפה המתוכננת שארגון ההאקרים "אנונימוס" מאיים להוציא לפועל נגד מטרות ישראליות ויהודיות ברחבי הרשת

אנונימוס / צלם: רויטרס
אנונימוס / צלם: רויטרס

נערכים למתקפת סייבר: אם לסמוך על הבטחות ארגון "אנונימוס", מחר (ג') צפויים יעדים ישראלים ויהודיים וירטואליים לעמוד בפני מתקפה מקוונת כבדה שיובילו האקרים פרו-פלסטינים על שרתיהם ברחבי הרשת. על מפת האיומים נמצאים גם מכשירי טלפון חכמים וטאבלטים.

איום הסייבר התדיר על יעדים ישראליים ברשת צפוי להתגבר מחר, בהמשך להכרזת ארגונים והאקרים פרו-פלסטיניים על מתקפה מתוזמנת ומשולבת נגדם בזירה הווירטואלית.

בשב"כ ובמנהלת הסייבר הלאומי נערכים בימים האחרונים לקראת המתקפה, שבנוסף למשרדי ממשלה וצבא, צפויה להתמקד הפעם גם במכשירי טלפון חכמים ומחשבי טאבלט כיעד אפשרי לפגיעה. סימנים ראשונים לפעולה נרשמו כבר לפני מספר ימים עם השחתת האתר הרשמי של מפלגת מרצ.

המטרה: לשבש את אורח החיים בישראל - ולזרוע בהלה

"המתקפות מתמקדות בתקיפת ארגונים המזוהים עם מדינת היעד, בין אם הם מספקים שירותים מרכזיים ובין אם הם גופים המייצגים את הממשלה", מסביר מנכ"ל חברת 2Bsecure, אלון מנצור. "המטרה המוצהרת היא ניסיון לפגוע באתרי אינטרנט ישראלים על-ידי פגיעה בסודיות, זמינות או שלמות המידע ובכך לשבש את אורח החיים של תושבי מדינת ישראל ולזרוע בהלה".

מרבית המשתתפים במתקפה הם אקטיביסטים שמוחים על פעילות ישראל ועל מדיניותה בשטחים. מרביתם אמנם לא נחשבים כהאקרים מן המניין, אך עם זאת עדיין יש באפשרותם להסב לנזקים כבדים בעזרת מספר כלים אוטומטיים. בין המשתתפים המוצהרים במתקפה הוזכרו מספר צוותים שלהם מיוחסות תקיפות מוצלחות קודמות, בהם: Anonymous Arab, Meca, AnonSec ו-AnonGhost.